Εξάμηνη καθυστέρηση στην παράδοση της Ιόνιας οδού

Οι αρμόδιοι λένε ότι με την επιτάχυνση των εργασιών θα ισοφαριστεί κάθε καθυστέρηση

Εξάμηνη καθυστέρηση στην παράδοση της Ιόνιας οδού

Σε διάστημα ενός χρόνου τα έργα υλοποίησης του έργου έφτασαν στο 48%, από 17% που ήταν νωρίτερα

 

Το Καλοκαίρι του 2016 αναμένεται να παραδοθεί η Ιόνια Οδός, πλην ενός κομματιού της εξήντα χιλιομέτρων. Οι εργασίες αυτή την στιγμή είναι στο 48% και το μεγαλύτερο κομμάτι τους υλοποιήθηκε κατά τη διάρκεια ενός έτους, αφού νωρίτερα το ποσοστό των εργασιών άγγιζε το 17%. Οι εργαζόμενοι που απασχολούνται στα τέσσερα κομμάτια της εργολαβίας που χωρίζεται η Ιόνιας είναι δύο χιλιάδες. Ο λόγος της εξάμηνης καθυστέρησης είναι οι απαλλοτριώσεις, ενώ για τον λόγο αυτό, το υπουργείο ασκεί πιέσεις ώστε να μην υπάρξουν άλλες αναβολές στις δικάστηκες διαμάχες που έχουν προκύψει, ώστε να μην υπάρξουν και περεταίρω προβλήματα, αφού οι περισσότερες περιπτώσεις απαλλοτριώσεων αφορούν την αλλαγή της χάραξης του αυτοκινητόδρομου. Πέραν των απαλλοτριώσεων όμως, ένας άλλος σημαντικός παράγοντας στον οποίο οφείλεται η εξάμηνη καθυστέρηση της υλοποίησης του έργου είναι η καθυστέρηση, στην παρούσα φάση, του ορισμού του νέου Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου.

Το Υπουργείο Πολιτισμού πρέπει να ορίσει άμεσα γραμματέα, δεδομένου και του ότι είναι σε εξέλιξη έξι αρχαιολογικές ανασκαφές στην έκταση του όλου έργου. Η εκτίμηση του Υπουργείου είναι, ότι το έργο θα παραδοθεί ταυτόχρονα με την σήραγγα της Κλόκοβας, η οποία εξ αρχής είχε καθυστέρηση έξι μηνών, αν και εφόσον φυσικά προχωρήσει η κατασκευή της σήραγγας. Οι μελέτες για την σήραγγα είναι στην φάση της αδειοδότησης, στο υπουργείο Περιβάλλοντος. Μέχρι στιγμής όμως, σημειώθηκε και μια τρίμηνη καθυστέρηση για άγνωστη αιτία.

Στην περιοχή της Ρίζας, καταβάλλονται προσπάθειες να στηθεί εργοτάξιο, ενώ στην αντίθετη πλευρά, οι αρχαιολογικές έρευνες ήδη έχουν ολοκληρωθεί. Πιθανολογείται, πως το κομμάτι των 60χλμ, που προβλέπεται να παραδοθεί σε προγενέστερο χρόνο απ ότι το υπόλοιπο έργο, θα είναι από την παράκαμψη του Αγρινίου μέχρι και την παράκαμψη της Αμφιλοχίας, χωρίς ωστόσο να είναι δεδομένο. Στον αντίποδα, οι αρμόδιοι διαμηνύουν ότι με την επιτάχυνση των εργασιών προσπαθούν να ισοφαρίσουν κάθε καθυστέρησή όπου και αν είναι αυτή και για όποιον λόγο και αν έχει προκύψει.

Κων/νος Χονδρός