Δεν αποκλείει τη λειτουργία Προαστιακού σιδηροδρόμου στην Αιτωλοακαρνανία ο ΟΣΕ!

Τα γραφεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών   Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδος επισκέφθηκε ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Παναγιώτης Θεοφανόπουλος, συνοδευόμενος από τον Διευθυντή Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης κ. Γρηγόρη Σταμπατακάκη και τον Προϊστάμενο του ΟΣΕ στην Πάτρα κ. Χρήστο Οικονόμου, ανταποκρινόμενοι στην πρόσκληση του Συνδέσμου.

 

Επίσης είχαν κληθεί και παραβρέθηκαν οι Πρόεδροι των Επιμελητηρίων Αιτ/νίας κ. Παναγιώτης Τσιχριτζής, Ηλείας κ. Κων/νος Νικολούτσος με τον Διευθυντή του Επιμελητηρίου κ. Ιωάννη Αντωνόπουλο, ο Αντ/δρος του Επιμελητηρίου Αχαϊας κ. Θεόδωρος Τσούμπελης εκ μέρους του κ. Προέδρου κ. Μαρλαφέκα καθώς και ο κ. Βασίλης Παππάς καθηγητής του Πολυτεχνείου Πατρών με τον συνεργάτη του κ. Νικόλαο Μηλιώνη.

Ο Πρόεδρος και τα μέλη του Δ.Σ. αφού καλωσόρισαν τους καλεσμένους   έθεσαν προς συζήτηση το ζήτημα της πορείας εκτέλεσης των έργων και εκπόνησης των σχετικών μελετών επαναλειτουργίας ενός ολοκληρωμένου σιδηροδρομικού δικτύου από Αθήνα μέχρι την Πάτρα και την επέκταση προς Πύργο μέχρι την Καλαμάτα και της σύνδεσής του με σημεία όπως η ΒΙΠΕ Πατρών, αεροδρόμιο του Αράξου και λιμάνια Κυλλήνης και Κατάκολου. Ένα έργο ύψιστης σημασίας που θα συμβάλει ουσιαστικά και θα δώσει τεράστια ώθηση ανάπτυξης σε όλη την Δυτική Ελλάδα.

 

Ακολούθησε διεξοδική ενημέρωση από τον κ. Θεοφανόπουλο κατά τη διάρκεια της οποίας αναλύθηκαν όλες οι λεπτομέρειες και κυρίως οι προοπτικές για την πλήρη ανάπτυξη του δικτύου και ειδικότερα για:

α) Την πορεία εκτέλεσης των έργων στην γραμμή μέχρι τον Ψαθόπυργο με στόχο μέσα στο 2017 να έχουν ολοκληρωθεί στο σύνολό τους.

β) Το χρονοδιάγραμμα για την επέκταση της γραμμής μέχρι το Ρίο.  Η  σύμβαση έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον καθιερωμένο προσυμβατικό έλεγχο και αναμένεται να επιστρέψει στην ΕΡΓΟΣΕ σύντομα. Θα ακολουθήσει η έγκριση και κύρωσή της από τη Βουλή των Ελλήνων και η υπογραφή της μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου. Ανάδοχος του έργου είναι η ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ με φορέα υλοποίησης την ΕΡΓΟΣΕ. Το κόστος του έργου είναι 214 εκ. ευρώ ενώ το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2019. Το μήκος είναι συνολικά 10,5χλμ ξεκινώντας από τον Ψαθόπυργο έως την ευρύτερη περιοχή του Ρίου.

γ)Για την διέλευση από τον αστικό ιστό της Πάτρας και μέχρι το Νέο Λιμάνι, τονίστηκε ότι θα αποσταλούν επίσημες προτάσεις από τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ στην Π.Δ.Ε. μέχρι το τέλος Μαρτίου του 2016. Οι προτάσεις αυτές θα τεθούν προς διαβούλευση στους φορείς.

