Ανασταλτικός παράγοντας οι εκλογές

Άρχισαν χθες οι χειμερινές εκπτώσεις

Ανασταλτικός παράγοντας οι εκλογές

Πεσμένη έως και 30% η κίνηση των εμπορικών καταστημάτων στις γιορτές – περίπου 15-20% η πτώση στα τρόφιμα

 

Οι γιορτές μόλις τελείωσαν και η Ελλάδα βρίσκεται σε προεκλογική περίοδο, ενώ οι χειμερινές εκπτώσεις άρχισαν επίσημα χθες στα εμπορικά καταστήματα όλης της χώρας και θα διαρκέσουν μέχρι το Σάββατο 28 Φεβρουαρίου. Πώς κινήθηκαν όμως τα εμπορικά καταστήματα στην περίοδο των γιορτών και πως θα επηρεάσουν οι εκλογές την κίνηση της αγοράς κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων;

Η Γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Αγρινίου, Χάιδω Παπαζήση, μίλησε στην εφημερίδα «Σ» σχετικά με την κίνηση της αγοράς κατά τη διάρκεια των εορτών, αλλά και για τις εκπτώσεις:

«Είχαμε κάποιες αλλαγές στις τακτικές χειμερινές εκπτώσεις. Ουσιαστικά η μοναδική υποχρέωση που έχουν τώρα οι συνάδελφοι είναι να αναγράφουν διπλές τιμές, δηλαδή πριν και μετά την έκπτωση, στα προϊόντα στις βιτρίνες. Η αναγραφή του ποσοστού της έκπτωσης είναι προαιρετική.

Εμείς αυτό που είδαμε κατά τη διάρκεια των εορτών αυτές τις 15-20 μέρες, είναι ότι η αγορά δεν κινήθηκε. Βέβαια σε αυτό έπαιξε ρόλο και ότι ο κόσμος αυτές τις μέρες έτρεχε να πληρώσει ΕΝΦΙΑ, τα τέλη κυκλοφορίας και όλη αυτή τη φοροεπιδρομή, με αποτέλεσμα ακόμη και να ήθελε ή είχε ανάγκη να ψωνίσει, να μη μπορεί.

Αν και περιμέναμε πως φέτος δεν θα ήταν καλές οι γιορτές, η κίνηση ήταν ακόμη χαμηλότερη από αυτό που προβλέψαμε. Είχαμε μία στατιστική πτώση στα εμπορικά καταστήματα που άγγιξε το 30% σε σχέση με το 2013. Το περίεργο όμως είναι πως φέτος στο Αγρίνιο δεν κινήθηκαν ούτε οι πολυεθνικές. Ακόμη και αυτές είχαν πτώση σε σχέση με προηγούμενα χρόνια. Σύμφωνα με πληροφορίες από συναδέλφους πτώση σημείωσαν στις γιορτές και τα τρόφιμα, περίπου 15-20%.

Όσοι δεν δούλεψαν τα Χριστούγεννα περιμένουν τώρα με τις εκπτώσεις πως κάτι θα γίνει και η κίνηση θα είναι μεγαλύτερη. Απ’ ότι πρόσεξα μάλιστα, τα ποσοστά των εκπτώσεων είναι αρκετά μεγάλα και ξεπερνούν το 30%, αγγίζοντας και το 50% σε αρκετές περιπτώσεις. Υπάρχει όμως επιφύλαξη αφού όλοι γνωρίζουν πως ο κόσμος αν και θέλει να ψωνίσει και το έχει ανάγκη, δεν μπορεί αφού δεν του περισσεύουν χρήματα. Θα κοιτάξει να καλύψει τις καθημερινές του ανάγκες περισσότερο απ’ ότι θα ψωνίσει ρούχα, παπούτσια και είδη σπιτιού».

Η εφημερίδα «Σ» επικοινώνησε και με καταστηματάρχες εμπορικών καταστημάτων της πόλης του Αγρινίου, που μίλησαν σχετικά με το τι περιμένουν από την περίοδο των εκπτώσεων αλλά και για το πώς επηρεάζουν την αγορά οι επικείμενες εκλογές.

Αναλυτικότερα όσα είπαν οι επαγγελματίες:

Βαγγέλης Μουτόπουλος, από το κατάστημα παπουτσιών και ενδυμάτων «Μουτόπουλος»: «Οι εκπτώσεις που γίνονται στην αγορά είναι πολύ καλές και προσδοκούμε ότι ο κόσμος παρά τα οικονομικά προβλήματα που έχει, θα βγει να ψωνίσει αυτό που έχει ανάγκη. Πιστεύουμε ότι θα πάμε καλά, αν και αρνητικός παράγοντας για τις εκπτώσεις και την αγορά γενικότερα είναι οι εκλογές.

Θα μπορούσαμε να είχαμε αποφύγει την περιπέτεια των εκλογών μέσα στα Χριστούγεννα και μέσα στο Γενάρη και να κάναμε εκλογές το Φλεβάρη. Δεν ρωτήσανε όμως ποτέ τον ταλαίπωρο τον επαγγελματία ποια είναι η γνώμη του».

Χαράλαμπος Γιαννόπουλος, από το κατάστημα jean ενδυμάτων «Jeaneration»: «Περιμένουμε ότι στις εκπτώσεις θα κινηθεί περισσότερο ο κόσμος, ίσως καλύτερα και από τις γιορτές γιατί ακόμη και τότε ρωτούσε συνεχώς για το πότε αρχίζουν οι εκπτώσεις. Αντιλαμβανόμαστε ότι ο κόσμος περιμένει εκπτώσεις και λογικό είναι και εμείς να θέλουμε να προωθήσουμε τα προϊόντα μας και τις επιχειρήσεις μας.

Οι γιορτές δεν πήγανε πάρα πολύ καλά σε σχέση με πέρυσι, όμως πιστεύω ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν πάρα πολύ καλές εκπτώσεις στην αγορά και θα τα πάμε καλά».

Δημήτρης Μανδέλλος, από το κατάστημα αθλητικών ενδυμάτων «Μανδέλλος Σπορ»: «Ευελπιστούμε με τις χειμερινές εκπτώσεις να φέρουμε τον κόσμο στα μαγαζιά μας με όσο το δυνατόν καλύτερες τιμές μπορούμε να κάνουμε. Τα πράγματα είναι γενικότερα δύσκολα και ο κόσμος δυσκολεύεται πάρα πολύ, ενώ έχουμε και τις επικείμενες εκλογές που δεν βοηθούν καθόλου γιατί δημιουργούν ένα κλίμα ανασφάλειας, που είχε αντίκτυπο και στην κίνηση των γιορτών.

Από εκεί και πέρα προσπαθούμε να κάνουμε ότι καλύτερο για τους καταναλωτές και να παρέχουμε καλά προϊόντα σε όσο το δυνατόν καλύτερες τιμές».

Μπάμπης Τσιρώνης