Ε.Ο. Πατρών – Πύργου: 130 νεκροί σε 10 χρόνια!

Κάθε χρόνο έχει θεσπιστεί διεθνώς, η τρίτη Κυριακή του Νοεμβρίου να αποτελεί ημέρα μνήμης για τα θύματα των ατυχημάτων στους δρόμους. Κι αυτόματα ο νους πάει στην Εθνική μας καρμανιόλα. Τον αιματοβαμμένο δρόμο Πύργου- Πατρών (είναι και στην επικαιρότητα).

Έναν δρόμο όπου την τελευταία δεκαετία έχασαν την ζωή τους πάνω από 130 άνθρωποι και που ουδείς γνωρίζει αν και πότε θα μετατραπεί σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο καθώς εξακολουθεί να περνά περιπέτειες και να αλλάζουν τα σχέδια για την κατασκευή του μαζί με τις αλλαγές κυβερνήσεων.

Ένα σύμβολο κακοτεχνίας και επικινδυνότητας, εγκληματικά αφιλόξενο για τους τέσσερις τροχούς.Αποτελεί δε, το καλύτερο παράδειγμα για κάποιον που θέλει να αποδείξει ότι η Ελλάδα είναι μια τριτοκοσμική χώρα στο εθνικό της δίκτυο.

Πηγαίνοντας από τον Πύργο στην Πάτρα κάθε μισό χιλιόμετρο – και πολύ λέω- συναντάς κι ένα εικονοστάσι. Στον τόπο μας δεν υπάρχει κάποιος που να μην έχει μια ανάμνηση για τον φίλο, για τον γνωστό, για τον γείτονα που «σκοτώθηκε τότε εκεί». Ναι, η Ηλεία έχει πληρώσει πολύ ακριβά την ολιγωρία των εκάστοτε κυβερνήσεων.Και κυρίως, έχει πληρώσει με το αίμα νέων – ως επί το πλείστον – ανθρώπων. Για να μην αναφερθώ σε αυτούς που είδαμε να καταλήγουν ανάπηροι, παραπληγικοί και τετραπληγικοί.

Πρόκειται για έναν ακήρυχτο πόλεμο. Τα τροχαία δυστυχήματα, στην κατ’ ευφημισμό Εθνική Οδό, συνεχίζουν να φέρνουν ανυπολόγιστη δυστυχία στον τόπο μας. Μια δυστυχία που δεν μετράται ούτε σε… αριθμούς, ούτε σε στατιστικές, ούτε σε πίνακες, παρ’ ότι αυτά βοηθούν στο να φανεί το πραγματικό μέγεθος αυτής της κατάρας…

Αριθμοί και στατιστικά που συγκλονίζουν

Οι τραγωδίες που έχουν συμβεί σε αυτό τον δρόμο αποκαλύπτονται και από τους αριθμούς που αφορούν στα θανατηφόρα που έχουν συμβεί σε αυτό τον δρόμο την τελευταία δεκαετία (2009 – 2019).

Μέσα στην τελευταία δεκαετία σε αυτόν τον δρόμο, που δεν είναι ούτε 100 χιλιόμετρα, σε αυτή την καρμανιόλα που θα έπρεπε να στοιχειώνει όσους κάθισαν στην καρέκλα των υπουργών μεταφορών, υποδομών και… ανάπτυξης, έχουν συμβεί 106 θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα. Τα 60 στην Ηλεία και τα υπόλοιπα στον όμορο νομό Αχαΐας.

Μέσα στην τελευταία δεκαετία σε αυτόν τον δρόμο έχουν χάσει την ζωή τους 130 άνθρωποι! Οι 72 Ηλείοι… 130 νεκροί! Σε ένα και μόνο δρόμο! Που δικαίως θεωρείται από τους πιο θανατηφόρους δρόμους στη χώρα.

Η «ακτινογραφία» των τροχαίων δυστυχημάτων στην Εθνική Οδό Πύργου – Πατρών σοκάρει καθώς την δεκαετία 2009-2019 σημειώθηκανσυνολικά 290 τροχαία, την ίδια περίοδο καταμετρήθηκαν 556 θύματα,130 νεκροί όπως προαναφέρθηκε, 75 σοβαράκαι 351 ελαφρά τραυματίες. Αλήθεια πόσο «κοστολογούνται» γι’ αυτούς που μεταθέτουν την κατασκευή του έργου οι ζωές αυτώντων ανθρώπων;

Στοιχεία και νούμερα που κόβουν την ανάσα και θα έπρεπε να έχουν καταστήσει το ζήτημα «τροχαία δυστυχήματα στην Ηλεία» πρώτιστο παντού, στα ΜΜΕ, στην πολιτική, στους δήμους, στο διαδίκτυο. Και μόνο αυτοί οι μακάβριοι αριθμοί, θα έπρεπε να έχουν αφυπνίσει τους πάντες! Πολίτες, πολιτικούς, αστυνομία, τροχαία, δημοσιογράφους…

Τα λόγια δεν έχουν νόημα. Ποτέ δεν είχαν. Τώρα πια μιλούν και τα επίσημα στοιχεία. Εδώ και δεκαετίες στην Ηλεία συντελείται ένα έγκλημα, για το οποίο φέρουν ευθύνη όλοι όσοι το παρακολουθούν άπραγοι αντί να δίνουν λύση, να επιδίδονται στα «διότι», στα «φερ’ ειπείν» και στα «επειδή» για να δικαιολογήσουν ότι δεν κάνουν απολύτως τίποτα, πέραν του να κοροϊδεύουν, να τάζουν, να υπόσχονται.

Η Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης για τα Θύματα των Τροχαίων Δυστυχημάτων καθιερώθηκε το 1993 από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων (FEVR) και τιμάται κάθε χρόνο την τρίτη Κυριακή του Νοεμβρίου. Δώδεκα χρόνια αργότερα έλαβε παγκόσμιο χαρακτήρα, όταν υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ (ψήφισμα 60/5 της 26ης Οκτωβρίου 2005).

Στόχος της ημέρας αυτής είναι να φέρουμε στη μνήμη μας και να τιμήσουμε τα εκατομμύρια νεκρών και τραυματιών από τροχαία δυστυχήματα και να καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για την αποφυγή στο μέλλον θανάτων και τραυματισμών, που μπορούν να αποφευχθούν…

patrisnews.gr

Δυτική Ελλάδα: 2000 τροχαία από το 2016 έως σήμερα (ΔΕΙΤΕ ΠΙΝΑΚΕΣ)