«Ταχυκαρδίες» στο ΕΚΑΒ

Κωλυσιεργεί η προμήθεια νέων ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ

«Ταχυκαρδίες»

στο ΕΚΑΒ

Τα μεγάλα προβλήματα στο ΕΚΑΒ που πηγάζουν από ελλείψεις προσωπικού σε διάφορα σημεία της Αιτωλοακαρνανίας ή από την παλαιότητα των ασθενοφόρων είναι καθημερινά και δυσκολεύουν το έργο που επιτελούν οι εργαζόμενοι στο ΕΚΑΒ. Μόλις πριν ένα μήνα αντικαταστάθηκαν τα λάστιχα των ασθενοφόρων

 

Η υπόθεση παραλαβής νέων ασθενοφόρων για το ΕΚΑΒ στην περιοχή κωλυσιεργεί για μεγάλο χρονικό διάστημα λόγω των ενστάσεων που καταθέτουν συνεχώς οι εταιρείες που θα προμηθεύσουν την Αιτωλ/νία και γενικότερα την Περιφέρεια με ασθενοφόρα, ενώ την ίδια στιγμή τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στον κλάδο αυτό είναι πολύ πιο μεγαλύτερα και πολυεπίπεδα.

Το ΕΚΑΒ στην Αιτωλ/νία δικαιούται μέσω του διαγωνισμού της περιφέρειας να παραλάβει συνολικά 4 ασθενοφόρα, ένα για κάθε τομέα (Αγρινίου, Αμφιλοχίας, Μεσολογγίου, Ναυπάκτου) αλλά είναι άγνωστο, όπως προαναφέραμε, πότε θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες και κυρίως πότε οι εργαζόμενοι θα είναι σε θέση να τα χρησιμοποιήσουν, επιτελώντας το έργο τους με μεγαλύτερη ασφάλεια και ταχύτητα.

Πέραν όμως του θέματος αυτού που εκκρεμεί εδώ και χρόνια, τα προβλήματα που ζουν σε καθημερινή βάση οι εργαζόμενοι στο ΕΚΑΒ είναι μείζονος σημασίας. Βασικό, ίσως και τραγελαφικό είναι ότι από το Αγρίνιο φεύγει για δέκα 8ωρα το μήνα ασθενοφόρο για να καλύψει τις ανάγκες του Μεσολογγίου, διότι ασθενοφόρο της περιοχής του Μεσολογγίου καλύπτει τις ανάγκες της Ναυπάκτου, κάτι που θα μπορούσε να κάνει η Πάτρα, η οποία δηλώνει αδυναμία.

Η έλλειψη προσωπικού στον τομέα του Μεσολογγίου και της Ναυπάκτου και η κάλυψη που αναγκαία γίνεται από ασθενοφόρα του Αγρινίου αποδυναμώνει τον τομέα του Αγρίνιο και κοστίζει ακριβά στο ελληνικό δημόσιο. Η λύση είναι μία και έχει προταθεί πολλές φορές από το Σωματείο Εργαζομένων του ΕΚΑΒ Αγρινίου προς την διοίκηση, πρέπει δηλαδή να στελεχωθούν με επιπλέων προσωπικό οι τομείς της Ναυπάκτου, του Μεσολογγίου αλλά και της Αμφιλοχίας.

Την ίδια στιγμή, τα 6 ασθενοφόρα που υπάρχουν στο Αγρίνιο έχουν κάνει πάνω από 400 με 500 χιλιάδες χιλιόμετρα και ουκ ολίγες φορές έχουν «προδώσει» το πλήρωμά τους, αφήνοντάς τα στο δρόμο, είτε από βλάβη, είτε από πλήρη καταστροφή στα λάστιχά τους. Το οδυνηρό είναι ότι πολλές φορές έχει τύχει να ακινητοποιηθεί το ασθενοφόρο, ενώ μεταφέρει διασωλυνωμένο ασθενή ή εγκύους. Μέχρι και πριν ένα μήνα τα λάστιχα που «φορούσαν» τα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ Αγρινίου ήταν σε τραγική κατάσταση, ενώ υπήρξε και περίπτωση η οποία ενώ μεταφέρονταν διασωλυνωμένος ασθενή τα λάστιχα θρυμματίστηκαν.

Εκτός των παραπάνω στοιχείων που μας επαλήθευσε ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΕΚΑΒ του νομού Αιτωλ/νίας κ. Βαγγέλης Σιαφάκας, τόνισε και άλλα θέματα που είναι φλέγοντα για την εύρυθμη λειτουργία του ΕΚΑΒ Αγρινίου. Τον Μάιο, κατά τον κ Σιαφάκα, πήγαν στο ΕΚΑΒ όλοι οι οδηγοί του νοσοκομείου, οι οποίοι αναγκάστηκαν να πληρώσουν από την τσέπη τους τουλάχιστον 200 ευρώ για να προμηθευτούν τα υπηρεσιακά τους ρούχα. Επίσης δεν υπήρξε καμία πρόβλεψη για την εξασφάλιση του απαιτούμενου προϋπολογισμού που μέσα σ’ αυτόν εντάσσονται και οι υπερωρίες, το επίδομα στολής, τα επιπλέον καύσιμα κ.τ.λ.

Το ΕΚΑΒ Αγρινίου υποδέχθηκε 11 οδηγούς από το νοσοκομείο και τελικά έμειναν 4, όπως επίσης και τα περιστατικά «ρουτίνας», η επιπλέον δουλειά δηλαδή. Τους αποχωρήσαντες οδηγούς τους επαναπροώθησαν από τα κεντρικά στο νοσοκομείο. Όταν έγιναν σε πανελλαδικό επίπεδο αντιληπτά το πρόβλημα, σύμφωνα με τον κ. Σιαφάκα, υπήρξαν παρεμβάσεις τόσο του τοπικού σωματείου όσο και της κεντρικής διοίκησης με αποτέλεσμα να υπάρξει οδηγία από το υπουργείο προς τα νοσοκομεία, η οποία προέβλεπε να μετατραπούν εργαζόμενοι του νοσοκομείου σε οδηγούς, ώστε οι κανονικοί οδηγοί να επιστρέψουν στο ΕΚΑΒ ώστε να μειωθεί ο φόρτος εργασίας και τα ωράρια να έρθουν σε φυσιολογικό πλαίσιο.

Η οδηγία αυτή δεν εφαρμόστηκε ποτέ με αποτέλεσμα το ΕΚΑΒ γενικότερα να αντιμετωπίζει πρόβλημα, διότι δεν είναι εύκολο να ανταποκριθεί στα περιστατικά. Μόνο στο Αγρίνιο, μόλις προχθές υπήρξαν 80 περιστατικά, αριθμός που μαρτυρά την αναγκαιότητα να στελεχωθεί το ΕΚΑΒ, με όσο το δυνατόν περισσότερα άτομα.

Ο κ. Σιαφάκας επίσης μίλησε και για την «μεταβίβαση» των ασθενοφόρων των νοσοκομείων που από 01/02/2015 θα «περάσουν» στο ΕΚΑΒ και το ζήτημα είναι ότι τα εν λόγω οχήματα δεν είναι εξοπλισμένα με τον απαραίτητο εξοπλισμό και το υπουργείο δεν είναι διατεθειμένο να τα εξοπλίσει, ενώ την οικονομική αυτή δυνατότητα δεν την έχει το ΕΚΑΒ.

Κων/νος Χονδρός