Μεσολόγγι: Στα «άκρα» η κόντρα Καραπάνου – Κατσούλη

Οξύνεται η αντιπαράθεση μεταξύ του νυν και του πρώην Δημάρχου στο Μεσολόγγι. Ο πρώην Δήμαρχος Παναγιώτης Κατσούλης, μετά την Κυριακάτικη παρουσίαση του οικονομικού απολογισμού της σημερινής Δημοτικής Αρχής, επανέρχεται στα πολιτικά «χαρακώματα» με νέα ανακοίνωση, μέσω της οποίας καταλογίζει στον Δήμαρχο Νίκο Καραπάνο έξι, όπως ο ίδιος τα χαρακτηρίζει, πολιτικά ψεύδη, ενώ δεν περιορίζεται σ’ αυτά.

Στην αντίπερα όχθη, ο κ. Καραπάνος απαντάει, με επίσημα έγγραφα χρησιμοποιώντας σκληρή γλώσσα. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στη «Σ», «είναι αποτελέσματα της έρευνας που έκαναν οι υπηρεσίες και όχι δικά μου», ενώ σχολιάζοντας την στάση του κ. Κατσούλη επισήμανε ότι «στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί».

Σχετικά με τις κατηγορίες που του προσάπτει ο κ. Κατσούλης απάντησε για μία προς μία, πριν ακόμη καταλογιστούν από τον πρώην δήμαρχο, αφού όπως επισήμανε δεν μιλάει χωρίς ουσία και λόγο, αλλά πάντα με αποδείξεις και έγγραφα τα οποία βρίσκονται στη διάθεση του κάθε πολίτη του Δήμου.

Ο κ. Κατσούλης επισημαίνει στην ανακοίνωσή του: «Αφού λοιπόν χορτάσαμε σε αυτήν, για μια ακόμη φορά, ΘΑ, ΘΑ, ΘΑ, εντοπίσαμε μια σειρά από εσκεμμένες ανακρίβειες του κου Καραπάνου, πράγμα   σύνηθες – πλέον – για εκείνον. Ενδεικτικά παραθέτουμε τα ακόλουθα:

ΨΕΜΑ 1ο: «Για πρώτη φορά τους καλοκαιρινούς μήνες λειτούργησε πρόγραμμα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών». Από το καλοκαίρι του 2011 λειτουργεί με ευθύνη της Κοινωφελούς Επιχείρησης.

ΨΕΜΑ 2ο: «Σε δέκα μέρες θα είναι έτοιμη η μελέτη διάνοιξης του διαύλου του λιμανιού. Δεν υπήρχε τίποτα». Και μελέτη ύψους περίπου 700 χιλ. € υπήρξε και με δική μας ευθύνη προηγήθηκε μελέτη βυθομετρικής αποτύπωσης που δεν υπήρχε σε εν λειτουργία λιμάνι και προγραμματική σύμβαση υπογράφτηκε με το Λ.Τ. Αλήθεια αν τίποτε δεν υπήρχε και θα γίνει σε 10 μέρες, επί ποίου πράγματος πήρατε έγκριση περιβαλλοντικών όρων; Το τίποτε δεν χρειάζεται περιβαλλοντική αδειοδότηση.

ΨΕΜΑ 3ο: «Δώσαμε ιδιαίτερο βάρος στην κοινωνική προστασία». Ήτοι κατά τον κ. Καραπάνο το κρατικό πρόγραμμα του «Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος» και το σε αναμονή ευρωπαϊκό πρόγραμμα κατά της φτώχειας. Και ο δήμος δίχως «ξένα κόλλυβα», ποια πρωτοβουλία υποστήριξης των αναξιοπαθούντων συμπατριωτών μας ανέλαβε; Τι απέγινε το Κοινωνικό Παντοπωλείο, το οποίο εμείς λειτουργήσαμε για σχεδόν τρία χρόνια χωρίς οικονομική υποστήριξη; Τι απέγινε το Κοινωνικό Ιατρείο; Τόσοι «εθελοντές» βρίσκονται «αφιλοκερδώς» δίπλα σας, ας βάλουν πλάτη και σε κάποια κοινωνική δομή…

ΨΕΜΑ 4ο: «Πληρώσαμε τα απορριμματοφόρα του Leasing. Τα προηγούμενα χρόνια απολύτως τίποτα». Έλεος κ. Καραπάνο, τα απορριμματοφόρα με Leasing αγοράσθηκαν πριν το 2010. Λέτε επί 4 χρόνια να μας τα είχε χαρίσει η Πειραιώς; Η Οικονομική Υπηρεσία μπορεί να σας βεβαιώσει περί του αντιθέτου.

ΨΕΜΑ 5ο: «Αυξήσαμε τα έσοδα διότι ξεκινήσαμε για πρώτη φορά τη διασταύρωση των στοιχείων για τους ηλεκτροδοτούμενους χώρους και το συμψηφισμό οφειλών και χρεών του σχεδίου πόλης». Ο κ. Καραπάνος με καθυστέρηση «ανακάλυψε την Αμερική», αφού και οι δυο ρυθμίσεις ξεκίνησαν το 2013 – 2014. Ούτε γι’ αυτό σας ενημέρωσε η Οικονομική Υπηρεσία;

ΨΕΜΑ 6ο: «Πληρώσαμε 1,5 εκατ. € από το χρέος των 5 εκατ. € του δήμου». Ακόμη και αν τα δεδομένα είναι ορθά και όχι «μαγειρεμένα», σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεση μας και για τα οποία θα μιλήσουμε σύντομα, ρωτάμε τον κ. Καραπάνο: Πόσο ήταν το χρέος του δήμου το 2011; Τι πληρώθηκε 2011 και 2012, προ ένταξης στις ληξιπρόθεσμες οφειλές; Από το 1,5 εκατ. € που λέτε πως πληρώσατε, πόσα ήταν ενταγμένα στα ληξιπρόθεσμα;

Δώστε τα πραγματικά στοιχεία να συγκρίνουν οι δημότες. Και τελικά πότε λέγατε την αλήθεια, πριν από μερικούς μήνες όταν μας κατηγορούσατε «για σπατάλη και κακοδιαχείριση» και απειλούσατε με «αποκαλύψεις» ή τώρα που εμμέσως πλην σαφώς αναγνωρίζετε πως μειώσαμε το χρέος τουλάχιστον κατά 3 εκατ. €, σύμφωνα με τα δικά σας στοιχεία; Και κάτι ακόμη: Επειδή πολύ λόγο κάνετε για τις σωρηδόν δικαστικές αποφάσεις, σας προκαλούμε να πείτε πόσες από αυτές αφορούν τη δική μας δημοτική αρχή και πόσες προγενέστερες και ποιών δημοτικών αρχόντων, καθώς και τι πληρώθηκε από εμάς την προηγούμενη τριετία.

