«Επαναστατική γυμναστική» στον Κ. Γαβρόγλου από τον Πρύτανη του ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας

Το “Λάβαρο” της επανάστασης κατά των συγχωνεύσεων των ΤΕΙ με τα Πανεπιστήμια σήκωσε ο Πρύτανης του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας , Καθηγητής Β. Τριανταφύλλου, ο οποίος σε κείμενο προς τους φορείς της περιφέρειάς του ασκεί σκληρή κριτική στα σχέδια “Γαβρόγλου” όχι μόνο για το δικό του Ιδρυμα , αλλά και για τις συγχωνεύσεις όλων των ΤΕΙ της χώρας.

Ειδικότερα ο Πρύτανης του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας (σ.σ. με το ΕΕΤΕΜ Αχαΐας) , συγκαλεί  σύσκεψη όλων των Φορέων της Δυτικής Ελλάδας, για την  Παρασκευή 15 Μαρτίου, στις 12 το μεσημέρι,στο Συνεδριακό Κέντρο του Ιδρύματος, , βάζοντας ως θέμα  “τον Aφανισμό της Tεχνολογικής Eκπαίδευσης στην Ελλάδα – Μύθοι και Αλήθειες”.

Ο Πρύτανης   συνοδεύει την πρόσκληση με ένα «επαναστατικό» κείμενο κατά των συγχωνεύσεων γενικά των ΤΕΙ με Πανεπιστήμια, στο οποίο αναφέρει τα εξής:

Αναβαθμίζουν, πρόχειρα και εσπευσμένα τα ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια: Η συνένωση ΑΕΙ-ΤΕΙ θα επιφέρει την κατάργηση της τεχνολογικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Μέχρι σήμερα οι ενδείξεις τείνουν να «εξαφανίσουν» τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΤΕΙ) από τον ακαδημαϊκό χάρτη. Είτε τα αναβαθμίζουν, πρόχειρα και εσπευσμένα, σε Πανεπιστήμια, όπως το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, είτε τα συνενώνουν, βολικά και απρογραμμάτιστα, με κάποιο άλλο όμορο ΑΕΙ, όπως η συνένωση Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και ΤΕΙ Ηπείρου και του Ιονίου Πανεπιστημίου με το ΤΕΙ Ιονίων Νήσων.

Μετατόπιση των δραστηριοτήτων της Ανώτατης Εκπαίδευσης στο σύνολό της: Τα πολιτικά αίτια αυτού του σχεδιασμού πρέπει να τα συσχετίσουμε με τα χαρακτηριστικά που επιχειρούν να προσδώσουν στην ελληνική ανώτατη εκπαίδευση. Παρατηρούμε ήδη μετατόπιση των δραστηριοτήτων της Ανώτατης Εκπαίδευσης στο σύνολό της, συγκριτικά με το παρελθόν, από την παραγωγή ερευνητικού προϊόντος στην παροχή υπηρεσιών εκπαίδευσης, συχνάκις με οικονομικό αντίτιμο, όπως στην περίπτωση του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) ή των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ).

Το υπουργείο Παιδείας ολοκληρώνει την κατάργηση της τεχνολογικής εκπαίδευσης: Έτσι, το υπουργείο Παιδείας ολοκληρώνει την κατάργηση της τεχνολογικής εκπαίδευσης συνενώνοντας ΤΕΙ με ΑΕΙ ή αναβαθμίζοντας ΤΕΙ σε ΑΕΙ. Η πρακτική αυτή συνοψίζεται στην απλοϊκή πρόθεση να αναβαθμιστούν τα ΤΕΙ και τα ΑΕΙ, επειδή τα ΤΕΙ θα γίνουν Πανεπιστήμια και τα ΑΕΙ θα καταστούν τάχα σημαντικότερα, μόλις αυξηθεί το πλήθος των φοιτητών και των διδασκόντων τους.

Ευρύτερες κοινωνικές συναινέσεις: Διοικητικές παρεμβάσεις τέτοιου μεγέθους απαιτούν ευρύτερες κοινωνικές συναινέσεις, τις οποίες επιχειρεί το υπουργείο να διαμορφώσει κατ’ επίφασιν, εξασφαλίζοντας την επιμέρους συγκατάθεση των διοικήσεων των Ιδρυμάτων και παραβλέποντας τους άλλους εκπαιδευτικούς και διοικητικούς υπαλλήλους, καθώς και τους φοιτητές.

Επιτροπές  μονόπλευρης πληροφόρησης –καθοδηγούμενης από τα Πανεπιστήμια-ΤΕΕ-ΓΕΩΤΕ: Αντί ενός αναμενόμενου θεσμικού διαλόγου, το υπουργείο, με υποκαθορισμένα (under-determined) κριτήρια, συγκρότησε εισηγητικές επιτροπές οι οποίες αργούν να αποφανθούν σε συγκεκριμένα ερωτήματα, είτε είναι μονόπλευρης πληροφόρησης –καθοδηγούμενης από τα Πανεπιστήμια-ΤΕΕ-ΓΕΩΤΕ, χωρίς να υπάρχει η στοιχειώδη αρχή της ισότητας των ιδρυμάτων, καθώς επίσης μη λαμβάνοντας τα Ακαδημαϊκά κριτήρια (διεθνές) και απαξιώνοντας τις δήθεν επιτροπές που ο ίδιος ο κ. Γαβρόγλου έχει συγκροτήσει, αλλά χαρίζοντας χρόνο για κρίσιμες πολιτικές υποσχέσεις στους αρμόδιους.

