«Πίνω κι’ οδηγώ» – Πρωταθλήτρια στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ η περιοχή!

Τι δείχνουν τα επίσημα στοιχεία της αστυνομίας

«Πίνω κι’ οδηγώ» – Πρωταθλήτρια στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ η περιοχή!

Μια αποκαλυπτική συνέντευξη στον «ΔΥΤΙΚΑ FM 92,8» από τον γνωστό πρωταθλητή αγώνων «ΙΑΒΕΡΗ»

 

 

«Πίνω κι’ οδηγώ» σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας, για τους οδηγούς της περιοχής, παραφράζοντας τον τίτλο του γνωστού ρεμπέτικου άσματος «Πίνω και Μεθώ». Ο μηνιαίος απολογισμός σε θέματα οδηγικής ασφάλειας στους τρεις νομούς της Δυτικής Ελλάδας για τον μήνα Οκτώβριο, καταδεικνύουν ένα δυσάρεστο, πλην όμως επικίνδυνο φαινόμενο ή αν προτιμάται μια κακιά συνήθεια για τους οδηγούς της περιοχής. Την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Και μάλιστα κατά πολύ πάνω από το επιτρεπτό όριο!

 

Έτσι λοιπόν, σε 7.269 ελέγχους διερεύνησης μέθης που πραγματοποιήθηκαν σε όλη την Περιφέρεια τον περασμένο μήνα, διαπιστώθηκαν 238 παραβάσεις. Δηλαδή το 30% τον οδηγών που υποβλήθηκαν σε αλκοτέστ είχαν καταναλώσει ποσότητες αλκοόλ παραπάνω από το επιτρεπτό όριο, με αποτέλεσμα πολλοί από αυτούς να κριθεί σκόπιμο από την αστυνομία να περάσουν ένα 24ωρο στο αυτόφωρο. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Σ» οι περισσότερες παραβάσεις για κατανάλωση αλκοόλ βεβαιώθηκαν στην Αιτωλοακαρνανία και ακολουθούν Αχαΐα και Ηλεία, γεγονός που δείχνει ότι οι οδηγοί μας μόνο ως «Ιππότες της Ασφάλτου» δεν λογίζονται, θέτοντας σε κίνδυνο όχι μόνο την ίδια τους την ζωή, αλλά και τις ζωές των άλλων.

 

Καταπέλτης για το ζήτημα της οδήγησης υπό την επήρεια μέθης ήταν μιλώντας στον «ΔΥΤΙΚΑ FM 92,8» ο γνωστός πρώην πρωταθλητής αγώνων Τάσος Μαρκουίζος, ο γνωστός σε όλους μας «Ιαβέρης», ο οποίος έχει αφιερώσει τη ζωή του για να αφυπνίσει και να ευαισθητοποιήσει την κοινωνία σε ζητήματα οδικής ασφάλειας. Σε μία χώρα που συγκριτικά για παράδειγμα με την Γαλλία έχει κάθε χρόνο διπλάσια θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα!

 