Ειδικά επί των οικονομικών πεπραγμένων, είμαστε ανοιχτοί σε κάθε μορφής δημόσιο διάλογο μαζί σας, παρουσία και των υπηρεσιακών παραγόντων, αν φυσικά το επιθυμείτε. Όσο για τη «διαφάνεια σας» και το «όλα στο φως», σε λίγο «θα γελάσει κάθε πικραμένος»…

Όμως εκτός από τους παραπάνω «μύθους του Αισώπου» που εξεστόμισε ο κ. Καραπάνος, υπέστη και «αμνησία» σε μια σειρά βασικών θεμάτων που σχετίζονται με την ανάπτυξη του δήμου. Τα πλέον βασικά που «ξέχασε»:

  • Τι απέγινε η Έκθεση Τοπικών Προϊόντων; Την «έφαγαν» τα capital controls, μοναδική περίπτωση σε όλη τη χώρα!
  • Η λέξητουρισμός ούτε καν αναφέρθηκε στην εισήγησή του. Περίεργο μετά από τόση δουλειά που έπεσε φέτος στον τομέα αυτό… Εκτός και αν τον έχουν αναλάβει άλλοι φορείς, προς τιμήν τους.
  • Σε πόσαευρωπαϊκά προγράμματα κατέθεσε προτάσεις ο δήμος αυτή τη χρονιά; Σε κανένα, λόγω έλλειψης λίγων χρημάτων για τη δική του συμμετοχή. Όμως 36 χιλ. € για νέο αυτοκίνητο δημάρχου διαθέτει. Είναι θέμα προτεραιοτήτων
  • Πως προχωρά ο στόχος τηςΠολιτιστικής Πρωτεύουσας, έστω και με 10μηνη καθυστέρηση από τότε που εμείς τον ξεκινήσαμε; Στηρίζουμε ανοιχτά την προσπάθεια, αλλά δεν θα επιτρέψουμε να στηθεί και «μαγαζάκι αδιαφάνειας», με λογότυπους αξίας 12 χιλ. €. Ρίξτε μια ματιά στις Οργανωτικές Επιτροπές των άλλων πόλεων (Τρίπολη, Καλαμάτα κ.α.). Σ’ αυτές συμμετέχουν όλοι οι εκπρόσωποι των παρατάξεων της μειοψηφίας των Δ.Σ. Εδώ κανένας.  Γιατί;»

 

Προς απάντηση ο κ. Καραπάνος παρουσιάζει τα εξής στοιχεία:

ΜΕΙΩΣΗ ΔΑΠΑΝΩΝ

 

«Μέσω νέου συστήματος προμηθειών, καταγραφής και διασταύρωσης των πραγματικών αναγκών των υπηρεσιών και εφαρμόζοντας ένα σύστημα διαχείρισης και ανάληψης υποχρεώσεων βάση των τυπικών διαδικασιών που προβλέπει η κείμενη νομοθεσία και μόνο, πραγματοποιήθηκαν ενδεικτικά τα εξής:

1)            Η δαπάνη συντήρησης και επισκευής μόνιμων εγκαταστάσεων, παρουσίασε μείωση 58,59%

2)            Η δαπάνη συντήρησης, επισκευής για τα οχήματα – μηχανήματα του δήμου και γενικά οι δαπάνες συντήρησης στόλου, παρουσίασαν συνολική μείωση 57,89%. Αναλυτικότερα, οι δαπάνες για α) συντήρηση και επισκευή παρουσίασε μείωση 32,47%  β) καύσιμα παρουσίασε μείωση 64,16% (333.675,01 ευρώ το προηγούμενο διάστημα και 119,583,55 το τελευταίο έτος).

3)            Η δαπάνη για είδη καθαριότητας παρουσίασε μείωση 56,85%

4)            Η δαπάνη για προμήθεια, συντήρηση και επισκευή λοιπού εξοπλισμού, παρουσίασε μείωση περίπου 60%

5)            Η δαπάνη για προμήθεια εργαλείων, παρουσίασε μείωση 61%

 

ΑΥΞΗΣΗ ΕΣΟΔΩΝ

Όσον αφορά τα έσοδα, πραγματοποιήθηκε μέσω της καταγραφής των αστοχιών του συστήματος βεβαίωσης, καταγραφής των μη βεβαιωμένων εσόδων και εξάντλησης όλων των εργαλείων προς είσπραξη των βεβαιωμένων και των ληξιπρόθεσμων εσόδων, παράλληλα με την αναδιάρθρωση της οικονομικής λειτουργίας και πρακτικής. Ενδεικτικά αποτελέσματα της προσπάθειας αυτής:

1)            Τα έσοδα από μισθώματα παρουσίασαν αύξηση βεβαιώσεων κατά 22,61%

2)            Τα έσοδα από το δημοτικό τέλος φωτισμού (είσπραξη μέσω λογαριασμών ΔΕΗ) παρουσίασαν μείωση ως προς την βεβαίωση και είσπραξη μόνο 5,67%, σε σχέση με την ευρύτερη πολιτικοοικονομική συγκυρία και τους πολλούς απλήρωτους λογαριασμούς της ΔΕΗ. Στο διάστημα αυτό, έγινε από την πλευρά του Δήμου συστηματική δουλειά στη διασταύρωση στοιχείων και διόρθωση των τετραγωνικών μέτρων των ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων.

3)            Τα έσοδα από ανταποδοτικά τέλη κοιμητηρίων, παρουσίασαν αύξηση βεβαιωμένων εσόδων 17,77% και αύξηση εισπράξεων κατά 10,48%

4)            Τα έσοδα από το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας παρουσίασαν αύξηση βεβαιωμένων και εισπραχθέντων εσόδων κατά 61,42% καθώς έγινε προσπάθεια καταγραφής των ακινήτων που παρουσίαζαν μηδενικά τετραγωνικά, η οποία τελικά απέδωσε ικανοποιητικά αποτελέσματα.

5)            Τα έσοδα από το τέλος επί των ακαθάριστων εσόδων επιτηδευματιών, το τέλος παρεπιδημούντων και χρήσης κοινόχρηστων χώρων, παρουσίασαν αύξηση βεβαιώσεων 72,54% και εισπράξεων 54,34%. Σε αυτό συνετέλεσε ο συστηματικός έλεγχος και διασταύρωση στοιχείων, για τα καταστήματα που δεν αποδίδουν το τέλος.

6)            Τα έσοδα από προσαυξήσεις, πρόστιμα, πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής κ.λ.π. παρουσίασαν αύξηση βεβαιώσεων 20,81% και αύξηση εισπράξεων 12,28% λόγω του εντοπισμού περιπτώσεων που δεν είχαν δηλωμένα μηδενικά τετραγωνικά, για την επιβολή των τελών Δ.Τ., Δ.Φ. και ΤΑΠ καθώς και τον εντοπισμό περιπτώσεων καταστημάτων, όπου δεν καταβαλλόταν το τέλος επί των ακαθαρίστων εσόδων και το δικαίωμα χρήσης κοινόχρηστών χώρων και της επιβολής των προβλεπόμενων από το νόμο προστίμων.