Το δεύτερο σημαντικό θέμα στην συνάντηση τέθηκε από τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Ηλείας τον κ. Νικολούτσο σχετικά με την πορεία εκπόνησης της μελέτης για τη γραμμή Πάτρα – Πύργο – Αρχαία Ολυμπία καθώς και την επέκταση της γραμμής για Κυπαρισσία – Καλαμάτα.

Ο κ. Νικολούτσος τόνισε ότι η επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα – Πύργος, που έχει κλείσει εδώ και τόσα χρόνια, είναι ένα μείζονος σημασίας ζήτημα όχι μόνο για την Ηλεία αλλά για όλη την Δυτική Πελοπόννησο.

Ο κ. Θεοφανόπουλος για το τμήμα Πάτρα – Πύργος και Κατάκολο – Αρχαία Ολυμπία, ενημέρωσε ότι η μελέτη θα παρουσιαστεί στον Πύργο πολύ σύντομα, ενώ στα σχέδια της Διοίκησης του ΟΣΕ είναι να παρουσιαστεί στα μέσα στο 2016 και η μελέτη για την επέκταση Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα.

Ακολούθως ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας κ. Τσιχριτζής ενημέρωσε τους συμμετέχοντες για την εγκατάλειψη του Νομού σε σχέση με το παρελθόν σε ότι αφορά την λειτουργία σιδηροδρομικής γραμμής.

Αναφέρθηκε από την πλευρά του ΟΣΕ ότι το ζήτημα της λειτουργίας Προαστιακού Σιδηροδρόμου στην Αιτωλοακαρνανία και ειδικότερα στο τμήμα Μεσολόγγι – Αγρίνιο συζητήθηκε πρόσφατα στην Π.Δ.Ε με ιδιαίτερα θετική ανταπόκριση από τις υπηρεσίες του ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ και συμφωνήθηκε να υποβληθεί αίτημα από πλευράς Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Επιπλέον, θα ξεκινήσει άμεσα η εκτίμηση για την κατάσταση του υφιστάμενου δικτύου, με παράλληλη υλοποίηση μελέτης βιωσιμότητας και εφόσον οι προϋποθέσεις το επιτρέπουν, θα γίνουν όλες οι διαδικασίες ώστε να ενταχθεί το έργο για χρηματοδότηση.

Κλείνοντας την ενημέρωση ο κ. Θεοφανόπουλος και σε σχετικά ερωτήματα που τέθηκαν όσον αφορά την επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου που θα συνδέει την Πάτρα με την Κάτω Αχαΐα, ανέφερε ότι, θα είναι από τα πρώτα έργα που θα ενταχθούν στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δυτικής Ελλάδας 2014-2020. Ο τεχνικός φάκελος του έργου έχει ήδη αξιολογηθεί, όμως δεν επετεύχθη η ένταξή του στην προηγούμενη προγραμματική περίοδο. Ο στόχος είναι πολύ σύντομα εντός του 2016 να αρχίσουν οι εργασίες στο δίκτυο.

Στην συνέχεια ακολούθησε διεξοδική συζήτηση στην διάρκεια της οποίας τοποθετήθηκαν ο κ. Τσούμπελης, ο κ. Παππάς και ο κ. Μηλιώνης καθώς και τα μέλη του Δ.Σ. με κοινή συνισταμένη ,τα σημαντικά οφέλη που θα προκύψουν με την ολοκλήρωση των έργων και την επαναλειτουργία ενός ολοκληρωμένου σιδηροδρομικού δικτύου για όλη την Δυτική Ελλάδα.

Ο Πρόεδρος καθ. Κλεομένης Μπάρλος και τα μέλη του Δ.Σ. ευχαρίστησαν τον κ. Θεοφανόπουλο και τους συνεργάτες του για την πολύ ουσιαστική ενημέρωση και συνεργασία καθώς και όλους τους συμμετέχοντες στην συνάντηση.