Μείωση των διοδίων της γέφυρας Ρίου Αντιρρίου ζητά ο Δ.Κωνσταντόπουλος

Επίκαιρη Ερώτηση

 

ΠΡΟΣ

Τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστο Σπίρτζη

Θέμα: Μείωση του κόστους διέλευσης από την Γέφυρα “Χαρίλαος Τρικούπης”

 

Κύριε Υπουργέ,

Η Γέφυρα “Χαρίλαος Τρικούπης” αποτελεί το σημαντικότερο έργο υποδομής της χώρας και πυλώνα ανάπτυξης για τη Δυτική Ελλάδα. Το κόστος διέλευσης αποτελεί ωστόσο βρόγχο, ιδιαίτερα μετά τη νέα αύξηση στον ΦΠΑ.

Κατόπιν προσαρμογής στο νέο ποσοστό ΦΠΑ και τηρουμένου του τιμολογιακού πλαισίου της σύμβασης παραχώρησης (Ν.2395/96), οι τιμές διοδίων της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης» από την 1η Ιουνίου αυξήθηκαν επιβαρύνοντας περαιτέρω τους διερχόμενους πολίτες. Η απλή διέλευση κοστίζει 13,30 ευρώ, ενώ η διέλευση μετ’ επιστροφής εντός τριών ωρών κοστολογείται 13,60 ευρώ, με αποτέλεσμα αντί να βελτιωθεί η κατάσταση, όπως η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου είχε δεσμευθεί, να χειροτερεύσει σε βάρος πολλών συμπολιτών μας.

Πριν από ένα χρόνο, ως Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κατά την απάντησή σας σε αντίστοιχη Επίκαιρη Ερώτηση είχατε περιγράψει τους έξι στόχους σε σχέση με τη διαπραγμάτευση όλων των παραχωρήσεων. Επιγραμματικά είχατε αναφερθεί στη:

  1. Δημιουργία πρώτου πανελλαδικού υβριδικού αναλογικού συστήματος διοδίων σε όλους τους σταθμούς.
  2. Μείωση διοδίων.
  3. Χρήση δεικτών για την πορείας της οικονομίας σε σχέση με τον υπολογισμό της τιμής των διοδίων, ώστε να λαμβάνεται η οικονομική πραγματικότητα της χώρας.
  4. Ελεύθερες διελεύσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες.
  5. Δωρεάν διέλευση για τους πολίτες σε γεωγραφικά όρια ενός δήμου.
  6. Θέσπιση συγκεκριμένου αριθμού δωρεάν διελεύσεων, ώστε να μπορούν οι μόνιμοι κάτοικοι συγκεκριμένων περιοχών να έχουν ελεύθερη πρόσβαση στην εργασία τους.

Δυστυχώς, ένα χρόνο μετά οι απαντήσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου αποδεικνύονται «έπεα πτερόεντα». Εν μέσω, ωστόσο, της οικονομικής κρίσης, επιβάλλεται η μείωση του κόστους διέλευσης – η οποία αποτελεί πάγιο και κύριο αίτημα όλων των κοινωνικών και επαγγελματικών φορέων της Δυτικής Ελλάδας- ώστε να μην αποτελεί φράγμα, αλλά γεφύρωμα των δύο νομών. Ταυτόχρονα, αποτελεί επιτακτική ανάγκη για τη διευκόλυνση της καθημερινότητας των πολιτών των όμορων νομών και βεβαίως των φοιτητών και των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.

 

Κατόπιν αυτών, ερωτάσθε, κύριε Υπουργέ:

 

  1. Προτίθεται το Υπουργείο να προβεί σε ενέργειες για τη μείωση του κόστους διέλευσης από τη Γέφυρα “Χαρίλαος Τρικούπης” και αν ναι, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους;

 

  1.  Υπάρχει σχέδιο επαναδιαπραγμάτευσης των όρων της σύμβασης παραχώρησης με την Γέφυρα Α.Ε., ώστε οι όροι της να ανταποκρίνονται καλύτερα στα σημερινά δεδομένα της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας και ποιο είναι αυτό;