Στην απομόνωση το Ξηρόμερο

Κινητοποιήσεις ετοιμάζουν οι κάτοικοι των γύρω χωριών που αντιδρούν στις αλλαγές των σημείων κατασκευής κόμβων σύνδεσης με τον δρόμο Άκτιο-Αμβρακία

Στην απομόνωση το Ξηρόμερο

Στο ΥΠΕΧΩΔΕ ο Δήμαρχος Ακτίου-Βόνιτσας, Γιώργος Αποστολάκης, σε αναζήτηση χρηματοδότησης για ανακατασκευή του δρόμου Κατούνα-Λουτράκι

 

Αποκομμένοι από το κυρίως οδικό δίκτυο της περιοχής αισθάνονται οι κάτοικοι της Κατούνας, του Αετού και της Κονοπίνας, αφού δεν τους εξυπηρετεί η χάραξη των κόμβων που συνδέουν τα χωριά τους με τον οδικό άξονα Άκτιο-Αμβρακία. Η αιτία είναι ότι με την υλοποιούμενη χάραξη πρέπει να διανύσουν μεγαλύτερες χιλιομετρικές αποστάσεις για να βρεθούν στον κύριο δρόμο που τους ενώνει με την έδρα του δήμου τους, την Βόνιτσα. Για το θέμα είναι ενήμερος και ο Δήμαρχος Ακτίου-Βόνιτσας, Γιώργος Αποστολάκης, ο οποίος μάλιστα αυτές τις μέρες πραγματοποιεί επαφές στην Αθήνα προκειμένου να εξεταστούν εναλλακτικά σχέδια, όπως αυτό της ανακατασκευής του δρόμου Λουτράκι-Κατούνα.

Μπορεί εδώ και αρκετούς μήνες τα εργοτάξια της Ιόνιας Οδού και των βοηθητικών δρόμων να έχουν πάρει πάλι μπρος και, παρά τις καθυστερήσεις που είναι δεδομένες, να υπάρχουν αισιόδοξες προβλέψεις ότι μέσα στην επόμενη διετία κάποια κομμάτια θα είναι πλήρως έτοιμα και θα παραδοθούν, ωστόσο δεν σημαίνει ότι και η χάραξη που έχει γίνει τόσο των δρόμων, όσο και των κόμβων, είναι η καλύτερη δυνατή και ικανοποιεί τους πάντες. Έτσι, μπορεί το Αγρίνιο, η μεγαλύτερη πόλη του νομού να μένει ουσιαστικά «εκτός» Ιονίας Οδού αφού η σύνδεσή του με αυτή… κάπου ξεχάστηκε, διαμαρτυρίες όμως ακούγονται και από άλλα σημεία της Αιτωλοακαρνανίας.

Αφορμή για το συγκεκριμένο ρεπορτάζ αποτέλεσαν καταγγελίες κατοίκων της περιοχής της Κατούνας αναφορικά με την επαναχάραξη των κόμβων σύνδεσης με τον άξονα Άκτιο-Αμβρακία, η οποία σε καμία περίπτωση δεν τους βρίσκει σύμφωνους, αφού ο κόμβος που αρχικά σχεδιάζονταν θα εξυπηρετούσε καλύτερα τις ανάγκες τους. «Όλα έγιναν για να μειωθεί το κόστος του εργολάβου», λέει χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Κατούνας, Πάνος Καλογιάννης, ο οποίος επιπλέον υποστηρίζει ότι η αλλαγή στην χάραξη των κόμβων που έγινε το 2012, δεν γνωστοποιήθηκε σε κανέναν με αποτέλεσμα να βρεθούν προ εκπλήξεως.

Όπως και να έχει όμως, η αλήθεια είναι ότι τώρα είναι πράγματι αργά για να αλλάξει κάτι, γεγονός το οποίο παραδέχεται και ο καινούριος Δήμαρχος Ακτίου-Βόνιτσας, Γιώργος Αποστολάκης. Μιλώντας στην εφημερίδα «Σ», άφησε αιχμές για αμέλεια επί του ζητήματος από την προηγούμενη δημοτική αρχή, καθώς το θέμα είχε επισημανθεί από τον ίδιο σε παλιότερες συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου. Συνεχίζοντας, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι όταν ο ίδιος διατελούσε Δήμαρχος Ανακτορίου, μέσω της προσωπικής του ενασχόλησης με το θέμα πέτυχε την κατασκευή πέντε κόμβων σε μήκος 22 χιλιομέτρων δρόμου για την πρόσβαση στον πρώην Δήμο.

Αυτές τις μέρες μάλιστα ο ίδιος βρίσκεται στην Αθήνα όπου έχει επαφές και συνομιλίες με τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, αναζητώντας χρηματοδότηση ή ένταξη σε κάποιο πρόγραμμα για την ανακατασκευή του δρόμου Κατούνα-Λουτράκι. Η υπάρχουσα κατάσταση του δρόμου είναι πάρα πολύ άσχημη, αυτός όμως θα μπορούσε να ανακατασκευαστεί με νέες προδιαγραφές και να αποτελέσει έτσι μια μερική τουλάχιστον λύση στον πρόβλημα της μετακίνησης των κατοίκων του Ξηρομέρου από και προς την έδρα του Δήμου.

Όπως παραδέχεται ο κ. Αποστολάκης, είναι πρακτικά ακατόρθωτο να αλλάξει ο σχεδιασμός των κόμβων, την στιγμή που έχει περάσει τόσο χρονικό διάστημα και τα έργα έχουν αρχίσει να υλοποιούνται. Ωστόσο υπάρχει ελπίδα να εξοικονομηθούν χρήματα από κάποια πηγή και να προχωρήσει το έργο του δρόμου ο οποίος θα συνδέει την Κατούνα με το Λουτράκι, αν και το έργο δεν είναι επιλέξιμο από το ΣΕΣ, τον διάδοχο δηλαδή του ΕΣΠΑ. Παράλληλα, με την επίσκεψή του στην Αθήνα, ο κ. Αποστολάκης αναζητά λύση και για τον βιολογικό καθαρισμό της Κατούνας, οι εργασίες για τον οποίο έχουν σταματήσει αφού το έργο απεντάχθηκε από το ΕΣΠΑ.

Το πρόβλημα των κατοίκων όμως παραμένει, καθώς ο πρώτος κόμβος, στη θέση Σαμάρι, απέχει σχεδόν 10 χιλιόμετρα από την Κατούνα και την Κονοπίνα και 20 χιλιόμετρα από τον Αετό και το Κομποτί, ενώ ο δεύτερος κόμβος σύνδεσης, ανάμεσα σε Λουτράκι και Δρυμό, είναι ακόμη μακρύτερος κατά τέσσερα με πέντε χιλιόμετρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο αρχικό σχέδιο προβλέπονταν κόμβος στη θέση Σαμάκι, πολύ πιο κοντά δηλαδή στα χωριά της περιοχής, γεγονός που θα μείνε κατά πολύ τις καθημερινές μετακινήσεις των κατοίκων. Ο κ. Καλογιάννης μάλιστα δεν αποκλείει το ενδεχόμενο μέσα στο προσεχές χρονικό διάστημα να υπάρξουν κινητοποιήσεις των κατοίκων που διεκδικούν αποκατάσταση για το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί.

 

Κώστας Καρακώστας