Η εκπαίδευση νοσεί

Υστερούν σχολεία που πρωτολειτούργησαν φέτος σε βασικά εργαστήρια. Σε όλη την Αιτωλοακαρνανία τα κενά εκπαιδευτικών είναι τουλάχιστον 40

 

Η εκπαίδευση νοσεί

 

Από προβλήματα στέγασης μέχρι και πρακτικά προβλήματα που έχουν αντίκτυπο στους μαθητές, την σχολική καθημερινότητα και την διδασκαλία έχουν να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί. Κενά, παράλληλες αναθέσεις, πολλά χιλιόμετρα για να διδάξουν ελάχιστες ώρες και ενοίκια ιδιοκτητών ακινήτων που στεγάζονται σχολεία συνθέτουν το σκηνικό της εκπαίδευσης στην Αιτωλοακαρνανία.

 

Προβλήματα χρόνια και νέα ταλαιπωρούν την εκπαίδευση στην περιοχή σε σημαντικό βαθμό ώστε να προκύπτουν ζητήματα  τόσο σε διοικητικό επίπεδο όσο και σε πρακτικό. Τα παρελθόντα έτη στην περιοχή δεν υπήρχε πολιτική κατασκευής νέων κτηρίων για την στέγαση σχολείων, με αποτέλεσμα αρκετά σχολεία να στεγάζονται σε ιδιόκτητα ακίνητα. Μέσω επιχορηγήσεων του Υπουργείου Εσωτερικών, ο δήμος Αγρινίου αναγκάζεται να πληρώνει για την στέγαση σχολείων μόνο στο Αγρίνιο, το Καινούργιο και τη Νεάπολη συνολικά 17.000,00 ευρώ.

Στην παρούσα φάση, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Β΄ ΕΛΜΕ κ. Γιώργο Καραμητσόπουλο στεγάζονται σε ιδιωτικά ακίνητα μόνο στο Αγρίνιο 6 σχολεία. Το 3ο Γυμνάσιο, το Εσπερινό Γυμνάσιο, το 7ο Γυμνάσιο, το Ειδικό Γυμνάσιο, το Ε.Ε.Κ. και το 6ο Λύκειο, το οποίο λειτούργησε για πρώτη φορά φέτος και φιλοξενεί περίπου 70 μαθητές, συνεπώς λειτουργεί μόνο με την πρώτη τάξη του Λυκείου και παρ’ ότι η πρόβλεψη είναι το σχολείο τις επόμενες χρονιές να στελεχωθεί κανονικά και να αποσυμφορήσει το πρόβλημα με τους πολλούς μαθητές σε κάθε αίθουσα, δεν διαθέτει εργαστήριο πληροφορικής και φυσικών επιστημών, εργαστήρια τα οποία είναι βασικά για οποιοδήποτε σχολείο.

Βέβαια, το πρόβλημα αυτό με τους υπέρμετρους μαθητές στο Αγρίνιο είναι παλιό φαινόμενο, καθώς κατά το παρελθόν σχολεία υπέστησαν παρεμβάσεις, ώστε να κατασκευαστούν πρόσθετες αίθουσες για να δεχθούν τον υπέρμετρο αριθμό των μαθητών. Η παιδεία βέβαια στην περιοχή αντιμετωπίζει και άλλα προβλήματα. Τα κενά των εκπαιδευτικών στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε όλη την Αιτωλ/νία στην παρούσα φάση, σύμφωνα με τον κ. Καραμητσόπουλο είναι περίπου 40, εξαιρώντας φυσικά τα κενά του Μουσικού Σχολείου. Τα περισσότερα κενά εστιάζονται στις ειδικότητες της ειδικής αγωγής και των τεχνικών ειδικοτήτων. Εκ παραλλήλω, παρατηρείται το οξύμωρο ότι ενώ υπάρχουν βιβλιοθήκες σε πολλά σχολεία δεν χρησιμοποιούνται.

Παράλληλα, από πέρσι θεσμοθετήθηκε ένας εκπαιδευτικός να πηγαίνει σε πέντε διαφορετικά σχολεία ώστε ο καθένας να συμπληρώνει το προβλεπόμενο ωράριό του. Αυτό συμβαίνει κυρίως στους καθηγητές ξένων γλωσσών, οι οποίοι καλύπτουν σχολεία της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε όλο το μήκος και πλάτος του νομού, γεγονός που κάμπτει τις αντοχές τους, οι οποίες έχουν άμεση σύνδεση με την απόδοσή τους, ενώ σε αντίστοιχο κλίμα είναι και η κατάργηση των περιοχών μετάθεσης.

Κατά το παρελθόν, προ τετραετίας λ.χ. στην Αιτωλ/νία υπήρχαν 4 περιοχές μετάθεσης και έτσι δίνονταν η δυνατότητα σε κάθε καθηγητή να κινείται σε μια περιοχή, τώρα πλέον ολόκληρος ο νομός έγινε μια περιοχή με αποτέλεσμα ένας καθηγητής να είναι υποχρεωμένος να διδάξει λ.χ. στην περιοχή της Παλαίρου, του Θέρμου και του Μεσολογγίου για να καλύψει το ωράριό του.

Ένα ακόμη φετινό θέμα που δημιουργεί πρόβλημα σε καθηγητές και μαθητές είναι οι λεγόμενες παράλληλες αναθέσεις. Οι εκπαιδευτικοί είναι υποχρεωμένοι να διδάσκουν και μαθήματα παρεμφερούς ειδικότητας με την δική τους στους μαθητές, ώστε να καλυφθούν τα κενά που υπάρχουν σε εκπαιδευτικούς.

Αυτό, πολλούς εκπαιδευτικούς τους δυσκολεύει, κάτι που πιθανότητα επηρεάζει την απόδοσή τους, καθώς πολλές φορές τα μαθήματα που καλούνται να διδάξουν απέχουν κατά πολύ από τις ειδικότητές τους.

 

Κων/νος Χονδρός