Επανέρχονται τα αρχικά σχέδια για την υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας

Αν υπάρχει ανταλλαγή επιστολών με το υπουργείο σχετικά με την υποθαλάσσια ζεύξη του νησιού ρώτησε στο προχθεσινό δημοτικό συμβούλιο ο Κώστας Γληγόρης. Η απάντηση του δημάρχου ήταν θετική, δηλώνοντας ακόμα, πως στο τέλος της επόμενης εβδομάδας θα καλέσει τους επικεφαλής των παρατάξεων για ενημέρωση επί του θέματος.

Το meganisinews.eu για το ίδιο θέμα προσθέτει τις δίκες του πληροφορίες και εκτιμήσεις:

Έγγραφο Σπίρτζη με αποκλειστικό αποδέκτη το Δήμο Λευκάδας

Επιστρέφει το αρχικό σχέδιο για την υποθαλάσσια σύνδεση της Λευκάδας με την Αιτ/νια μέσω της υποθαλάσσιας σήραγγας, όπως ακριβώς είχε σχεδιαστεί και απορριφθεί από το σύνολο του τότε Δημοτικού Συμβουλίου επί δημαρχίας Κώστα Αραβανή.*

Το έγγραφο του Υπουργείου Ανάπτυξης έχει περισσότερο τον χαρακτήρα της «ανάγνωσης προθέσεων» από την δημοτική αρχή στο ενδεχόμενο υλοποίησης εκείνης της αρχικής πρότασης -πακέτο δημιουργίας μαρίνας megayaht και υποθαλάσσιας ζεύξης με καταβολή διοδίων. Παρέκαμψε την ΠΕ Λευκάδας ενδεχομένως γιατί απευθύνεται στον στενό κομματικό πυρήνα της Τ.Ο του ΣΥΡΙΖΑ Λευκάδας, προσπαθώντας να εκτιμήσει το πολιτικό κόστος μιας τέτοιας απόφασης.

Παράλληλα δίνει μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία ώστε το θέμα να ΄ρθει ξανά στην επικαιρότητα και να παρουσιαστεί όχι ως επιλογή της Λευκάδας αλλά ως επιβεβλημένη λύση από την κεντρική κυβέρνηση της οποίας δεν είναι επιλογή, αλλά υλοποιείται κατόπιν ισχυρών πιέσεων της Ευρωπαϊκής Ενώσεως και των δανειστών που επιθυμούν ρεαλιστικά εφικτή λύση που να μην επιβαρύνει το δημόσιο.

Μάλιστα για ν ΄αποφευχθούν οι όποιες εναπομείναντες ιδεολογικές αντιδράσεις εντός και εκτός των «τειχών» του κόμματος έχει προταθεί η ιδέα αρχικώς να μην πληρώνουν διόδια οι μόνιμοι κάτοικοι του νησιού της Λευκάδας, πρόταση που θα εκμηδενίσει ή τουλάχιστον θα ελαχιστοποιήσει την αντιπολιτευτική κριτική από τα άλλα κόμματα. Επίσης υπαρκτό είναι το ενδεχόμενο του «σπασίματος» της αρχικής πρότασης σε πρώτο και δεύτερο στάδιο με το πρώτο κομμάτι της υποθαλάσσιας να υλοποιείται άμεσα.

Ο χρόνος και ο τρόπος με τον οποίο το θέμα έρχεται ξανά στην επικαιρότητα δεν αφήνει περιθώρια αμφιβολίας. Σύντομα η Λευκάδα θ΄ αποκτήσει και υποθαλλάσσια ζεύξη με διόδια και μαρίνα megayaht. Επί της ουσίας πρόκειται για συνέχιση της ίδιας πολιτικής που η σημερινή κυβέρνηση εξόρκιζε κι εφαρμόζει σήμερα μέχρι τελευταίας λεπτομέρειας και ίσως με μεγαλύτερη ευκολία απ΄όσο και οι ίδιοι οι δανειστές φαντάζονταν.

Απόφαση Δημοτικού συμβουλίου 9/4/2014:

«Είμαστε υπέρ της υποθαλάσσιας ζεύξης σύνδεσης της Λευκάδας στη θέση που έχει αποφασισθεί και προβλέπεται από το γενικό πολεοδομικό σχεδιασμό, ο οποίος προβλέπει την κατασκευή προβλήτας κρουαζιερόπλοιου στη θέση «Καρνάγιο». Η υποθαλάσσια ζεύξη είναι ένα από τα σημαντικά έργα για την ανάπτυξη της Λευκάδας Το έργο πρέπει να χρηματοδοτηθεί από δημόσιους πόρους ή Ευρωπαϊκά κονδύλια.
Να διαχωριστεί όμως το έργο από την κατασκευή μαρίνας mega yacht από ιδιώτη γιατί δεν μπορεί να συσχετισθεί κατ’ ουδένα τρόπο με τον κοινωφελή αποκλειστικά χαρακτήρα που παραπάνω σαφώς περιγράφεται.
Να μην επιβληθούν διόδια για την υποθαλάσσια ζεύξη γιατί θα έχει τεράστιες συνέπειες στην οικονομία της Λευκάδας».

aromalefkadas.gr

upothalasia-zeuxi-lefkadas

Η Αφρικανική σκόνη εξαφάνισε την Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου (ΔΕΙΤΕ ΒΙΝΤΕΟ)