Έρχονται πτωχεύσεις και στην ελληνική ναυτιλία!

Η ελληνική ναυτιλία μέσα σε αυτό το δύσκολο πέρασμα από την οικονομική-ναυτιλιακή κρίση φαίνεται να μην χάνει τα δυνατά χαρακτηριστικά της.

Συνεχίζει να διατηρεί σε ένα μεγάλο βαθμό τον στόλο της, να απολαμβάνει την στήριξη των μεγάλων τραπεζών που παραμένουν στον χώρο και να επανεπενδύει στην χαμηλή αγορά. Υπάρχει βέβαια και η σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού, όπως αναφέρει το protothema.grΗ παγκόσμια ναυτιλία, σε ό,τι αφορά στην αγορά ξηρών φορτίων καταγράφει τα χειρότερα οικονομικά αποτελέσματα στην ιστορία της. Ένα φορτηγό πλοίο το οποίο για να καλύψει τις λειτουργικές και κεφαλαιακές ανάγκες του πρέπει να έχει έσοδα της τάξεως των 14.000 με 18.000 δολαρίων την ημέρα, σήμερα ναυλώνεται με μόλις 4.000 δολάρια

«Η παρούσα κατάσταση απαιτεί την συνεχή επανεπένδυση κεφαλαίων στην εταιρεία από τον επενδυτή και τα ποσά είναι πραγματικά ιλιγγιώδη. Η κατάσταση δικαιολογεί τόσο τη διάλυση όχι και τόσο παλαιών πλοίων όπως έχουμε συνηθίσει αλλά και πλοίων μεταξύ 15 και 20 ετών γεγονός που βρίσκεται σε απόλυτη αντίθεση με την περασμένη δεκαετία όταν πλοία 25, 30, ακόμη και 35 χρόνων «έβγαζαν» πολλά χρήματα. Παράλληλα, διαπιστώνουμε ότι πλοία του ξηρού φορτίου αρχίζουν να παροπλίζονται ανεξαρτήτου ηλικίας» επισημαίνουν τραπεζικοί κύκλοι.

Σε δεινή θέση οι εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες διαχείρισης πλοίων ξηρού χύδην φορτίου, οι οποίες βλέπουν τη μετοχής τους στο ναδίρ σε σύγκριση με την τιμή που είχαν όταν εισήχθησαν στη χρηματιστηριακή αγορά.