Εφοπλιστής έδωσε 80.000 στην ΕΛ.ΑΣ. για να πληρώσει το… συνεργείο

Ένας γνωστός εφοπλιστής έδωσε… ρόδες στην Άμεση Δράση και την ομάδα ΔΙ.ΑΣ…

 

Έκανε «δώρο» 80.000 ευρώ, με τα οποία επισκευάστηκαν περίπου 300 μοτοσυκλέτες και 60 περιπολικά της υπηρεσίας πρώτης ανταπόκρισης στην πρωτεύουσα.
Το ταμείο της ΕΛ.ΑΣ. είναι… μείον, αστυνομεύει με… δωρεές, και ευελπιστεί να ανταποκριθεί στο έργο της με τη βοήθεια των εύπορων Ελλήνων, που προς το παρόν ανταποκρίνονται οικονομικά, στο κάλεσμά της.
Το πρόβλημα του γερασμένου στόλου οχημάτων και μοτοσυκλετών εξελίσσεται σε μείζον πρόβλημα για την αστυνομία, με τις περισσότερες υπηρεσίες να έχουν χάσει κατά μέσο όρο πάνω από το 55% των οχημάτων τους, και να εμφανίζουν αδυναμία να ανταποκριθούν στις σύγχρονες συνθήκες αστυνόμευσης και ασφάλειας.
Μετά το εφοπλιστικό «τσοντάρισμα», η Διεύθυνση Άμεσης Δράσης έχει πάνω από 800 μοτοσυκλέτες «ετοιμοπόλεμες» και περισσότερα από 120 περιπολικά αυτοκίνητα.
Μετά το εφοπλιστικό «τσοντάρισμα», η Διεύθυνση Άμεσης Δράσης έχει πάνω από 800 μοτοσυκλέτες «ετοιμοπόλεμες» και περισσότερα από 120 περιπολικά αυτοκίνητα.
Σημειώνεται πως η συγκεκριμένη υπηρεσία έχει περίπου 1.300 μοτοσυκλέτες και 180 περιπολικά, δηλαδή παροπλισμένα βρίσκονται ακόμη, περίπου 400 δίκυκλα και 50 περιπολικά.
Το περασμένο καλοκαίρι «κινούνταν» μόλις 480 μοτοσυκλέτες και 75 περιπολικά εξαιτίας της έλλειψης πόρων για την συντήρησή τους. Τα περιπολικά είναι ηλικίας άνω των 15 χρόνων και έχουν καταγράψει 200.000-400.000 χιλιόμετρα.
Το μηνιαίο κόστος συντήρησης των παραπάνω οχημάτων κυμαίνεται στα 100.000 ευρώ. Η «ηλικία» και η καθυστέρηση των σέρβις και επισκευών, έχει προκαλέσει σοβαρές βλάβες, όπως «κάψιμο» κινητήρων και «σπάσιμο» σασμάν.
Ο αριθμός των περιπολιών φυσικά δεν έχει αλλάξει ή μειωθεί, ωστόσο γίνεται με τις ίδιες μοτοσυκλέτες και περιπολικά, τα οποία δεν «ξεκουράζονται» και σύντομα θα παρουσιάσουν και αυτά, σοβαρά προβλήματα.
Η δωρεά του εφοπλιστή είχε γίνει επίσημα τον περασμένο Σεπτέμβριο, με την προηγούμενη πολιτική ηγεσία και πριν τις βουλευτικές εκλογές.
Δημιουργήθηκαν επιτροπές, οι οποίες έλαβαν προσφορές από πέντε συνεργεία, και την επισκευή ανέλαβε ο «μειοδότης» με την πιο συμφέρουσα προσφορά.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η ομάδα ΔΕΛΤΑ δεν έχει καταργηθεί ακόμη, και αυτό θα γίνει με διαταγή της ΓΑΔΑ, όταν οι 245 αστυνομικοί που την στελέχωναν πάρουν φύλλο πορείας για την υπηρεσία που επέλεξαν να «μετακομίσουν».
Από τις 190 μοτοσυκλέτες τις ΔΕΛΤΑ, οι λίγες μεγάλου κυβισμού θα χρησιμοποιηθούν από τη ΔΙ.ΑΣ. ενώ τα περισσότερα «παπάκια» θα πάνε σε αστυνομικά τμήματα για την επίδοση δικογράφων.
Οι υπηρεσίες της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής και τα Τμήματα Ασφαλείας έχουν περίπου 1.200 οχήματα, εκ των οποίων 410 επιβατικά, 350 μοτοσυκλέτες και 460 ειδικών δράσεων.
Από αυτά σχεδόν το 50% είναι ακινητοποιημένα, επισκευάζεται κατά τακτά χρονικά διαστήματα το 20%, αλλά ήδη έχει προβλήματα το ίδιο ποσοστό από τα υπόλοιπα οχήματα που κινούνταν στο μεσοδιάστημα για να καλύψουν τις ανάγκες των υπηρεσιών. Σχεδόν το 70% αυτών των οχημάτων είναι πάνω από δεκαετία με 300.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ και το 30% γύρω στην 5ετία με λιγότερες βλάβες.
Κάποια στιγμή έπεσε στο τραπέζι η ιδέα αγοράς οχημάτων με πετρελαιοκίνηση νέας τεχνολογίας, μέσω… leasing, ωστόσο οι όροι των εταιρειών, κάποια σχετικά νομοθετήματα για τις προμήθειες και οι αγκυλώσεις του συστήματος, απέτρεψαν την όποια προσπάθεια υλοποίησή της.
Αν έγκαιρα γινόταν η σταδιακή προμήθεια οχημάτων νέας τεχνολογίας με πετρελαιοκίνηση, θα υπήρξε απόσβεση της κτήσης τους από το χαμηλότερο κόστος κίνησής τους και την αύξηση του χρονικού διαστήματος για συντήρηση και βλάβες, επεσήμανε πηγή του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ και συμπλήρωσε πως η ακινησία των οχημάτων παρεμποδίζει σημαντικά το έργο τους θέτοντας σε κίνδυνο τους πολίτες ενώ η έλλειψη τεχνικής συντήρησης θέτει σε κίνδυνο τη ζωή των πληρωμάτων τους.

thetoc.gr