7)            Συνολικά τα τακτικά έσοδα Παλαιότερων Οικονομικών Ετών, παρουσίασαν συνολική αύξηση εισπραξιμότητας 47,99% . Αναλυτικότερα παραθέτουμε ενδεικτικά: α) Από εισφορές δημοτών για σχέδιο πόλης, παρουσίασαν αύξηση 139,58% β) Από τα τέλη και δικαιώματα που εισπράττονται από τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος (τέλος παρεπιδημούντων, κοινόχρηστων χώρων, παράβολα κ.λ.π), παρουσίασαν αύξηση 230,55% γ) Από δικαίωμα βοσκής, παρουσίασαν αύξηση 10,67% δ) Κ.Ο.Κ., παρουσίασαν αύξηση 100,5%.

Λόγω της μείωσης των δαπανών καθώς και της αύξησης των εσόδων, ο Δήμος κατάφερε να μειώσει το χρέος του κατά 1.572.171

Συγκεκριμένα, οι Οφειλές του 2014 ανέρχονταν σε  5.271.613, ενώ στις 31-8-2015 μειώθηκαν σε 3.699.422

ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

(Απόσπασμα απολογισμού, έτσι όπως αναφέρθηκε από τον κ. Δήμαρχο για το Τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου)

«Στην πρώτη αυτή χρονιά τα περιθώρια δεν ήταν πάρα πολλά με την έννοια ότι το Τεχνικό πρόγραμμα ήταν διαμορφωμένο κατά μεγάλο ποσοστό. Υπήρχαν έργα ήδη δρομολογημένα από την προηγούμενη δημοτική αρχή. Άλλα εξ αυτών με χρηματοδότηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων και άλλα με πόρους από τον ίδιο το Δήμο. Θεωρώντας ότι η Διοίκηση έχει συνέχεια προσπαθήσαμε να συνεχίσουμε αυτά ή να τα ξεκινήσουμε λαμβάνοντας υπόψιν ότι κάποια εξ αυτών όπως η ανακαίνιση του κτιρίου του ΟΣΕ προκειμένου να στεγασθεί το ΚΠΕ ενώ είχαν προβλεφθεί ως έργα δεν είχαν προβλεφθεί και οι απαραίτητοι πόροι».

 

ΚΕΝΤΡΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ

Σε πλήρη εξέλιξη και λειτουργία βρίσκεται το πρόγραμμα ΚΔΑΠ στο Δήμο Ιερής Πόλης Μεσολογγίου, με συμπράττων φορέα υλοποίησης την Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Πολιτισμού. Στο ΚΔΑΠ Μεσολογγίου συμμετέχουν 323 παιδιά ενώ απασχολούνται στις καθημερινές δράσεις 8 άτομα.

Δομές Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών έχουν αναπτυχθεί για πρώτη φορά στο Αιτωλικό με δυναμικότητα φιλοξενίας 174 παιδιών καθώς και το Νεοχώρι (δυναμικότητα 155 παιδιών).

Η «πρώτη φορά λειτουργίας των ΚΔΑΠ αφορούσαν την λειτουργία της δομής σε ΑΙΤΩΛΙΚΟ και ΝΕΟΧΩΡΙ.

Αυτό αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια του απολογισμού και όχι η γενική λειτουργία της δομής.

  • Έκθεση τοπικών προϊόντων: Έχει εκδοθεί σχετικό δελτίο τύπου, όπου για την αναστολή της έκθεσης τοπικών προϊόντων, έχουν τοποθετηθεί οι πρόεδροι του Εμπ/Κού Επιμελητηρίου κ. Π. Τσιχριντζής και Εμποροβιομηχανικού Συλλόγου Μεσολογγίου Β. Σπυρόπουλος. Το μειωμένο έως ελάχιστο ενδιαφέρον λόγω των οικονομικών εξελίξεων θα έθετε σε σοβαρότερους κινδύνους τη διοργάνωση, για την οποία φέτος ο Δήμος είχε σχεδιάσει την επέκτασή της με προσκλήσεις ενδιαφέροντος σε περιφερειακό επίπεδο. Ατυχώς οι εξελίξεις δε το επέτρεψαν.

 

  • Σχετικά με την επισήμανση του κ. Π. Κατσούλη «Δεν ασκήσαμε τη λαϊκίστικη αντιπολίτευση της λακκούβας και του χόρτου» παραθέτουμε τα στοιχεία του τομέα

«Καθημερινότητα – Ποιότητα ζωής – Περιβάλλον»

 

«…δρομολογήσαμε μια σειρά συγκεκριμένων ενεργειών, οι οποίες κατά κοινή ομολογία έχουν αναβαθμίσει ουσιαστικά τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους δημότες…»

«Καταφέραμε: Την καθημερινή –συμπεριλαμβανομένης και της Κυριακής –  αποκομιδή των απορριμμάτων σε όλες τις δημοτικές ενότητες του δήμου μας.

Την αποκατάσταση, εξυγίανση και επαναλειτουργία του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής.

Την αποκατάσταση βλαβών των απορριμματοφόρων οχημάτων, επανακυκλοφορία αυτών και αποκομιδή των απορριμμάτων με τριπλάσιο πλέον στόλο.

Την επανακυκλοφορία των σαρώθρων και του πλυντηρίου κάδων, που επέτρεψαν την καθαριότητα δρόμων και πεζοδρόμων αλλά και την διατήρηση συνθηκών υγιεινής.

«Εκτός από τις παραπάνω ενέργειες είναι ιδιαίτερα σημαντικό να επισημάνουμε ότι παρόλο που πλέον τριπλάσιος στόλος οχημάτων βρίσκεται εν κινήσει σε σχέση με τα οχήματα που κινούνταν πριν από ένα χρόνο, η κατανάλωση των καυσίμων έχει περιορισθεί σε ποσοστό 64% περίπου, γεγονός που καταδεικνύει την ευαισθησία μας και το σεβασμό μας στο δημοτικό χρήμα και πιστοποιεί το νοικοκύρεμα που έχει επιτευχθεί και σ αυτό τον τομέα.

Επιδιώκουμε την συνεργασία των πολιτών – δημοτών. Ήδη υπάρχει σε εξέλιξη συνεργασία με εθελοντές, σχολεία και πολιτιστικούς συλλόγους, για την «υιοθέτηση» διάφορων χώρων, με στόχο την αισθητική αναβάθμιση και τη συνεχή προσεκτική παρακολούθηση – συντήρησή του. Σε γενικότερο επίπεδο, η αισθητική πλέον αναβάθμιση  δημόσιων χώρων είναι διαπιστωμένη, με τοποθέτηση ή συντήρηση καθισμάτων και διαρκής συντήρηση πρασίνου.

Σε κάθε περίπτωση ο σχεδιασμός νέας δενδροφύτευσης είναι ήδη προγραμματισμένος.

