Χάνουν έδαφος οι εφαρμογές των Social Media

Μπορεί έρευνες και οικονομικά στοιχεία να αποδεικνύουν πως το κινητό έχει γίνει η προέκταση του χεριού μας, εκθρονίζοντας τόσο τους υπολογιστές όσο και τα tablet από τις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων των χρηστών, όπως φαίνεται όμως αυτό δεν συμβαίνει, πλέον, χάρη στα social media. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα νέας έρευνας της Similar Web, οι χρήστες των smartphones και των tablets περνούν όλο και λιγότερο χρόνο στις εφαρμογές των δημοφιλών κοινωνικών δικτύων ενώ κάθε χώρα έχει τις δικές της προτιμήσεις για να κοινοποιήσει τα τεκταινόμενα.

Η έρευνα συνέκρινε την ώρα που δαπάνησαν οι χρήστες του διαδικτύου στα τέσσερα πιο δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα – Facebook, Instagram, Twitter και Snapchat- τον πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους (Ιανουάριο μέχρι και Μάρτιο του 2016) με την αντίστοιχη περίοδο του 2016. Τα στοιχεία προήλθαν από 9 χώρες, Αμερική, Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία, Ισπανία, Αυστραλία, Ινδία, Νότια Αφρική, Βραζιλία και Ισπανία.

Όπως μαρτυρούν τα αποτελέσματα την μεγαλύτερη πτώση σημειώνει το Instagram της Facebook, με τους χρήστες να μειώνονται κατά 23,7% μέσα στη χρονιά. Από κοντά ακολουθεί και το Twitter το οποίο καταγράφει πτώση 23,4% ενώ πτωτικά κινείται και το Snapchat, σε ποσοστό 15,7%. Φυσικά από το χορό δεν θα μπορούσε να απουσιάζει και το Facebook, το οποίο, αν και καταγράφει μικρότερη πτώση από τα υπόλοιπα, χρησιμοποιείται κατά 8% λιγότερο από το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015. Ενδεικτική της μείωσης των χρηστών θα μπορούσε να θεωρηθεί και η πτώση κατά 34% που καταγράφει η μετοχή της Twitter, την ώρα που η Facebook ανεπηρέαστη συνεχίζει την ανοδική της πορεία – καταγράφοντας άνοδο της τάξης του 14% μέχρι στιγμής.

AdTech Ad

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, που θεωρείται η πιο προσοδοφόρα αγορά των social media, τοInstagram σημειώνει πτώση 36,2%, το Twitter 27,9% και το Snapchat 19,2% παρότι απευθύνεται στη νέα γενιά που παρουσιάζεται κατεξοχήν πιο εθισμένη στον διαδικτυακό κόσμο. Τη μικρότερη μείωση, 6,7%, παρουσιάζει και εδώ το Facebook με τους χρήστες των Ηνωμένων Πολιτειών να εξακολουθούν να περνούν 45 λεπτά και 29 δευτερόλεπτα κατά μέσο όρο στην εφαρμογή του δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου.

To λιγότερο χρόνο στις εφαρμογές των Social Media περνούν οι χρήστες της Ινδίας, 22 λεπτά και 59 δευτερόλεπτα κατά μέσο όρο. Όσο για τις προτιμήσεις των χωρών στα κοινωνικά δίκτυα, οιΑμερικανοί είναι εκείνοι που χρησιμοποιούν περισσότερο το Snapchat, περνώντας 18 λεπτά και 43 δευτερόλεπτα στην εφαρμογή. Κατά πόδας ακολουθούν οι Γάλλοι, 16 λεπτά και 7 δευτερόλεπτα κατά μέσο όρο, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκονται οι Βρετανοί δαπανώντας 15 λεπτά και 27 δευτερόλεπτα.

Τελευταίο στις προτιμήσεις των χρηστών εμφανίζεται το Twitter, αφού οι χρήστες περνούν τον λιγότερο χρόνο σε αυτό σε σχέση με τις υπόλοιπες 4 εφαρμογές. Πιο εξοικειωμένοι με τα τιτιβίσματα δείχνουν οι Ισπανοί, οι οποίο περνούν 13 λεπτά και 31 δευτερόλεπτα καθημερινά. Ακολουθούν οι Αμερικανοί με 13 λεπτά και 30 δευτερόλεπτα ενώ με μικρή διαφορά ακολουθούν οι Γάλλοι, 13 λεπτά και 7 δευτερόλεπτα. Τα ποσοστά αυτά καταγράφονται παρά την συνολική μείωση της χρήσης στις γεωγραφικές αυτές περιοχές.

Πτώση, της τάξης του 9% σε ετήσια βάση, παρουσιάζει όμως και ο αριθμός των downloads των τεσσάρων αυτών εφαρμογών στις διάφορες συσκευές Android, στις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα. Στον κόσμο των εφαρμογών των κοινωνικών δικτύων, το ενδιαφέρον των χρηστών φαίνεται να κερδίζουν οι εφαρμογές στιγμιαίων μηνυμάτων, με τις WhatsApp και Messenger να παρουσιάζουν αύξηση των downloads κατά 15% και 2% αντίστοιχα.

Αξίζει να σημειωθεί βέβαια, πως παρά την πτώση, τόσο το Snapchat όσο και το Instagram παρουσίασαν αύξηση σε συγκεκριμένες χώρες. Τα downloads του Snapchat ήταν περισσότερα, κατά 22% σε ετήσια βάση, στην Γερμανία, την Ισπανία, την Ινδία και τη Βραζιλία, ενώ το Instagram εγκατέστησαν περισσότεροι άνθρωποι στην Γαλλία την Γερμανία και τις ΗΠΑ.