H Google κατοχυρώνει «καπό που κολλάει»

Τη δημιουργία ενός καινοτόμου καπό με κολλητική ουσία κατοχύρωσε η Google προκειμένου να αποτρέψει τον πεζό που προσκρούει σε αυτοκίνητο, να περάσει από πάνω ή να πέσει πάλι πίσω στο δρόμο.

Το σύστημα επικεντρώνεται στη «δευτερεύουσα φάση» της πρόσκρουσης, όπου προκύπτουν και οι περισσότεροι θανάσιμοι τραυματισμοί.

Λειτουργεί βάσει της παραδοχής ότι οι τραυματισμοί, ακόμα και οι απώλειες ζωών θα μπορούσαν ναμειωθούν δραστικά αν ο πεζός που συγκρούεται με το όχημα έμενε πάνω σε αυτό.

Η ευρεσιτεχνία δημοσιεύτηκε στο USPTO (United States Patent and Trademark Office) δηλαδή στο Γραφείο Ευρεσιτεχνιών και Κατατεθέντων Σημάτων των ΗΠΑ, με αναλυτικές τεχνικές λεπτομέρειες. Δείχνει το καπό του αυτοκινήτου επικαλυμμένο με ένα κολλώδες στρώμα, το οποίο έχει ένα επίστρωμα που μπορεί να βαφτεί στο χρώμα του υπόλοιπου αμαξώματος. Το επίστρωμα δεν αφήνει διάφορα σκουπίδια ή σκόνη να κολλήσουν πάνω στο «αυτοκόλλητο», αλλά σε περίπτωση που ένας πεζός χτυπήσει με το αυτοκίνητο η εξωτερική επίστρωση σπάει και ο πεζός κολλάει πάνω στο καπό.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία προορίζεται πρωτίστως για αυτόνομα οχήματα, στην εξέλιξη των οποίων ηGoogle έχει επενδύσει πολλά χρήματα και είναι αυτή τη στιγμή από τους πρωτοπόρους. Θα μπορούσε ωστόσο να εφαρμοστεί και σε άλλα αυτοκίνητα. Κάποιοι μάλιστα υποστηρίζουν ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία θα μπορούσε να εφαρμοστεί και σε άλλες περιπτώσεις συγκρούσεων, όπως με ποδήλατα ή με ζώα. Η Google δεν έχει εκδώσει κάποια επίσημη πληροφορία για το στάδιο εξέλιξης της εν λόγω τεχνολογίας, έτσι δεν ξέρουμε ακόμα πότε θα βγει στην παραγωγή. Παρόλα αυτά το επίπεδο των λεπτομερειών και η αναλυτική έρευνα που έχει κατατεθεί σε αυτή την αίτηση ευρεσιτεχνίας, δείχνει ξεκάθαρα πως αυτός ο τεχνολογικός γίγαντας έχει επενδύσει πολύ χρόνο και χρήμα σε αυτή.
Η Google βέβαια δεν είναι η μοναδική εταιρεία που επενδύει σε έρευνα για την ασφάλεια των πεζών. Τόσο ηVolvo όσο και η Land Rover Jaguar έχουν επίσης επιδείξει έντονο ενδιαφέρον γι αυτό τον τομέα της οδικής ασφάλειας. Η Volvo για παράδειγμα πειραματίζεται με εξωτερικούς αερόσακους, τοποθετημένους στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου.