«Γλυκύτερη» η βασιλόπιτα στα ζαχαροπλαστεία

Οι Αγρινιώτες φέτος επέλεξαν βασιλόπιτα με σοκολάτα αλλά και κλασική

«Γλυκύτερη» η βασιλόπιτα

στα ζαχαροπλαστεία  

Καλύτερες ήταν οι πωλήσεις της βασιλόπιτας φέτος από άλλες χρονιές. Σε σταθερό επίπεδο παρέμειναν οι τιμές τους. Πτώση της τάξεως του 10% στις πωλήσεις της βασιλόπιτας στα αρτοποιεία

 

Με αισιοδοξία ήρθε το νέο έτος στον κλάδο της ζαχαροπλαστικής. Το «μήνυμα» της αισιοδοξίας «ελήφθη» από τους επιχειρηματίες του κλάδου μέσω των πωλήσεων της βασιλόπιτας. Φέτος, οι καταναλωτές επέλεξαν να γευτούν τις πρώτες στιγμές του νέου χρόνου κάτι νόστιμο και κυρίως ποιοτικό, επιλέγοντας έτσι την βασιλόπιτά τους από τα ζαχαροπλαστεία της πόλης.

Οι καταναλωτές επέλεξαν κυρίως βασιλόπιτες μικρού και μεσαίου μεγέθους. Ο λόγος της επιλογής αυτής δεν ήταν μόνο τα μέλη της οικογένειάς τους ή οι προσκεκλημένοι τους, αλλά και οικονομικός, αν και το 90% των καταναλωτών – πελατών δεν εξέφραζε προβληματισμό για την τιμή της βασιλόπιτας, η οποία για πολλά συναπτά έτη παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, όπως και φέτος που η τιμή της κυμάνθηκε κατά μέσο όρο μεταξύ 12 ευρώ και 13 ευρώ. 

Η νέα τάση που παρατηρήθηκε ήταν ότι αυξήθηκε η ζήτηση της βασιλόπιτας με σοκολάτα. Χωρίς να υποστεί καθίζηση ως προς την ζήτηση η παραδοσιακή βασιλόπιτα πολλοί πελάτες ζητούσαν με σοκολάτα, κάτι που οι ειδικοί το αποδίδουν στους τηλεοπτικούς σεφ, οι οποίοι προώθησαν πιθανότατα την βασιλόπιτα με σοκολάτα.

Στον αντίποδα, οι πωλήσεις της βασιλόπιτας στα αρτοποιεία, σύμφωνα με τον πρόεδρο των αρτοποιών κ. Φίλιππο Τσούνη υπέστη πτώση της τάξεως του 10%. «Φέτος, σίγουρα οι πωλήσεις είναι μειωμένες κατά 10%. Αυτή την εικόνα έχω από πολλούς συναδέλφους», δήλωσε ο κ. Τσούνης.

Ο κ. Δημήτρης Ζυγούρης (κατάστημα Ελβετικόν) δήλωσε: «Δώσαμε απ’ όλα τα μεγέθη της βασιλόπιτας, αλλά ιδιαίτερα μεσαίου και μικρού μεγέθους, ενώ υπήρχε και ζήτηση για βασιλόπιτες με σοκολάτα. Οι τιμές μας παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με τα τελευταία πέντε χρόνια». Η κα Χριστίνα Ξυθάλη (κατάστημα Zoomserie) δήλωσε: «Τα τρία τελευταία χρόνια η ζήτηση είναι αυξητική, ενώ φέτος αρκετοί προτίμησαν βασιλόπιτα με σοκολάτα». Ο κ. Κώστας Ράπτης (κατάστημα Σιντριβάνι) δήλωσε: «Οι καταναλωτές επιλέγουν την ποιότητα και την γεύση. Φέτος η χρονιά ήταν καλή, όπως και τα πολύ παλιότερα χρόνια». Ο κ. Λεωνίδας Πλατανιάς (κατάστημα Λεωνίδας) δήλωσε: «Η τιμή ήταν η ίδια για όλα τα είδη της βασιλόπιτας. Ο κόσμος επιλέγει πάντα κάτι που γνωρίζει την ποιότητά του, έχει κρίση και γνώση». 

Τόσο οι προαναφερθέντες όσο και άλλοι επαγγελματίες του κλάδου που θέλησαν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους τόνισαν ότι οι καταναλωτές επιλέγουν εδώ και χρόνια ποιοτικά προϊόντα, ενώ το γεγονός ότι και τα super market διαθέτουν βασιλόπιτες δεν τους επηρέασε.

Το θετικό αυτό γεγονός των πωλήσεων της βασιλόπιτας ευελπιστούν να επεκταθεί και στα υπόλοιπα προϊόντα τους αν και ανέκαθεν οι Έλληνες αλλά και οι Αγρινιώτες είχαν θετική στάση απέναντι στα προϊόντα ζαχαροπλαστικής, ανεξαρτήτως αν υπήρχε κάποια γιορτή ή έθιμο που τους «πρόσταζε» να γευτούν τις λιχουδιές των ειδικών.

Κων/νος Χονδρός