Αλλάζει το σύστημα εξετάσεων διπλώματος οδήγησης από 1ης Νοεμβρίου

Αλλάζει το σύστημα που θα διεξάγονται οι εξετάσεις οδήγησης και όλοι οι εξεταστές της χώρας, σύμφωνα με εγκύκλιο που υπογράφει ο Διευθυντής του Τμήματος Αδειών Οδήγησης και Κανόνων Κυκλοφορίας κ.Λαζαρίδης από 1η Νοεμβρίου, θα υποχρεούνται πλέον καθημερινά να καταγράφουν στοιχεία όπως συνολικό αριθμό εξεταζόμενων υποψηφίων οδηγών, συνολικό αριθμό επιτυχόντων, ποσοστό επιτυχίας ανά κατηγορία οχήματος, ανά φύλο και κατηγορία ηλικιών εξεταζόμενων υποψηφίων καθώς και τον συνολικό αριθμό αλλά και το ποσοστό σημείων απόρριψης αποτυχόντων.

Έτσι στο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων δημιουργείται από 1ης Νοεμβρίου 2014 το νέο μηχανογραφικό σύστημα για την καταγραφή των αποτελεσμάτων των δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς στις εξετάσεις διπλώματος οδήγησης των υποψηφίων οδηγών, εξεταστών και εκπαιδευτών αλλά και την αποφυγή στο “φακελάκι” με σκοπό την διαφάνεια όλων των παραγόντων που συμμετέχουν στις δοκιμασίες αυτές.

Αναφερόμενη στο θέμα η κα Ρούλα Κωνσταντοπούλου, ιδιοκτήτρια σχολής οδηγών και πρώην Πρόεδρος του Σωματείου Εκπαιδευτών Νομού Αιτωλοακαρνανίας είπε: “Πιστεύω πως το νέο σύστημα εφόσον γίνει και εφαρμοστεί θα αλλάξει πολλά πράγματα στην οδήγηση. Σαν δάσκαλοι θέλουμε να αλλάξουν αρκετά όσον αφορά την εκπαίδευση των οδηγών έτσι ώστε να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα. Έχοντας μελετήσει τον τρόπο που γίνεται η εκπαίδευση και εξέταση των οδηγών στην Γερμανία, διαπιστώνουμε ότι οι υποψήφιοι οδηγοί αποκτούν πολλές γνώσεις σχετικά με την οδήγηση, καθώς κάνουν υπό δύσκολες συνθήκες μαθήματα όπως σε βροχή και χιόνι. Εάν εφαρμοστούν όσα λέγονται θα έχουμε καλύτερη ποιότητα οδήγησης στον δρόμο.”

Αναφορικά με την διαφάνεια και τον φραγμό στα “φακελάκια” δήλωσε πως “μακάρι να γίνει γιατί αν πραγματοποιηθεί σίγουρα θα υπάρξει καλύτερη εκπαίδευση διότι δεν θα υπάρχει άλλος τρόπος. Κατά πόσο μπορεί να εφαρμοστεί στην Ελλάδα είναι ένα ζήτημα γιατί κατά καιρούς έχουν γίνει αλλαγές στα συστήματα αλλά η ουσία παραμένει η ίδια. Τα οικονομικά δεδομένα θα αλλάξουν καθώς αν γίνει η εκπαίδευση και τα μαθήματα σωστά θα επιβαρύνεται περισσότερο και θα ανέβει το κόστος. Ήδη στην Γερμανία το κόστος για να βγάλει κάποιος δίπλωμα είναι 3000 ευρώ γιατί γίνονται όλα τα μαθήματα, είναι υποχρεωτικές οι ώρες και γι`αυτό και μαθαίνουν την οδήγηση όπως πρέπει. Είναι ένας σωστός τρόπος μάθησης και οι υποψήφιοι οδηγοί οφείλουν να μαθαίνουν βασικά πράγματα που θα τους βοηθήσουν στον δρόμο έτσι ώστε να μπορούν να συμπεριφέρονται ανάλογα για να αποφεύγονται τα ατυχήματα”

Ο κ. Πάνος Ζωναράς με σχολή οδηγών αναφέρει πως “το ισχύον καθεστώς με την καταγραφή των εξεταζόμενων υποψηφίων ισχύει μέχρι στιγμής στην χώρα μας καθώς οι επιτροπές καταγράφουν αν κάποιος υποψήφιος έχει απορριφθεί ή όχι. Τα στατιστικά στοιχεία παραδίδονται ακόμα μέχρι τώρα και οι εξεταστές διαθέτουν καταστάσεις στις οποίες καταγράφουν με λεπτομέρεια τα λάθη και τα σημεία που έγιναν κατά την εξέταση ενός υποψηφίου οδηγού. Το σύστημα εκπαίδευσης δεν θα επηρεαστεί από τα στατιστικά δεδομένα”

Για την διαφάνεια και τα “φακελάκια” ανέφερε πως “οι εξεταστικές επιτροπές θα μπορούσαν να είναι περιπλανώμενες και να μην γνωρίζουν κανέναν ερχόμενοι από άλλες περιοχές όπως Γιάννενα, Πάτρα, κλπ.”