Αντίστοιχες ήταν οι παρεμβάσεις στον τομέα της καθημερινότητας των συνδημοτών μας και στις άλλες δημοτικές ενότητες Αιτωλικού και Οινιάδων.

Η καθαριότητα οργανώθηκε με τα υπάρχοντα μέσα, επιτυγχάνοντας ένα αξιοπρεπές αποτέλεσμα. Επιδιορθώθηκαν σχεδόν το 80% του δημοτικού φωτισμού, οι βλάβες και οι κακοτεχνίες στα αντλιοστάσια καθώς και στο οδικό δίκτυο. Αποκαταστάθηκαν περιφράξεις, καθαρισμοί ρεμάτων, συντηρήσεις και καθαρισμοί αγροτικής οδοποιίας, φρεατίων όμβριων και αποχετευτικών αγωγών τα οποία τα προηγούμενα χρόνια αποτελούσαν σημεία επικινδυνότητας προκαλώντας πλημμύρες.  Έγινε καθαρισμός των παραλιών Αιτωλικού, Αγίου Ηλία, Λούρου και Φοινικιάς. Το πράσινο συντηρείται πλέον τακτικά, ενώ καθαρίζονται συχνά όλες οι κοινότητες από μπάζα και απορρίμματα, με τον πενιχρό τεχνικό εξοπλισμό που έχουμε στη διάθεσή μας (1 JCB).

 

Κοιμητήρια

 

Κάθε εργασία ή πρωτοβουλία, έγινε με σκοπό την εξυγίανση και τον καθαρισμό των κοιμητηρίων όλων των Διαμερισμάτων του δήμου μας, στα οποία για πολλά χρόνια δεν είχε συντελεστεί η παραμικρή παρόμοια ενέργεια, με αποτέλεσμα οι συνθήκες σε αυτά να είναι από κάθε άποψη απαράδεκτες. Για εμάς η φροντίδα και η καθαριότητα των κοιμητηρίων των δημοτικών ενοτήτων, αποτελεί δείκτη πολιτισμού και παράλληλα με τον τρόπο αυτό αποτίνουμε τον ενδεδειγμένο σεβασμό στους ανθρώπους που έχουν φύγει από τη ζωή

 

  • Φορέας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων 4ης ΓΕΝ Ν. Αιτωλ/νίας (ΧΥΤΑ)

 

Από την 3η Νοεμβρίου 2014 όπου ανέλαβε τα καθήκοντά του το νέο Διοικητικό Συμβούλιο, διασφαλίσαμε το έργο επέκτασης του Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων  (ΧΥΤΑ)  το οποίο θα λύσει πολλά προβλήματα, τα οποία είχαν συσσωρευτεί σχεδόν από την έναρξη λειτουργίας του έργου. Επίσης εξασφαλίσαμε και παραλάβαμε την ΑΕΠΟ η οποία λήγει στις 5-11-2024, ενώ ο Σύνδεσμος έχει ωριμάσει μελέτη κατασκευής του 3ου και 4ου κυττάρου (εγκρίθηκε από το περιφερειακό συμβούλιο την Δευτέρα 5-10).

 

  • Κοινωνική προστασία

 

Σε γενική θεώρηση της τοποθέτησης του κ. Κατσούλη, επισημαίνεται ότι και τα δυο προγράμματα «Ελάχιστου Εγγυημένου Κοινωνικού Εισοδήματος» και ΤΕΒΑ  διεκδικήθηκαν από το Δήμο, καθώς η εφαρμογή τους ήταν περιορισμένη και όχι καθολική. Ο Δήμος, υπέβαλλε έγκαιρα προτάσεις οι οποίες εγκρίθηκαν από τους φορείς υλοποίησης.

Αναλυτικότερα: «Ελάχιστο Εγγυημένο Κοινωνικό Εισόδημα: Η δημοτική αρχή στον τομέα αυτό κινήθηκε γρήγορα, άμεσα και αποτελεσματικά, καταφέρνοντας στις 15 Νοεμβρίου 2014 να ενταχθεί στο πιλοτικό πρόγραμμα του «Ελάχιστου Εγγυημένου Κοινωνικού Εισοδήματος» και να βρεθεί έτσι μέσα στους μόλις 13 δήμους σε όλη τη χώρα που επελέγησαν. Οι προσδοκίες και οι στόχοι του προγράμματος, όχι μόνο εκπληρώθηκαν στο ακέραιο, αλλά ο Δήμος Ιερής Πόλης Μεσολογγίου, αποτέλεσε υπόδειγμα εφαρμογής του προγράμματος, ανακουφίζοντας 1.822 συνολικά συμπολίτες μας, διανέμοντάς τους ποσό 2.000.000 ευρώ.

ΤΕΒΑ ή Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Επισιτιστικής ή και βασικής υλικής συνδρομής», το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Απόρους : ο Δήμος με Πρωτόκολλο Κοινωνικής Σύμπραξης και με επικεφαλής εταίρο την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, συμμετέχει στη υλοποίηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Επισιτιστικής ή και βασικής υλικής συνδρομής», το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Απόρους (ΤΕΒΑ). Μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος, ένας εξαιρετικά σημαντικός αριθμός συμπολιτών μας, υποστηρίζεται με διανομή τροφίμων, ένδυση και υπόδηση, χορήγηση σχολικών ειδών καθώς και άλλες δράσεις.

Έχουν υποβληθεί μέχρι την καταληκτική ημερομηνία 1.599 αιτήσεις, οι οποίες αφορούν συνολικό αριθμό 3.323 ωφελουμένων ατόμων από τις τρεις δημοτικές ενότητες, που είτε αντιμετωπίζουν συνθήκες ακραίας φτώχειας.

 

 

Η δομή του Κοινωνικού Παντοπωλείου, δεν σταμάτησε ποτέ να λειτουργεί. Ωστόσο επιβάλλεται ο ανασχεδιασμός της, αφού πλέον έχουν προστεθεί νέα δεδομένα.

 

Σε ότι αφορά το Κοινωνικό Ιατρείο, οι ριζικές αλλαγές στη νομοθεσία και το γενικότερο σχεδιασμό του Ελληνικού κράτους στο θέμα της περίθαλψης των απόρων συμπολιτών μας, πιστεύεται ότι υπερ-καλύπτουν κάποιες αποσπασματικές ειδικότητες που θα μπορούσαν να φιλοξενηθούν στη δομή. Αντί αυτού, ο δήμος διαρκώς αξιοποιεί τις δυνατότητες προγραμμάτων προληπτικής ιατρικής μέσω των υπαρχουσών δομών του».

Όπως και να’ χει το σήριαλ της πολιτικής αντιπαράθεσης μεταξύ των δύο αυτοδιοικητικών αναμένεται να έχει κι’ άλλα επεισόδια, με τους δυο, να μην δείχνουν καμία διάθεση να ρίξουν νερό στο κρασί τους. Η συνέχεια αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον.

