Στον αέρα το Άκτιο – Αμβρακία – Παρέμβαση Κατσιφάρα

Άμεση σύγκληση σύσκεψης στο Υπουργείο υπό τον Χρ. Σπίρτζη ζητά ο Απόστολος Κατσιφάρας που κάνει λόγο για «νεκρό» έργο!

Στα κεραμίδια το Εργατικό Κέντρο Αγρινίου εξαιτίας των απολύσεων δεκάδων εργαζομένων από το εργοτάξιο

«Πρόκειται για ένα νεκρό έργο. Οι εργολαβίες σέρνονται και αυτό είναι ντροπή». Αυτά τόνισε μεταξύ άλλων ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας μιλώντας στον «Δυτικά FM 92,8» για τον «βαλτωμένο» αυτοκινητόδρομο Ακτίου – Αμβρακίας, προσθέτοντας πως «το υπουργείο πρέπει να μας πει αν μπορούν να συνεχίσουν το έργο οι εργολάβοι αυτοί, ή θα πάμε σε νέες εργολαβίες…».

Για ακόμη μια φορά οι εργασίες στο συγκεκριμένο πολύπαθο εργοτάξιο σταμάτησαν και δεκάδες εργαζόμενοι έμειναν χωρίς δουλειά. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Εργατικού Κέντρου Αγρινίου Μιχάλη Κατσιγιάννη, τα έργα σταμάτησαν επ’ αόριστον από την αρχή του μήνα, ενώ συνολικά σε διάστημα ενάμιση χρόνου απολύθηκαν 220 εργαζόμενοι!

Για την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου 48,5χλμ υπάρχουν 4 εργολαβίες, ενώ η ιστορία του έργου, με την πρόοδο του να παραμένει κολλημένη, διαρκεί 6,5 χρόνια.

«Όπως ισχυρίζεται η εταιρία, το υπουργείο δεν εγκρίνει τις μελέτες για να μπορέσουν να συνεχιστούν τα έργα» επισήμανε ο κ. Κατσιγιάννης, ενώ οι πληροφορίες από το υπουργείο Υποδομών είναι πως οι συμπληρωματικές συμβάσεις, στις 3 από τις 4 εργολαβίες, είναι στο στάδιο έγκρισης και με την διαδικασία αυτή θα μπορέσει επιτέλους να ολοκληρωθεί το έργο στο τέλος του 2017. Είναι όμως αμφίβολο, καθώς η μία παράταση διαδέχεται την άλλη με τις νυν εργολαβίες να παραμένουν στον αέρα, ενώ η πέμπτη προχωράει με ρυθμούς χελώνας.

Η κωλυσιεργία αυτή  προκαλεί την αβεβαιότητα και τη μη ωρίμανση των έργων, ενώ η νέα παράταση που δόθηκε έως και τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους σκοπεύει ώστε να κερδηθεί χρόνος και να ενεργοποιηθούν οι συμβάσεις, κάτι που δεν είχε γίνει μέχρι και σήμερα, προκαλώντας για πολλοστή φορά, την αντίδραση θεσμικών παραγόντων της Δυτικής Ελλάδας.

