Ρίο – Αντίρριο: Ψηφίζουν… φέρι μποτ

Ποιος θα το περίμενε ότι 12 χρόνια μετά τα πανηγυρικά εγκαίνια της Γέφυρας Ρίου Αντιρρίου που την περίμεναν ως μάννα εξ ουρανού χιλιάδες οδηγοί και κάτοικοι της Δυτικής Ελλάδας, η λιτότητα και οι περικοπές στα εισοδήματα των Ελλήνων θα τους έκαναν να επιστρέψουν στα… καράβια της πορθμειακής γραμμής!

Κι όμως, όσοι γνωρίζουν τα της περιοχής, εκτιμούν ότι αυξάνονται συνεχώς τα τελευταία χρόνια οι οδηγοί που, αντί να επιλέξουν τη διέλευση από τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, επιστρέφουν ξανά στα παλιά… καλά και φυσικά πολύ φτηνότερα φέρι μπόουτ, τα οποία κατά τα πρώτα χρόνια λειτουργίας της Γέφυρας είχαν σχεδόν παροπλιστεί ή μεταφερθεί σε άλλες πορθμειακές γραμμές της χώρας.

Αισθητή μείωση παρουσίασαν οι διελεύσεις από την Γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» στο διάστημα 2009 – 13, ενώ και μέσα στο 2014 εκτιμάται ότι αυτή η πτωτική τάση συνεχίστηκε, σύμφωνα με την ιστοσελίδα «thebest.gr».

Στον αντίποδα, τα φέρι μπόουτ κινούνται πλέον σχεδόν πάντα γεμάτα! Πιο συγκεκριμένα, η μείωση των διελεύσεων από την Γέφυρα είναι εξαιρετικά εντυπωσιακή καθώς από το 2009 μέχρι και το 2013 αγγίζει το 35%.

Όσο δε για το 2014, μπορεί να μην υπάρχουν επισήμως συγκεκριμένα νούμερα, πληροφορίες όμως αναφέρουν ότι υπήρξε μια περαιτέρω μείωση που έφθασε στο 5%, ενώ αντίστοιχη αναμένεται να είναι η εικόνα τόσο για πέρυσι όσο και για τη φετινή χρονιά.

Μείον 2 εκατ. διελεύσεις!

Αναλυτικότερα, το 2009 η μέση ημερήσια κυκλοφορία ήταν στα 13.826 οχήματα δηλαδή, σε ετήσια βάση, οι διελεύσεις από τη Γέφυρα «Χαρ. Τρικούπης» ξεπερνούσαν τα 5 εκατ. πολίτες. Από τότε και μετά όμως ο αριθμός των ημερήσιων διελεύσεων άρχισε να πέφτει σταδιακά. Το 2010 ο μέσος όρος ήταν 12.064, το 2011 έπεσε στις 10.980 διελεύσεις, το 2012 στις 9.289 και το 2013 στις 8.706 ή σε ετήσια βάση κοντά στα 3 εκατ. πολίτες, ενώ, όπως προαναφέρθηκε, το 2014 έκλεισε με ακόμα μεγαλύτερη πτώση.

Με άλλα λόγια, στα χρόνια των Μνημονίων, η Γέφυρα έχασε περίπου 2 εκατ. διελεύσεις σε ετήσια βάση, αριθμός διόλου ευκαταφρόνητος!

Αλλαγή προφίλ χρηστών

Όσον αφορά στο προφίλ των οχημάτων που χρησιμοποιούν τη Γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης», τα στοιχεία δείχνουν τα εξής:

Το 2009 τα Ι.Χ. αποτελούσαν το 87% της κίνησης ενώ σήμερα έχουν πέσει στο 82,3%. Τα φορτηγά ήταν στο 6% και σήμερα ανέβηκαν στο 7,7%, οι μοτοσυκλέτες ήταν στο 4,5% και τώρα το 7%, ενώ τα λεωφορεία από το 2% ανέβηκαν στο 3%. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι με το πέρασμα των χρόνων έχει δεκαπλασιαστεί η χρήση του e-pass, αφού το 2009 αφορούσε το 1,4% των διελεύσεων ενώ το 2014 έφθασε στο 10,4%.

Σύμφωνα με τους υπευθύνους της «Γέφυρας» η αύξηση των ποσοστών σε φορτηγά και λεωφορεία αποδίδεται στα ειδικά πακέτα προσφορών που υπάρχουν ενώ για το e-pass η άνοδος οφείλεται στο γεγονός ότι είναι πολύ οικονομικό και το επιλέγουν όσοι χρησιμοποιούν τη Γέφυρα συχνά.

«Τσουχτερά» διόδια

«Τσουχτερά» είναι τα διόδια για τη διέλευση της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου. Ένα Ι.Χ. θέλει 13,30 ευρώ για να περάσει, ενώ τα φορτηγά με δύο άξονες πρέπει να πληρώσουν 20 ευρώ. Τα λεωφορεία άνω των 40 θέσεων πληρώνουν 65 ευρώ και οι μοτοσικλέτες 1, 90 ευρώ. H διέλευση με φέρυ μπόουτ είναι φυσικά πολύ φθηνότερη. Τα Ι.Χ. πληρώνουν 6,50 ευρώ, τη μισή τιμή σε σχέση με τη Γέφυρα, τα φορτηγά με δύο άξονες 11 ευρώ, τα λεωφορεία άνω των 40 θέσεων 16 ευρώ και οι μηχανές 1 ευρώ.

economy365.gr