«Βαρύ το τίμημα» από τις αυξήσεις σε τέλη κυκλοφορίας και καύσιμα

Έναν βασικό μισθό, από 130 έως 530 ευρώ, αυξάνεται η κατοχή και χρήση ενός μικρομεσαίου αυτοκινήτου 1400 κυβικών εκατοστών με τους φόρους σε καύσιμα και νέα τέλη κυκλοφορίας που ψηφίστηκαν την περασμένη Κυριακή. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του news247, ο ιδιοκτήτης ενός μικρού αυτοκινήτου που είναι υποχρεωμένος σε καθημερινή χρήση σε κύκλο πόλης γιατί δουλεύει περίπου 30 χιλιόμετρα μακριά από την εργασία του να «φουλάρει» το ντεπόζιτο του αυτοκινήτου του με 2 γεμίσματα των 60 λίτρων το μήνα. Ως γνωστό με βάση από την 1η Ιουνίου 2016, ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στη βενζίνη αυξάνεται από τα 670 ευρώ ανά χιλιόλιτρο σε 700 ευρώ.

Η επίπτωση επί της τελικής τιμής εκτιμάται ότι θα είναι της τάξης των 5 λεπτών ανά λίτρο Με δεδομένο αυτό η τιμή της βενζίνης αναμένεται να αυξηθεί από 1,403 ευρώ το λίτρο (Τιμές ΥΠΑΝ 20/5) στα 1,48 – 1,50 ευρώ το λίτρο.

Αν το αυτοκίνητο είναι βενζινοκίνητο περίπου 10 ετών ( δηλαδή με σχετικά αυξημένη κατανάλωση) το μέσο ετήσιο κόστος των καυσίμων αυξάνει κατά 200 ευρώ το χρόνο αν οι τιμές μείνουν σταθερές. Αν επαληθευτούν οι ειδήσεις που θέλουν την αύξηση τιμής της βενζίνης να αυξάνει στην μάνικα κατά 20 -25% μεσοσταθμικά μέχρι το τέλος του χρόνου η αύξηση του κόστους θα φτάσει τα 220 – 230 ευρώ Στο πετρέλαιο κίνησης, ο φόρος αυξάνεται από τα 330 στα 410 ευρώ το λίτρο (εκτιμάται ότι επιβάρυνση θα ανέλθει σε 8 λεπτά ανά λίτρο) άρα η τιμή του πετρελαίου κίνησης θα αυξηθεί από τα 1,065 ευρώ το λίτρο ( επίσημες τιμές 20/5) στα 1,15 ευρώ το λίτρο . Αν το αυτοκίνητο είναι πετρελαιοκίνητο μέχρι πέντε ετών η ετήσια επιβάρυνση μόνο από το καύσιμο θα φτάσει τα 240 250 ευρώ .

Τούτο διότι παρά το ότι ο ιδιοκτήτης το πήρε πετρελαιοκίνητο γιατί είναι πιο οικονομικό αφού καταναλώνει περίπου 30-35% λιγότερο και φθηνότερο καύσιμο . Η διαφορά οφείλεται στο ότι η αύξηση σε σχέση με την βενζίνη είναι 40% μεγαλύτερη από ότι στην αμόλυβδη.

Στα υγραέρια τα οποία χρησιμοποιούνται ως καύσιμα κινητήρων ο ΕΦΚ αυξάνεται από 330 σε 430 ευρώ ανά χιλιόλιτρο ενώ από την 1η Ιουνίου Αυτό σημαίνει ούτε λίγο ούτε πολύ ότι η επίσημη τιμή των 0,666 ευρώ το λίτρο θα φτάσει κοντά σ το 0,85 το λίτρο με βάση τις καταγγελίες της ΠΟΠΕΚ μετά την εξαγγελία των φόρων . Αν λοιπόν ο ιδιοκτήτης του ΙΧ του παραδείγματος έδωσε από 1500 έως και 2000 ευρώ για να μετατρέψει το αυτοκίνητο του σε υγραεριοκίνητο… μάλλον την πάτησε .

Η μεγάλη αύξηση του καυσίμου σε συνδυασμό με την αυξημένη κατά 10% κατανάλωση των υγραεριοκίνητων θα έχει ως αποτέλεσμα μια ετήσια επιβάρυνση που θα φτάσει τα 470 ευρώ Τα τέλη κυκλοφορίας Η δεύτερη επιβάρυνση έρχεται από τα τέλη κυκλοφορίας τα οποία παραμένουν αμετάβλητα για εκπομπές έως 100 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο προβλέπεται έκπτωση στα τέλη ταξινόμησης 5% ενώ για τη ζώνη ρύπων από 101 έως και 120 γραμμάρια, δεν προβλέπεται καμία μεταβολή.

Στη συνέχεια αρχίζουν οι επιβαρύνσεις. Προβλέπεται επιβάρυνση των τελών ταξινόμησης σε ποσοστό : – 10% για εκπομπές ρύπων από 121 έως και 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο – 20% για εκπομπές ρύπων από 141 έως και 160 γραμμάρια – 30% στη ζώνη των 161-180 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο – 40% για εκπομπές ρύπων από 181έως και 200 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο και – 60% για εκπομπές ρύπων από 201 έως και 250 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. – 100% για εκπομπές ρύπων άνω των 250 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο. Το αυτοκίνητο του δείγματος αν είναι βενζινοκίνητο και κάπως πεπαλαιωμένης τεχνολογίας θα πρέπει να περιμένει μια αύξηση των τελών κυκλοφορίας από τα 265 ευρώ στα 318 ευρώ . θα έχει μια επιπλέον ε επιβάρυνση περίπου 53 ευρώ που αν προστεθεί στην επιβάρυνση και από την βενζίνη φτάνει τα 285 έως και 295 ευρώ Αν είναι πετρελαιοκίνητο θα πρέπει να περιμένει μια αύξηση της τάξης του 10% στα τέλη κυκλοφορίας από τα 265 ευρώ στα 299 ευρώ δηλαδή η πρόσθετη επιβάρυνση θα είναι 26, 5 ευρώ και μαζί με το καύσιμο θα φτάνει 276 ευρώ.

Τέλος το υγραεριοκίνητο θα έχει τέλη κυκλοφορίας βενζινοκίνητου αφού λαμβάνονται υπ όψιν οι προδιαγραφές του κατασκευαστή και όχι οι μετατροπές άρα για αυτήν την περίπτωση η συνολική επιβάρυνση 530 ευρώ πλησιάζοντας το βασικό μισθό που ισχύει σήμερα Όλα αυτά χωρίς να υπολογίσει την αλλαγή ελαστικών που ενδεχομένως θα χρειαστεί σε μια χρονιά τα οποία θα επιβαρυνθούν από το υψηλότερο συντελεστή ΦΠΑ του 23% και σε περίπτωση σέρβις το καπέλο στις τιμές που επέβαλαν στις τιμές των ανταλλακτικών τα capital controls λόγω του σχετικού περιορισμού των εισαγωγών και της αύξησης της τιμής τους λόγω της απαίτησης για την καταβολή μετρητών.