Οξύνεται η αντιπαράθεση μεταξύ του νυν και του πρώην Δημάρχου στο Μεσολόγγι. Ο πρώην Δήμαρχος Παναγιώτης Κατσούλης, μετά την Κυριακάτικη παρουσίαση του οικονομικού απολογισμού της σημερινής Δημοτικής Αρχής, επανέρχεται στα πολιτικά «χαρακώματα» με νέα ανακοίνωση, μέσω της οποίας καταλογίζει στον Δήμαρχο Νίκο Καραπάνο έξι, όπως ο ίδιος τα χαρακτηρίζει, πολιτικά ψεύδη, ενώ δεν περιορίζεται σ’ αυτά.

Στην αντίπερα όχθη, ο κ. Καραπάνος απαντάει, με επίσημα έγγραφα χρησιμοποιώντας σκληρή γλώσσα. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στη «Σ», «είναι αποτελέσματα της έρευνας που έκαναν οι υπηρεσίες και όχι δικά μου», ενώ σχολιάζοντας την στάση του κ. Κατσούλη επισήμανε ότι «στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί».

Σχετικά με τις κατηγορίες που του προσάπτει ο κ. Κατσούλης απάντησε για μία προς μία, πριν ακόμη καταλογιστούν από τον πρώην δήμαρχο, αφού όπως επισήμανε δεν μιλάει χωρίς ουσία και λόγο, αλλά πάντα με αποδείξεις και έγγραφα τα οποία βρίσκονται στη διάθεση του κάθε πολίτη του Δήμου.

Ο κ. Κατσούλης επισημαίνει στην ανακοίνωσή του: «Αφού λοιπόν χορτάσαμε σε αυτήν, για μια ακόμη φορά, ΘΑ, ΘΑ, ΘΑ, εντοπίσαμε μια σειρά από εσκεμμένες ανακρίβειες του κου Καραπάνου, πράγμα   σύνηθες – πλέον – για εκείνον. Ενδεικτικά παραθέτουμε τα ακόλουθα:

ΨΕΜΑ 1ο: «Για πρώτη φορά τους καλοκαιρινούς μήνες λειτούργησε πρόγραμμα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών». Από το καλοκαίρι του 2011 λειτουργεί με ευθύνη της Κοινωφελούς Επιχείρησης.

ΨΕΜΑ 2ο: «Σε δέκα μέρες θα είναι έτοιμη η μελέτη διάνοιξης του διαύλου του λιμανιού. Δεν υπήρχε τίποτα». Και μελέτη ύψους περίπου 700 χιλ. € υπήρξε και με δική μας ευθύνη προηγήθηκε μελέτη βυθομετρικής αποτύπωσης που δεν υπήρχε σε εν λειτουργία λιμάνι και προγραμματική σύμβαση υπογράφτηκε με το Λ.Τ. Αλήθεια αν τίποτε δεν υπήρχε και θα γίνει σε 10 μέρες, επί ποίου πράγματος πήρατε έγκριση περιβαλλοντικών όρων; Το τίποτε δεν χρειάζεται περιβαλλοντική αδειοδότηση.

ΨΕΜΑ 3ο: «Δώσαμε ιδιαίτερο βάρος στην κοινωνική προστασία». Ήτοι κατά τον κ. Καραπάνο το κρατικό πρόγραμμα του «Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος» και το σε αναμονή ευρωπαϊκό πρόγραμμα κατά της φτώχειας. Και ο δήμος δίχως «ξένα κόλλυβα», ποια πρωτοβουλία υποστήριξης των αναξιοπαθούντων συμπατριωτών μας ανέλαβε; Τι απέγινε το Κοινωνικό Παντοπωλείο, το οποίο εμείς λειτουργήσαμε για σχεδόν τρία χρόνια χωρίς οικονομική υποστήριξη; Τι απέγινε το Κοινωνικό Ιατρείο; Τόσοι «εθελοντές» βρίσκονται «αφιλοκερδώς» δίπλα σας, ας βάλουν πλάτη και σε κάποια κοινωνική δομή…

ΨΕΜΑ 4ο: «Πληρώσαμε τα απορριμματοφόρα του Leasing. Τα προηγούμενα χρόνια απολύτως τίποτα». Έλεος κ. Καραπάνο, τα απορριμματοφόρα με Leasing αγοράσθηκαν πριν το 2010. Λέτε επί 4 χρόνια να μας τα είχε χαρίσει η Πειραιώς; Η Οικονομική Υπηρεσία μπορεί να σας βεβαιώσει περί του αντιθέτου.

ΨΕΜΑ 5ο: «Αυξήσαμε τα έσοδα διότι ξεκινήσαμε για πρώτη φορά τη διασταύρωση των στοιχείων για τους ηλεκτροδοτούμενους χώρους και το συμψηφισμό οφειλών και χρεών του σχεδίου πόλης». Ο κ. Καραπάνος με καθυστέρηση «ανακάλυψε την Αμερική», αφού και οι δυο ρυθμίσεις ξεκίνησαν το 2013 – 2014. Ούτε γι’ αυτό σας ενημέρωσε η Οικονομική Υπηρεσία;

ΨΕΜΑ 6ο: «Πληρώσαμε 1,5 εκατ. € από το χρέος των 5 εκατ. € του δήμου». Ακόμη και αν τα δεδομένα είναι ορθά και όχι «μαγειρεμένα», σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεση μας και για τα οποία θα μιλήσουμε σύντομα, ρωτάμε τον κ. Καραπάνο: Πόσο ήταν το χρέος του δήμου το 2011; Τι πληρώθηκε 2011 και 2012, προ ένταξης στις ληξιπρόθεσμες οφειλές; Από το 1,5 εκατ. € που λέτε πως πληρώσατε, πόσα ήταν ενταγμένα στα ληξιπρόθεσμα;

Δώστε τα πραγματικά στοιχεία να συγκρίνουν οι δημότες. Και τελικά πότε λέγατε την αλήθεια, πριν από μερικούς μήνες όταν μας κατηγορούσατε «για σπατάλη και κακοδιαχείριση» και απειλούσατε με «αποκαλύψεις» ή τώρα που εμμέσως πλην σαφώς αναγνωρίζετε πως μειώσαμε το χρέος τουλάχιστον κατά 3 εκατ. €, σύμφωνα με τα δικά σας στοιχεία; Και κάτι ακόμη: Επειδή πολύ λόγο κάνετε για τις σωρηδόν δικαστικές αποφάσεις, σας προκαλούμε να πείτε πόσες από αυτές αφορούν τη δική μας δημοτική αρχή και πόσες προγενέστερες και ποιών δημοτικών αρχόντων, καθώς και τι πληρώθηκε από εμάς την προηγούμενη τριετία.

