Σε «πορτοκαλί» κλοιό σημαντικά έργα της Δυτικής Ελλάδας

Πώς πάνε τα περίφημα 181 έργα προτεραιότητας του ΕΣΠΑ 2007-2013; Τελευταία φορά που τα είχαμε κοιτάξει ήταν τον Οκτώβριο του 2015 και πλέον 7 μήνες μετά η εικόνα θα πρέπει να είναι διαφοροποιημένη.

Είναι όμως; Σε γενικές γραμμές βλέπουμε τα έργα με μπλε και πράσινο χρώμα να γίνονται όλο και περισσότερα αλλά υπάρχουν πλέον και αρκετά έργα που κινδυνεύουν, όντας στην κόκκινη ζώνη.

Η διαφορά από τον Οκτώβριο με τώρα είναι ο διαθέσιμος χρόνος σύμφωνα με το ypodomes.com. Τώρα απομένουν περίπου 10 μήνες για να ολοκληρωθούν τα έργα και να αποδοθούν στην κοινωνία. Για να δούμε όμως:

 

ΤΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΑ ΕΡΓΑ
Στα ολοκληρωμένα έργα είναι ο Σταθμός Συμπίεσης φυσικού αερίου στη Νέα Μεσημβρία Θεσσαλονίκης και ο Αγωγός Φυσικού Αερίου Υψηλής Πίεσης προς Αλιβέρι. Επίσης το Κτήριο Διάχυτης Νοημοσύνης, το Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημόσιων Προμηθειών (ΕΣΗΔΠ), το ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα ελεγκτικών υπηρεσιών (ΟΠΣΕΥ), η Περιμετρική Οδός στο Βαθύ Σάμου, η επαρχιακή οδός Καμπί- Χαβούνα- Κάτω Μεριά Κέας, η παραϊόνια Οδός, η επαρχιακή οδός Λάρισα-Καρδίτσας και Παιανία-Σπάτα-Λούτσα, τμήμα της ΕΟ Θήβας-Λειβαδιάς, το οδικό έργο Αταλάντη-Βοιωτία, Ανατολή-Εγνατία(Ιωάννινα), τμήμα της ΕΟ Ρόδος-Λίνδος, η επαρχιακή οδός Καλλονή-Ερεσός, το Καρτέρι-Πάργα, το Σέρρες-Αμφίπολη, το Λάρισα-Τρίκαλα, τα έργα στο λιμάνι Κύμης, Μαντουδίου, Λαυρίου, Πειραιά, τα σιδηροδρομικά έργα ΣΚΑ-3 Γέφυρες-Κιάτο κ.α. Κτηματολόγιο και Εθνικό Ληξιαρχείο από κόκκινα έργα πέρασαν στην «μπλε» ζώνη,

 

ΤΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΤΡΕΧΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΝ
Εδώ έχουμε επίσης σημαντικά έργα όπως: η ηλεκτρική διασύνδεση των Κυκλάδων, τα ΚΕΛ Κρωπίας-Παιανίας, Μουσείο Μεσσαράς Κρήτης, σιδηροδρομικά έργα Κιάτο-Ροδοδάφνη, Τιθορέα-Δομοκός, έργα στα Λιμάνια Πάτρας και Άστρους, το έργο Μετρό Αγία Μαρίνα-Δημοτικό Θέατρο, τα έργα της Εγνατίας Φλώρινα-Νίκη, Κορομηλιά-Κρυσταλλοπηγή, Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας. κ.α

 

ΤΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΖΩΝΗ
Εδώ βρίσκουμε έργα που δεν είναι σε άμεσο κίνδυνο αλλά είναι έργα με μεγάλες καθυστερήσεις, ωστόσο προς το παρόν ελεγχόμενες: τα μεγάλα έργα στους αυτοκινητόδρομους Ολυμπία Οδός, Ε65, Ιόνια Οδός, Αιγαίου, πέρασαν από την μπλέ ζώνη στην πορτοκαλί, Δασολόγιο, Ηλεκτρονικό Εισιτήριο ΟΑΣΑ, παρακαμψή Αεροδρομίου Κέρκυρας, Παράκαμψη Λάρισας, Ποτίδαια-Κασσάνδρα, Γύθειο-Αρεόπολη, Αγία Βαρβάρα-Απομαρμά, Άκτιο-Αμβρακία, Πατρίδα-Νάουσα, επέκταση Τραμ προς Πειραιά, έργα στο Αεροδρόμιο Μακεδονία, σιδηροδρομικό έργο Διακοπτό-Ροδοδάφνη, β`φάση Θριάσιου Πεδίου, σηματοδότηση ΠΑΘΕΠ, κλείσιμο ΧΑΔΑ, χείμμαρος Ξηριά, έργα αποχέτευσης σε 120 οικισμούς, ανάδειξη λίμνης Πολυφύτου, διαπλάτυνση Διαύλου Λευκάδας, νέο μουσείο Βεργίνας, έργα στο Νοσοκομείο Άγιος Ανδρέας Πατρών, η λίμνη Κάρλα κ.α

 

ΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΕΡΓΑ
Εδώ είναι που κινδυνεύουν να ξεμείνουν από χρηματοδότηση χωρίς να ολοκληρωθούν. Εδώ έχουμε πολύ σημαντικά έργα: οδικό έργο Ν. Στύρα-Στύρα, Αρδάνιο-Ορμένιο, Μετρό Θεσσαλονίκης, σιδηροδρομικά έργα Πειραιάς-3 Γέφυρες, Πολύκαστρο-Ειδομένη, Θέατρο Ζακύνθου κ.α

 

ΤΑ ΑΚΥΡΩΜΕΝΑ
Το Ψηφιακό Σχολείο από το πορτοκαλί βρέθηκε στο γκρίζο χρώμα που σημαίνει πως δυστυχώς ακυρώθηκε. Το ίδιο συνέβη
στο Εκπαιδευτικό Αστρονομικό πάρκο Όρλιακα και στο Ολοκληρωμένο Επ.Πληροφ. Πρόγραμμα του ΔΕΣΜΗΕ, οδικό έργο Αγ. Ισίδωεος-Λάερμα (Ρόδος),η νέα αποβάθρα στο λιμάνι της Σύμης, τα έργα στο Λιμάνι της Μυτιλήνης, νοσοκομείο Κομοτηνής,

Φυσικά εδώ θα πρέπει να τονίσουμε πως τα παραπάνω έργα και κυρίως αυτά που βρίσκονται στην πορτοκαλί και κόκκινα έργα μπορεί να είναι έργα phasing ωστόσο μιλάμε για απώλεια χρηματοδότησης μέρους του ποσού που είχε δεσμευθεί από το ΕΣΠΑ 2007-2013.