«Πρόκειται για τον ορισμό της παραβατικής ηλιθιότητας. Οι άνθρωποι οι οποίοι εντοπίζονται κατά τη διάρκεια τροχονομικού ελέγχου να οδηγούν μεθυσμένοι, θα έπρεπε να αντιμετωπίζονται από τις αρχές ως κοινοί εγκληματίες και τρομοκράτες. Σπέρνουν στο δρόμο μια άλλου είδους τρομοκρατία. Διαπράττουν ανθρωποκτονία και μάλιστα όπως τις έχω χαρακτηρίσει από δόλο, καθώς πίνοντας, γνωρίζουν πλήρως τι μπορεί να προκαλέσουν. Και μάλιστα όταν κάποιος είναι μεθυσμένος, όχι απλά δεν πρέπει να οδηγεί, αλλά ούτε καν να κυκλοφορεί πεζός. Το 95% των θανατηφόρων παρασύρσεων από οδηγούς, οφείλεται στους πεζούς, οι οποίοι κατόπιν τοξικολογικών ελέγχων, αποδείχθηκε ότι περπατούσαν μεθυσμένοι. Ο μεθυσμένος πεζός δεν μπορεί να υπολογίσει, ούτε την απόσταση ενός οχήματος, ούτε την ταχύτητά του. Όλα στην χώρα μας είναι θέμα παιδείας και πολιτισμού. Θα το πω απλά. Είμαστε απαίδευτοι και απολίτιστοι και το χειρότερο απ’ όλα είναι ότι έτσι μεγαλώνουμε και τα παιδιά μας. Ένα παιδί αποτυπώνει τις εικόνες που βλέπει από τους γονείς του. Όταν βλέπει ότι ο πατέρας καπνίζει, μιλάει στο κινητό, πίνει πριν οδηγήσει, δεν φορά κράνος ή ζώνη ασφαλείας, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα πράξει το ίδιο όταν μεγαλώσει, καθώς ο γονιός για τα παιδιά είναι πρότυπο» ανέφερε ο «Ιαβέρης» για να αναφερθεί στη συνέχεια στα χειρότερα οδικά δίκτυα της χώρας, αν όχι ολόκληρης της Ευρώπης που είναι αυτά της Αντιρρίου – Ιωαννίνων και της Πατρών – Πύργου.

 

«Οι οδηγοί της Δυτικής Ελλάδας και εν προκειμένω της Αιτωλοακαρνανίας μιας και μιλάμε για την συγκεκριμένη περιοχή θα έπρεπε ασυζητητί να είναι πολύ πιο υποψιασμένοι, από οδηγούς άλλων περιοχής της χώρας. Διέρχονται από τα χειρότερα οδικά δίκτυα, που από μόνα τους αυξάνουν τις πιθανότητες πρόκλησης τροχαίου. Άρα φανταστείτε τι έγκλημα διαπράττουν όταν οδηγούν, είτε πιωμένοι είτε αναπτύσσοντας υπερβολικές ταχύτητες. Δυστυχώς καμία Κυβέρνηση δεν ασχολήθηκε σοβαρά με το θέμα της οδικής ασφάλειας. Για να αντιληφθεί ο κόσμος ποιους πολιτικούς εκλέγει, αρκεί να σας αναφέρω ότι η Πολιτεία κοστολογεί μία ανθρώπινη ζωή 200 με 400 ευρώ. Πως; Δεν μπορεί το πρόστιμο για την ανασφάλιστη εργασία να φτάνει στα 10.500 ευρώ και το πρόστιμα για οδικές παραβάσεις να μην ξεπερνούν τα 400 ευρώ. Τα πράγματα είναι απλά. Περνάς με κόκκινο; 10.000 ευρώ. Μα το βλέπεις το φανάρι. Που πας; Γνωρίζεις ότι θα σκοτωθείς και θα σκοτώσεις»

 

Στο μεταξύ υψηλά είναι τα ποσοστά παραβάσεων στην περιοχή και για υπερβολική ταχύτητα αλλά και της μη χρήσης κράνους και ζώνης ασφαλείας. Ενδεικτικά βεβαιώθηκαν:

 

  • 2526 για υπερβολική ταχύτητα
    511 για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση
    • 533 για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση
    • 274 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
    • 164 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
    • 61 για την παραβίαση προτεραιότητας
    • 74 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
    • 218 για αντικανονικό προσπέρασμα
    • 12 για μη χρήση παιδικών καθισμάτων
    • 217 για Κ.Τ.Ε.Ο.
    • 139 για οδήγηση με φθαρμένα ελαστικά
    • 32 για επικίνδυνους ελιγμούς κατά την οδήγηση

 

Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση από την Αστυνομία τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων όπως προέκυψε από την τροχονομική έρευνα, ήταν:

 

  • Οδήγηση υπό την επήρεια μέθης
    • Μη τήρηση αποστάσεων ασφαλείας
    • Παραβίαση προτεραιότητας

 

Μάλιστα και τα τρία θανατηφόρα ατυχήματα τον περασμένο μήνα σημειώθηκαν στο Αγρίνιο.

aggelopoulos