Ειδικά επί των οικονομικών πεπραγμένων, είμαστε ανοιχτοί σε κάθε μορφής δημόσιο διάλογο μαζί σας, παρουσία και των υπηρεσιακών παραγόντων, αν φυσικά το επιθυμείτε. Όσο για τη «διαφάνεια σας» και το «όλα στο φως», σε λίγο «θα γελάσει κάθε πικραμένος»…

Όμως εκτός από τους παραπάνω «μύθους του Αισώπου» που εξεστόμισε ο κ. Καραπάνος, υπέστη και «αμνησία» σε μια σειρά βασικών θεμάτων που σχετίζονται με την ανάπτυξη του δήμου. Τα πλέον βασικά που «ξέχασε»:

  • Τι απέγινε η Έκθεση Τοπικών Προϊόντων; Την «έφαγαν» τα capital controls, μοναδική περίπτωση σε όλη τη χώρα!
  • Η λέξητουρισμός ούτε καν αναφέρθηκε στην εισήγησή του. Περίεργο μετά από τόση δουλειά που έπεσε φέτος στον τομέα αυτό… Εκτός και αν τον έχουν αναλάβει άλλοι φορείς, προς τιμήν τους.
  • Σε πόσαευρωπαϊκά προγράμματα κατέθεσε προτάσεις ο δήμος αυτή τη χρονιά; Σε κανένα, λόγω έλλειψης λίγων χρημάτων για τη δική του συμμετοχή. Όμως 36 χιλ. € για νέο αυτοκίνητο δημάρχου διαθέτει. Είναι θέμα προτεραιοτήτων
  • Πως προχωρά ο στόχος τηςΠολιτιστικής Πρωτεύουσας, έστω και με 10μηνη καθυστέρηση από τότε που εμείς τον ξεκινήσαμε; Στηρίζουμε ανοιχτά την προσπάθεια, αλλά δεν θα επιτρέψουμε να στηθεί και «μαγαζάκι αδιαφάνειας», με λογότυπους αξίας 12 χιλ. €. Ρίξτε μια ματιά στις Οργανωτικές Επιτροπές των άλλων πόλεων (Τρίπολη, Καλαμάτα κ.α.). Σ’ αυτές συμμετέχουν όλοι οι εκπρόσωποι των παρατάξεων της μειοψηφίας των Δ.Σ. Εδώ κανένας.  Γιατί;»

 

Προς απάντηση ο κ. Καραπάνος παρουσιάζει τα εξής στοιχεία:

ΜΕΙΩΣΗ ΔΑΠΑΝΩΝ

 

«Μέσω νέου συστήματος προμηθειών, καταγραφής και διασταύρωσης των πραγματικών αναγκών των υπηρεσιών και εφαρμόζοντας ένα σύστημα διαχείρισης και ανάληψης υποχρεώσεων βάση των τυπικών διαδικασιών που προβλέπει η κείμενη νομοθεσία και μόνο, πραγματοποιήθηκαν ενδεικτικά τα εξής:

1)            Η δαπάνη συντήρησης και επισκευής μόνιμων εγκαταστάσεων, παρουσίασε μείωση 58,59%

2)            Η δαπάνη συντήρησης, επισκευής για τα οχήματα – μηχανήματα του δήμου και γενικά οι δαπάνες συντήρησης στόλου, παρουσίασαν συνολική μείωση 57,89%. Αναλυτικότερα, οι δαπάνες για α) συντήρηση και επισκευή παρουσίασε μείωση 32,47%  β) καύσιμα παρουσίασε μείωση 64,16% (333.675,01 ευρώ το προηγούμενο διάστημα και 119,583,55 το τελευταίο έτος).

3)            Η δαπάνη για είδη καθαριότητας παρουσίασε μείωση 56,85%

4)            Η δαπάνη για προμήθεια, συντήρηση και επισκευή λοιπού εξοπλισμού, παρουσίασε μείωση περίπου 60%

5)            Η δαπάνη για προμήθεια εργαλείων, παρουσίασε μείωση 61%

 

ΑΥΞΗΣΗ ΕΣΟΔΩΝ

Όσον αφορά τα έσοδα, πραγματοποιήθηκε μέσω της καταγραφής των αστοχιών του συστήματος βεβαίωσης, καταγραφής των μη βεβαιωμένων εσόδων και εξάντλησης όλων των εργαλείων προς είσπραξη των βεβαιωμένων και των ληξιπρόθεσμων εσόδων, παράλληλα με την αναδιάρθρωση της οικονομικής λειτουργίας και πρακτικής. Ενδεικτικά αποτελέσματα της προσπάθειας αυτής:

1)            Τα έσοδα από μισθώματα παρουσίασαν αύξηση βεβαιώσεων κατά 22,61%

2)            Τα έσοδα από το δημοτικό τέλος φωτισμού (είσπραξη μέσω λογαριασμών ΔΕΗ) παρουσίασαν μείωση ως προς την βεβαίωση και είσπραξη μόνο 5,67%, σε σχέση με την ευρύτερη πολιτικοοικονομική συγκυρία και τους πολλούς απλήρωτους λογαριασμούς της ΔΕΗ. Στο διάστημα αυτό, έγινε από την πλευρά του Δήμου συστηματική δουλειά στη διασταύρωση στοιχείων και διόρθωση των τετραγωνικών μέτρων των ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων.

3)            Τα έσοδα από ανταποδοτικά τέλη κοιμητηρίων, παρουσίασαν αύξηση βεβαιωμένων εσόδων 17,77% και αύξηση εισπράξεων κατά 10,48%

4)            Τα έσοδα από το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας παρουσίασαν αύξηση βεβαιωμένων και εισπραχθέντων εσόδων κατά 61,42% καθώς έγινε προσπάθεια καταγραφής των ακινήτων που παρουσίαζαν μηδενικά τετραγωνικά, η οποία τελικά απέδωσε ικανοποιητικά αποτελέσματα.

5)            Τα έσοδα από το τέλος επί των ακαθάριστων εσόδων επιτηδευματιών, το τέλος παρεπιδημούντων και χρήσης κοινόχρηστων χώρων, παρουσίασαν αύξηση βεβαιώσεων 72,54% και εισπράξεων 54,34%. Σε αυτό συνετέλεσε ο συστηματικός έλεγχος και διασταύρωση στοιχείων, για τα καταστήματα που δεν αποδίδουν το τέλος.

6)            Τα έσοδα από προσαυξήσεις, πρόστιμα, πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής κ.λ.π. παρουσίασαν αύξηση βεβαιώσεων 20,81% και αύξηση εισπράξεων 12,28% λόγω του εντοπισμού περιπτώσεων που δεν είχαν δηλωμένα μηδενικά τετραγωνικά, για την επιβολή των τελών Δ.Τ., Δ.Φ. και ΤΑΠ καθώς και τον εντοπισμό περιπτώσεων καταστημάτων, όπου δεν καταβαλλόταν το τέλος επί των ακαθαρίστων εσόδων και το δικαίωμα χρήσης κοινόχρηστών χώρων και της επιβολής των προβλεπόμενων από το νόμο προστίμων.