Συμφέροντα: Τα ακαδημαϊκά κριτήρια δεν αποτελούν ουδέτερη αντικειμενική παράμετρο, αλλά προϊόν της εκάστοτε συγκεκριμένης πορείας της αντιπαράθεσης των συμφερόντων που εκπροσωπούν οι ενδιαφερόμενοι και οι εμπλεκόμενοι κοινωνικοί εταίροι. Αυτή η οπτική μετατοπίζει τη συζήτηση στον τρόπο που πρέπει να διεξαχθεί και δεν συζητείται το ουσιώδες, δηλαδή κατά πόσο πρέπει να γίνει η συνένωση! Σ’ αυτό το πρόβλημα οφείλουμε να τοποθετηθούμε λαμβάνοντας υπόψη όχι τα ιδιοτελή οφέλη μας, αλλά το κοινωνικό κόστος των επιλογών μας και τη σημασία τους.

Κοινωνία-αγορά χωρίς τεχνολογική κατάρτιση: Η συναίνεση στη συνένωση ΑΕΙ-ΤΕΙ ισοδυναμεί με τον αφανισμό της τεχνολογικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα και αυτός ο αφανισμός εκβάλλει σε μια κοινωνία-αγορά χωρίς τεχνολογική κατάρτιση, με υπερπροσφορά πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, εν πολλοίς ασύνδετης με τις σύγχρονες ανάγκες της κοινωνίας και του μοντέλου ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ της Χώρας.

Απόφοιτοι… χωρίς απαιτούμενη εμπειρία: Εν κατακλείδι, οι απόφοιτοι ΑΕΙ θα καλούνται να καλύψουν τεχνολογικές ανάγκες και ειδικεύσεις χωρίς απαιτούμενη εμπειρία και αυτή η συνθήκη είναι ιδιαιτέρως προβληματική. Ανάλογες πολιτικές καθιστούν σταδιακά τη δημόσια ανώτατη εκπαίδευση περισσότερο επιλεκτική με καθαρά οικονομικά κριτήρια, δηλαδή την καθιστούν ταξική.

Σε σχέση με τα Πανεπιστήμια του εξωτερικού: Το οιονεί συνενωμένο ελληνικό Πανεπιστήμιο θα υποβαθμιστεί και σε σχέση με τα Πανεπιστήμια του εξωτερικού, στα οποία ούτως ή άλλως σπουδάζει η κυρίαρχη τάξη- και αναπόδραστα θα αποδυναμωθεί η εργασιακή αξία των αποφοίτων μας.

Επαγγελματικά Δικαιώματα: Όταν Εδώ και 35 χρόνια δεν έχουν Επαγγελματικά Δικαιώματα οι απόφοιτοι μας, μάλιστα παρά τις διεθνείς συμβάσεις που έχει υπογράψει η Ελλάδα για τους αντίστοιχους Πτυχιούχους των ΑΕΙ εφαρμοσμένων επιστημών (Fachhochschulen – Universities of Applied Sciences) & (Polytechnics).

Μείωση αριθμού φοιτητών: Τέλος ξεκάθαρα η ευρύτερη περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας θα έχει μείωση φοιτητών ανά έτος, περίπου στους 1.000, με την μη δημιουργία Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδας ή μετατροπή του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδος σε Πανεπιστήμιο, ειδικότερα από τις δηλώσεις του υπουργού κ. Γαβρόγλου η Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών δεν θα υπάρχει στον διαμορφούμενο χάρτη της Δυτικής Ελλάδος, εν αντιθέσει με την Αθήνα-Κρήτη- Κεντρική Μακεδονία.

Σχολή Τεχνολογίας: Με την ΜΗ δημιουργία Σχολής Τεχνολογίας, θα έχει ως αποτέλεσμα περίπου 400 υποψήφιοι φοιτητές της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (Π.Δ.Ε.) να μην έχουν την δυνατότητα να ακολουθήσουν σπουδές Μηχανικού στην Πάτρα και να μετατραπούν σε εσωτερικούς μετανάστες ή να μη σπουδάσουν καθόλου.

Το έγκλημα: Σας καλούμε να ενώσουμε τις δυνάμεις ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ για να σταματήσουμε αυτό το έγκλημα που πρόκειται να συντελεστεί στην Δυτική Ελλάδα και να γνωρίζεται ότι η δήθεν αναβάθμιση των ΤΕΙ είναι η εξαφάνιση από τον χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης, μπροστά στα συντεχνιακά συμφέροντα του ΕΜΠ-ΤΕΕ & ΓΕΩΤΕ, χωρίς να γνωρίζει κανείς τα δισεκατομμύρια επενδύσεων που έχει κάνει η Ε.Ε. και η φορολογία του Έλληνα πολίτη για τις εγκαταστάσεις (κτιριακές), υλικοτεχνικές (εργαστήρια), εξοπλισμό και ανθρώπινο δυναμικό.

Τοποθετήσεις του κ. Γαβρόγλου: Αυτό άλλωστε είναι καταγεγραμμένο στις τοποθετήσεις του κ. Γαβρόγλου στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, όσο και στις επιτροπές της Βουλής στις συγχωνεύσεις-καταργήσεις των ΤΕΙ Ηπείρου, Άρτας, Λάρισας, Λαμίας, Χαλκίδας κ.λ.π. με την υιοθέτηση των προτάσεων του ΤΕΕ και τις κα. Μοροπούλου (ΕΜΠ).

esos.gr

Μετά από δεκαετίες θερινός κινηματογράφος στην «καρδιά» της πόλης του Μεσολογγίου