Αντιδρούν στην αξιολόγηση οι καθηγητές

Έκτακτη γενική συνέλευση πραγματοποίησαν χθες οι καθηγητές της Β ΕΛΜΕ στην οποία το ζήτημα ήταν η αξιολόγηση, η διαθεσιμότητα και οι απολύσεις.

Έκτακτη γενική συνέλευση πραγματοποίησαν χθες οι καθηγητές της Β ΕΛΜΕ στο Παπαστράτειο Γυμνάσιο Αγρινίου, στην οποία η συμμετοχή ήταν περιορισμένη. Το θέμα της συνέλευσης αφορούσε την αξιολόγηση, την διαθεσιμότητα και τις απολύσεις.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Β ΕΛΜΕ κ Γιώργο Καραμητσόπουλο πριν την γενική συνέλευση πραγματοποιήθηκε συνέλευση του Δ.Σ του συλλόγου στην οποία συζητήθηκαν οι ενέργειες που θα κάνει η ΕΛΜΕ για την νέα εγκύκλιο που έχει έρθει στα σχολεία η οποία ουσιαστικά μεταβιβάζει την αρμοδιότητα για την σύσταση των ομάδων εργασίας για την αυτοαξιολόγηση στον εκάστοτε διευθυντή.
Ο κ Καραμητσόπουλος χαρακτηρίζει την εγκύκλιο αυτή ως παράνομη διαταγή του υπουργείου, κάτι που αποφάνθηκαν και οι νομικοί σύμβουλοι τόσο της ΕΛΜΕ όσο και της διδασκαλικής ομοσπονδίας. Η μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πανελλαδικά αλλά και στην Αιτωλ/νία δεν προχώρησε στην δημιουργία των ομάδων εργασίας, συνεπώς συντάχθηκαν με το κάλεσμα της ΟΛΜΕ.
Σκοπός του υπουργείου για την δουλειά που εκτελούν ή θα εκτελέσουν οι ομάδες  εργασίας , κάτι που θα φανεί στο μέλλον όπως υποστηρίζουν οι εκπαιδευτικοί, είναι να κατηγοριοποιηθούν τα σχολεία από το περισσότερο αποδοτικό στο λιγότερο. Στην συνέχεια, όταν εφαρμοστούν οι νέες συγχωνεύσεις, θα κλείσουν τα λιγότερο αποδοτικά σχολεία με άμεση συνέπεια στους καθηγητές των σχολείων αυτών, καθώς το υπουργείο προωθεί την σύνδεση του σχολείου με την οργανική θέση. Αυτό σημαίνει ότι ο καθηγητής που θα ανήκει μόνο σε ένα συγκεκριμένο σχολείο, όταν το σχολείο που ανήκει κλείσει τότε ο εκπαιδευτικός αυτός αυτομάτως χάνει την θέση του και επιπροσθέτως δεν θα μπορεί να μετακινηθεί σε άλλο σχολείο. Παράλληλα, σύμφωνα με τον κ Καραμητσόπουλο, η αυτόαξιολόγηση θα έχει άμεση σχέση με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού.
Ορισμένα κριτήρια  πχ η επίδοση των μαθητών θα σχετίζεται άμεσα με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού χωρίς να προσμετρούνται κριτήρια όπως η γεωγραφική θέση του σχολείου, οι κοινωνικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή του σχολείου ή ακόμη και την θέληση του μαθητού. Συνεπώς, στους λιγοστούς  παραβρισκόμενους έγινε η ενημέρωση από τα συμπεράσματα που προέκυψαν από το Δ.Σ, ενώ παράλληλα οι εκπαιδευτικοί θα απευθύνουν κάλεσμα στους συναδέλφους τους να δηλώσουν την αντίθεσή τους στην αυτοαξιολόγηση, καθώς θα είναι το πρώτο βήμα για το κλείσιμο σχολείων και την απόλυση εκπαιδευτικών.

Κων/νος Χονδρός