7)            Συνολικά τα τακτικά έσοδα Παλαιότερων Οικονομικών Ετών, παρουσίασαν συνολική αύξηση εισπραξιμότητας 47,99% . Αναλυτικότερα παραθέτουμε ενδεικτικά: α) Από εισφορές δημοτών για σχέδιο πόλης, παρουσίασαν αύξηση 139,58% β) Από τα τέλη και δικαιώματα που εισπράττονται από τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος (τέλος παρεπιδημούντων, κοινόχρηστων χώρων, παράβολα κ.λ.π), παρουσίασαν αύξηση 230,55% γ) Από δικαίωμα βοσκής, παρουσίασαν αύξηση 10,67% δ) Κ.Ο.Κ., παρουσίασαν αύξηση 100,5%.

Λόγω της μείωσης των δαπανών καθώς και της αύξησης των εσόδων, ο Δήμος κατάφερε να μειώσει το χρέος του κατά 1.572.171

Συγκεκριμένα, οι Οφειλές του 2014 ανέρχονταν σε  5.271.613, ενώ στις 31-8-2015 μειώθηκαν σε 3.699.422

ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

(Απόσπασμα απολογισμού, έτσι όπως αναφέρθηκε από τον κ. Δήμαρχο για το Τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου)

«Στην πρώτη αυτή χρονιά τα περιθώρια δεν ήταν πάρα πολλά με την έννοια ότι το Τεχνικό πρόγραμμα ήταν διαμορφωμένο κατά μεγάλο ποσοστό. Υπήρχαν έργα ήδη δρομολογημένα από την προηγούμενη δημοτική αρχή. Άλλα εξ αυτών με χρηματοδότηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων και άλλα με πόρους από τον ίδιο το Δήμο. Θεωρώντας ότι η Διοίκηση έχει συνέχεια προσπαθήσαμε να συνεχίσουμε αυτά ή να τα ξεκινήσουμε λαμβάνοντας υπόψιν ότι κάποια εξ αυτών όπως η ανακαίνιση του κτιρίου του ΟΣΕ προκειμένου να στεγασθεί το ΚΠΕ ενώ είχαν προβλεφθεί ως έργα δεν είχαν προβλεφθεί και οι απαραίτητοι πόροι».

 

ΚΕΝΤΡΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ

Σε πλήρη εξέλιξη και λειτουργία βρίσκεται το πρόγραμμα ΚΔΑΠ στο Δήμο Ιερής Πόλης Μεσολογγίου, με συμπράττων φορέα υλοποίησης την Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Πολιτισμού. Στο ΚΔΑΠ Μεσολογγίου συμμετέχουν 323 παιδιά ενώ απασχολούνται στις καθημερινές δράσεις 8 άτομα.

Δομές Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών έχουν αναπτυχθεί για πρώτη φορά στο Αιτωλικό με δυναμικότητα φιλοξενίας 174 παιδιών καθώς και το Νεοχώρι (δυναμικότητα 155 παιδιών).

Η «πρώτη φορά λειτουργίας των ΚΔΑΠ αφορούσαν την λειτουργία της δομής σε ΑΙΤΩΛΙΚΟ και ΝΕΟΧΩΡΙ.

Αυτό αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια του απολογισμού και όχι η γενική λειτουργία της δομής.

  • Έκθεση τοπικών προϊόντων: Έχει εκδοθεί σχετικό δελτίο τύπου, όπου για την αναστολή της έκθεσης τοπικών προϊόντων, έχουν τοποθετηθεί οι πρόεδροι του Εμπ/Κού Επιμελητηρίου κ. Π. Τσιχριντζής και Εμποροβιομηχανικού Συλλόγου Μεσολογγίου Β. Σπυρόπουλος. Το μειωμένο έως ελάχιστο ενδιαφέρον λόγω των οικονομικών εξελίξεων θα έθετε σε σοβαρότερους κινδύνους τη διοργάνωση, για την οποία φέτος ο Δήμος είχε σχεδιάσει την επέκτασή της με προσκλήσεις ενδιαφέροντος σε περιφερειακό επίπεδο. Ατυχώς οι εξελίξεις δε το επέτρεψαν.

 

  • Σχετικά με την επισήμανση του κ. Π. Κατσούλη «Δεν ασκήσαμε τη λαϊκίστικη αντιπολίτευση της λακκούβας και του χόρτου» παραθέτουμε τα στοιχεία του τομέα

«Καθημερινότητα – Ποιότητα ζωής – Περιβάλλον»

 

«…δρομολογήσαμε μια σειρά συγκεκριμένων ενεργειών, οι οποίες κατά κοινή ομολογία έχουν αναβαθμίσει ουσιαστικά τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους δημότες…»

«Καταφέραμε: Την καθημερινή –συμπεριλαμβανομένης και της Κυριακής –  αποκομιδή των απορριμμάτων σε όλες τις δημοτικές ενότητες του δήμου μας.

Την αποκατάσταση, εξυγίανση και επαναλειτουργία του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής.

Την αποκατάσταση βλαβών των απορριμματοφόρων οχημάτων, επανακυκλοφορία αυτών και αποκομιδή των απορριμμάτων με τριπλάσιο πλέον στόλο.

Την επανακυκλοφορία των σαρώθρων και του πλυντηρίου κάδων, που επέτρεψαν την καθαριότητα δρόμων και πεζοδρόμων αλλά και την διατήρηση συνθηκών υγιεινής.

«Εκτός από τις παραπάνω ενέργειες είναι ιδιαίτερα σημαντικό να επισημάνουμε ότι παρόλο που πλέον τριπλάσιος στόλος οχημάτων βρίσκεται εν κινήσει σε σχέση με τα οχήματα που κινούνταν πριν από ένα χρόνο, η κατανάλωση των καυσίμων έχει περιορισθεί σε ποσοστό 64% περίπου, γεγονός που καταδεικνύει την ευαισθησία μας και το σεβασμό μας στο δημοτικό χρήμα και πιστοποιεί το νοικοκύρεμα που έχει επιτευχθεί και σ αυτό τον τομέα.

Επιδιώκουμε την συνεργασία των πολιτών – δημοτών. Ήδη υπάρχει σε εξέλιξη συνεργασία με εθελοντές, σχολεία και πολιτιστικούς συλλόγους, για την «υιοθέτηση» διάφορων χώρων, με στόχο την αισθητική αναβάθμιση και τη συνεχή προσεκτική παρακολούθηση – συντήρησή του. Σε γενικότερο επίπεδο, η αισθητική πλέον αναβάθμιση  δημόσιων χώρων είναι διαπιστωμένη, με τοποθέτηση ή συντήρηση καθισμάτων και διαρκής συντήρηση πρασίνου.

Σε κάθε περίπτωση ο σχεδιασμός νέας δενδροφύτευσης είναι ήδη προγραμματισμένος.

