Αυτοκινητόδρομοι: Δεσμεύθηκαν για αναλογική χρέωση διοδίων

Αναλογική χρέωση θα υπάξει στους αυτοκινητόδρομους που έχουν δεσμευθεί να την εφαρμόσουν με την ολοκλήρωση των έργων. Αυτό είπε σήμερα σε συνέντευξη του στο news247 o Υπουργεός Υποδομών ενώ όπως υποστήριξε αυτό σημαίνει μειωμένα διόδια για όσους κάνουν μικρές διαδρομές.

Συγκεκριμένα η δημοσιογραάφος Βίκυ Σαμαρά ρώτησε πότε θα τελειώσουν τα έργα στους αυτοκινητόδρομους,  πότε θα συντελεστεί η περίφημη μείωση των διοδίων και ποιες θα είναι οι συνολικές αποζημιώσεις που έχουν λάβει οι εταιρείες που χειρίζονται τους αυτοκινητόδρομους.

Ο Υπουργός απάντησε τα παρακάτω: «Υπάρχει δέσμευση από τις συμφωνίες που κάναμε με τους τέσσερις από τους πέντε αυτοκινητόδρομους με την ολοκλήρωση των έργων να μπει αναλογικό σύστημα.

Αυτό θα δώσει κατ΄ αρχάς πολύ μεγάλη μείωση σε όσους χρησιμοποιούν τους αυτοκινητόδρομους για μικρότερες αποστάσεις. Άρα θα δώσει και ένα δικαιότερο σύστημα χρησιμοποίησης των αυτοκινητοδρόμων. Προβλέπονται επίσης για συγκεκριμένες κατηγορίες πολιτών πράγματα τα οποία δεν είχαν μπει ούτε στην πρώτη συμφωνία, ούτε στην αναθεώρηση των αυτοκινητοδρόμων πριν από 1,5 χρόνο.

Προβλέπονται δωρεάν διέλευση στα άτομα με ειδικές ανάγκες. Προβλέπεται ειδικό τιμολόγιο στους μόνιμους κατοίκους που η δουλειά τους είναι σε κάποιο άλλο δήμο. Προβλέπεται όπου δεν έχουμε ασφαλή εναλλακτική όδευση δωρεάν μετακίνηση στα όρια των δήμων.

Αυτά είναι, θεωρώ, όροι που ελαφρύνουν πάρα πολύ την κοινωνία και ιδιαίτερα τις κοινωνικές ομάδες που έχουν ανάγκη. Τώρα από εκεί και πέρα οι αυτοκινητόδρομοι και τα έργα παραχώρησης για τους αυτοκινητοδρόμους, κατά τη γνώμη μου είναι ένα σύστημα το οποίο είναι αποτυχημένο. Δεν μπορεί να λειτουργήσει όπως θα θέλαμε.

Η χώρα έχει πάρα πολλές δεσμεύσεις με τις συμβάσεις που έχουν υπογραφεί. Αν πηγαίναμε σε μια λογική καταγγελίας αυτών των συμβάσεων, θα σταματούσαν τα έργα και θα πληρώναμε πάρα πολύ μεγάλες ρήτρες με ατελείωτα έργα, με μη ολοκληρωμένα έργα με τις συνέπειες που αυτό θα έχει.

Επιλέξαμε ένα πιο δύσκολο δρόμο και ο δρόμος αυτός είναι να κάνουμε συνεχείς διαπραγματεύσεις και ελέγχους με τους παραχωρησιούχους και τους εργολήπτες, προκειμένου να συντμήσουμε όσο μπορούμε περισσότερο το χρονικό διάστημα ολοκλήρωσης των έργων.

Δεύτερο, να δώσουμε αυτά που προανέφερα -μακάρι να μπορούσαμε και περισσότερα- στους πολίτες για να διευκολυνθούν. Και τρίτο μέλημα ήταν η επόμενη φάση που είναι η φάση της λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου. Δηλαδή μετά την ολοκλήρωση των μέτρων.

Εκεί εκτός από τη διαπραγμάτευση που έχει γίνει, συνεχίζουμε και έχει μπει και στους όρους της συμφωνίας να γίνει ένα νέο μοντέλο με μειωμένα διόδια για τη φάση της λειτουργίας. Σε αυτό έχουν δεσμευτεί και οι παραχωρησιούχοι. Αυτό το σχέδιο θα τεθεί υπόψη των τραπεζών και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων που έχουν δανειοδοτήσει αυτά τα έργα και από τη στιγμή που το οικονομικό μοντέλο βγαίνει, προφανώς θα πάρουμε την έγκριση για μείωση των διοδίων.

Έχουμε όμως και ένα συνολικότερο σχέδιο που προβλέπει αναλογικό σύστημα διοδίων σε δημόσιους αυτοκινητόδρομους στις εισόδους της χώρας. Την απαγόρευση της χρησιμοποίησης των παράπλευρων δρόμων από νταλίκες που κάνουν διεθνείς μεταφορές, ή από βαριά αυτοκίνητα, που δεν έχουν σχέση με τις περιοχές που είναι οι παράπλευροι δρόμοι, προκειμένου να υπάρχουν αρκετά έως τώρα σε αυτούς τους αυτοκινητόδρομους και να επιδοτείται η μετακίνηση συγκεκριμένων ομάδων πολιτών ή και όλων με μείωση των διοδίων σε όλη την Ελλάδα.

Και αυτό πιστέψτε με δεν είναι ένα εύκολο σχέδιο, είναι ένα φιλόδοξο σχέδιο και πολύ γρήγορα θα το δείτε και νομοθετημένο.

(…) Περίπου πιστεύω σε 1,5 μήνα από τώρα θα έχει νομοθετηθεί και θα ξεκινάμε την υλοποίησή του.

www.ypodomes.com