Κουρουμπλής: Δεν υπάρχει μελέτη για τις τσούχτρες

«Δεν υπάρχει μελέτη για τις τσούχτρες», παραδέχεται ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής αναφορικά με την τεράστια αύξηση του πληθυσμού τους στον Κορινθιακό και Πατραϊκό κόλπο λίγες μόνο μέρες πριν την επίσημη έναρξη της φετινής τουριστικής σεζόν!

Ο κίνδυνος να πληγεί ανεπανόρθωτα η τουριστική δραστηριότητα στην συγκεκριμένη περιοχή λόγω του φαινομένου αυτού για δεύτερη συνεχή χρονιά είναι κάτι παραπάνω από ορατός με δεδομένο τη μη ύπαρξη έως τώρα αποτελεσματικού σχεδίου αντιμετώπισής του. Τα δίχτυα, η αποτελεσματικότητα των οποίων εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, και η πιλοτική τοποθέτηση πλωτού φράγματος, αποτελούν μέχρι στιγμής τα μοναδικά κατασταλτικά μέτρα που μπορούν να ληφθούν, σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Ειδικότερα, ο κ. Κουρουμπλής απαντώντας στις 17 Μαΐου στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου σε σχετικές ερωτήσεις σημειώνει ότι η προ μηνός σύσκεψη «με γνώμονα την ανάκαμψη και την προστασία των τοπικών κοινωνιών που πλήττονται» από την αύξηση των μεδουσών απέβη άκαρπη. «Συγκλήθηκε ευρεία σύσκεψη στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, όπου πέραν της ανασκόπησης όλων των ενεργειών που έχουν γίνει για το θέμα σε όλα τα επίπεδα, διαπιστώθηκε ότι δεν υφίσταται επί του παρόντος μελέτη που να εξηγεί το φαινόμενο, ενώ οι μελέτες που έχουν γίνει σε άλλες περιοχές της Ευρώπης δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν με ασφάλεια για την περίπτωση του Κορινθιακού και του Πατραϊκού κόλπου, δεδομένου ότι κάθε περιοχή έχει τις δικές της μορφολογικές και κλιματολογικές ιδιαιτερότητες»

Οπως σημειώνει ο κ. Κουρουμπλής, το επόμενο διάστημα θα πραγματοποιηθεί νέα συνάντηση φορέων και υπηρεσιακών παραγόντων «ώστε να δρομολογηθούν οι διαδικασίες για να ανατεθεί στο ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. η διενέργεια μελέτης σχετικά με τα αίτια που προκαλούν το φαινόμενο στον Κορινθιακό κόλπο. Προτάθηκε, επίσης, η σύσταση δικτύου ενημέρωσης, έγκαιρης προειδοποίησης και βοήθειας, ώστε να διευκολυνθεί το κοινό, ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου. Συναφώς σημειώνεται ότι μόνη λύση, μέχρι στιγμής, ως κατασταλτικό μέτρο αποτελούν τα δίχτυα, η αποτελεσματικότητα των οποίων εξαρτάται από τη μορφολογία του πυθμένα και τις καιρικές συνθήκες. Στην ανωτέρω σύσκεψη δρομολογήθηκε η πιλοτική εφαρμογή του μέτρου της τοποθέτησης πλωτού φράγματος, ώστε να εκτιμηθεί η αποτελεσματικότητα του και να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα για τη μελλοντική χρήση του».

Δείτε εδώ τη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

tempo24.gr 

Ιόνια Οδός: Αποκλεισμός κλάδων του Ανισόπεδου Κόμβου Αμφιλοχίας