Αντίστοιχες ήταν οι παρεμβάσεις στον τομέα της καθημερινότητας των συνδημοτών μας και στις άλλες δημοτικές ενότητες Αιτωλικού και Οινιάδων.

Η καθαριότητα οργανώθηκε με τα υπάρχοντα μέσα, επιτυγχάνοντας ένα αξιοπρεπές αποτέλεσμα. Επιδιορθώθηκαν σχεδόν το 80% του δημοτικού φωτισμού, οι βλάβες και οι κακοτεχνίες στα αντλιοστάσια καθώς και στο οδικό δίκτυο. Αποκαταστάθηκαν περιφράξεις, καθαρισμοί ρεμάτων, συντηρήσεις και καθαρισμοί αγροτικής οδοποιίας, φρεατίων όμβριων και αποχετευτικών αγωγών τα οποία τα προηγούμενα χρόνια αποτελούσαν σημεία επικινδυνότητας προκαλώντας πλημμύρες.  Έγινε καθαρισμός των παραλιών Αιτωλικού, Αγίου Ηλία, Λούρου και Φοινικιάς. Το πράσινο συντηρείται πλέον τακτικά, ενώ καθαρίζονται συχνά όλες οι κοινότητες από μπάζα και απορρίμματα, με τον πενιχρό τεχνικό εξοπλισμό που έχουμε στη διάθεσή μας (1 JCB).

 

Κοιμητήρια

 

Κάθε εργασία ή πρωτοβουλία, έγινε με σκοπό την εξυγίανση και τον καθαρισμό των κοιμητηρίων όλων των Διαμερισμάτων του δήμου μας, στα οποία για πολλά χρόνια δεν είχε συντελεστεί η παραμικρή παρόμοια ενέργεια, με αποτέλεσμα οι συνθήκες σε αυτά να είναι από κάθε άποψη απαράδεκτες. Για εμάς η φροντίδα και η καθαριότητα των κοιμητηρίων των δημοτικών ενοτήτων, αποτελεί δείκτη πολιτισμού και παράλληλα με τον τρόπο αυτό αποτίνουμε τον ενδεδειγμένο σεβασμό στους ανθρώπους που έχουν φύγει από τη ζωή

 

  • Φορέας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων 4ης ΓΕΝ Ν. Αιτωλ/νίας (ΧΥΤΑ)

 

Από την 3η Νοεμβρίου 2014 όπου ανέλαβε τα καθήκοντά του το νέο Διοικητικό Συμβούλιο, διασφαλίσαμε το έργο επέκτασης του Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων  (ΧΥΤΑ)  το οποίο θα λύσει πολλά προβλήματα, τα οποία είχαν συσσωρευτεί σχεδόν από την έναρξη λειτουργίας του έργου. Επίσης εξασφαλίσαμε και παραλάβαμε την ΑΕΠΟ η οποία λήγει στις 5-11-2024, ενώ ο Σύνδεσμος έχει ωριμάσει μελέτη κατασκευής του 3ου και 4ου κυττάρου (εγκρίθηκε από το περιφερειακό συμβούλιο την Δευτέρα 5-10).

 

  • Κοινωνική προστασία

 

Σε γενική θεώρηση της τοποθέτησης του κ. Κατσούλη, επισημαίνεται ότι και τα δυο προγράμματα «Ελάχιστου Εγγυημένου Κοινωνικού Εισοδήματος» και ΤΕΒΑ  διεκδικήθηκαν από το Δήμο, καθώς η εφαρμογή τους ήταν περιορισμένη και όχι καθολική. Ο Δήμος, υπέβαλλε έγκαιρα προτάσεις οι οποίες εγκρίθηκαν από τους φορείς υλοποίησης.

Αναλυτικότερα: «Ελάχιστο Εγγυημένο Κοινωνικό Εισόδημα: Η δημοτική αρχή στον τομέα αυτό κινήθηκε γρήγορα, άμεσα και αποτελεσματικά, καταφέρνοντας στις 15 Νοεμβρίου 2014 να ενταχθεί στο πιλοτικό πρόγραμμα του «Ελάχιστου Εγγυημένου Κοινωνικού Εισοδήματος» και να βρεθεί έτσι μέσα στους μόλις 13 δήμους σε όλη τη χώρα που επελέγησαν. Οι προσδοκίες και οι στόχοι του προγράμματος, όχι μόνο εκπληρώθηκαν στο ακέραιο, αλλά ο Δήμος Ιερής Πόλης Μεσολογγίου, αποτέλεσε υπόδειγμα εφαρμογής του προγράμματος, ανακουφίζοντας 1.822 συνολικά συμπολίτες μας, διανέμοντάς τους ποσό 2.000.000 ευρώ.

ΤΕΒΑ ή Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Επισιτιστικής ή και βασικής υλικής συνδρομής», το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Απόρους : ο Δήμος με Πρωτόκολλο Κοινωνικής Σύμπραξης και με επικεφαλής εταίρο την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, συμμετέχει στη υλοποίηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Επισιτιστικής ή και βασικής υλικής συνδρομής», το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Απόρους (ΤΕΒΑ). Μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος, ένας εξαιρετικά σημαντικός αριθμός συμπολιτών μας, υποστηρίζεται με διανομή τροφίμων, ένδυση και υπόδηση, χορήγηση σχολικών ειδών καθώς και άλλες δράσεις.

Έχουν υποβληθεί μέχρι την καταληκτική ημερομηνία 1.599 αιτήσεις, οι οποίες αφορούν συνολικό αριθμό 3.323 ωφελουμένων ατόμων από τις τρεις δημοτικές ενότητες, που είτε αντιμετωπίζουν συνθήκες ακραίας φτώχειας.

 

 

Η δομή του Κοινωνικού Παντοπωλείου, δεν σταμάτησε ποτέ να λειτουργεί. Ωστόσο επιβάλλεται ο ανασχεδιασμός της, αφού πλέον έχουν προστεθεί νέα δεδομένα.

 

Σε ότι αφορά το Κοινωνικό Ιατρείο, οι ριζικές αλλαγές στη νομοθεσία και το γενικότερο σχεδιασμό του Ελληνικού κράτους στο θέμα της περίθαλψης των απόρων συμπολιτών μας, πιστεύεται ότι υπερ-καλύπτουν κάποιες αποσπασματικές ειδικότητες που θα μπορούσαν να φιλοξενηθούν στη δομή. Αντί αυτού, ο δήμος διαρκώς αξιοποιεί τις δυνατότητες προγραμμάτων προληπτικής ιατρικής μέσω των υπαρχουσών δομών του».

Όπως και να’ χει το σήριαλ της πολιτικής αντιπαράθεσης μεταξύ των δύο αυτοδιοικητικών αναμένεται να έχει κι’ άλλα επεισόδια, με τους δυο, να μην δείχνουν καμία διάθεση να ρίξουν νερό στο κρασί τους. Η συνέχεια αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον.

Κων/νος Χονδρός