«Ο αυτοκινητόδρομος Ακτίου – Αμβρακίας επί της ουσίας είναι νεκρό έργο. Οι εργολαβίες σέρνονται, ενώ μόλις μία απ’ αυτές θα λέγαμε ότι απλά κινείται. Σαν περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και εγώ προσωπικά, έχουμε λάβει αρκετές πρωτοβουλίες για το θέμα. Ζητάμε να λυθούν όλες οι εκκρεμότητες. Αυτό ζητούσαμε χρόνια πριν και τώρα απλά προσπαθούν να διαχειριστούν ένα βουνό. Ζητάμε εδώ και τώρα ευρεία σύσκεψη στην Αθήνα υπό τον Υπουργό ώστε να μπουν νέα χρονοδιαγράμματα και αν χρειαστεί να εξεταστεί αν οι εργολάβοι αυτοί μπορούν να συνεχίσουν να εκτελούν το έργο. Έπρεπε να έχουν διαλυθεί τουλάχιστον πριν 3 χρόνια οι συγκεκριμένες εργολαβίες. Είναι ντροπή αυτό που γίνεται. Από το έργο αυτό συνδέονται τουριστικές περιοχές της Αιτωλοακαρνανίας και ευρύτερα της Δυτικής Ελλάδας. Το υπουργείο ένα πράγμα έχει να κάνει για να λύσει το θέμα. Να λήξει τις εκκρεμότητες, ενώ αν υπάρχει κάτι άλλο πρέπει να μας το πει να το γνωρίζουμε. Αν αποφασίσει να λύσει τις εργολαβίες να το κάνει τώρα, διότι μετά δεν θα υπάρχουν χρήματα. Χρειάζεται άμεσα προσκλητήριο από το υπουργείο» τόνισε με κατηγορηματικό τρόπο ο κ. Κατσιφάρας».

Το έργο θα συνδέεται απευθείας με την Ιόνια Οδό, θα παρακάμπτει την Αμφιλοχία και τη Βόνιτσα και θα ενώνεται με την υποθαλάσσια ζεύξη Ακτίου- Πρέβεζας.

«Από την αρχή του μήνα και επ’ αόριστον έχουν σταματήσει πλήρως τα έργα. Το πρόβλημα, όπως αναφέρει η εταιρεία είναι ότι το υπουργείο δεν εγκρίνει τις μελέτες για το έργο. Εμείς, ως Εργατικό Κέντρο Αγρινίου και ως Σωματείο Οικοδόμων κάνουμε συνεχώς προσπάθειες για να μην περάσουν οι μεθοδεύσεις τόσο της εργοδοσίας όσο και της πολιτείας. Οποιαδήποτε υπεκφυγή από την εργοδοσία λύνει τα χέρια στις πολιτικές. Σε δυσμενή κατάσταση βρίσκονται μόνο οι εργαζόμενοι. Καλούμε άμεσα την πολιτεία να προβεί στις κατάλληλες ενέργειες για να επαναπροσληφθούν οι εργαζόμενοι και να ολοκληρωθεί το έργο. Πρέπει να ξεκινήσουν πάλι οι εργασίες και οι εργαζόμενοι να έχουν συλλογικές συμβάσεις και να διεκδικήσουν όλα όσα έχασαν το διάστημα αυτό. Το Εργατικό Κέντρο Αγρινίου είναι στο πλευρό των εργαζομένων για να υποστηρίξει τα συμφέροντά τους, μιας και η πολιτεία τους εμπαίζει. Σε διάστημα ενάμιση χρόνου απολύθηκαν συνολικά 220 εργαζόμενοι», υπογράμμισε ο κ. Κατσιγιάννης, προσθέτοντας ότι «πρέπει οι εργαζόμενοι να επιστρέψουν στις δουλειές τους με ασφαλείς συνθήκες».

Σύμφωνα με πληροφορίες που διαρρέει το υπουργείο, για να ζωντανέψει τις εργολαβίες θα δημοπρατήσει εργολαβία – σκούπα που θα συγκεντρώσει ότι υπόλοιπα υπάρχουν και θα δρομολογηθεί το 2017, ενώ η ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου εκτιμάται πως θα ξεκινήσει από τα τέλη του 2017 και θα φτάσει μέχρι το 2020. Η χρηματοδότησή του είναι εξασφαλισμένη από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π ΥΜΕ.ΠΕΡΑΑ ως ένα από τα ελάχιστα μεγάλα έργα υποδομής που κατέφεραν να ενταχθούν στη νέα προγραμματική περίοδο.

Νίκος Αγγελόπουλος

Κώστας Χονδρός

ΚΑΤΣΙΦΑΡΑς

Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας

ΚΑΤΣΙΓΙΑΝΝΗς

Ο Πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Αγρινίου Μιχάλης Κατσιγιάννης