Σε άγνωστα νερά κινείται η τετραπλή εργολαβία του Άκτιο-Αμβρακία, με τα έργα εντελώς σταματημένα

Σε άγνωστα νερά κινείται η τετραπλή εργολαβία του Άκτιο-Αμβρακία, με τα έργα εντελώς σταματημένα

Σε μεγάλο βαρίδι εξελίσσονται τα έργα με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ που ολοκληρώνεται στο τέλος του έτους. Μετά από μία δύσκολη περίοδο και με δεδομένη την άκαμπτη ως τώρα στάση της χώρας για χρονική παράταση του προγράμματος μία μεγάλη σειρά από έργα καθυστερούν.

Το κακό δεν είναι μόνο ότι καθυστερούν είναι πως είναι άγνωστο το πότε θα ολοκληρωθούν καθώς ο χρόνος περνά και κανονικά θα έπρεπε να έχουμε δει αρκετά από αυτά να «κόβουν κορδέλες» εγκαινίων.

Μιλάμε για πάνω από 20 έργα που είναι στη λεγόμενη «κόκκινη ζώνη» και που δεν θα προλάβουν να ολοκληρωθούν φέτος, έστω και αν οι προκαθορισμένες ημερομηνίες ολοκλήρωσης τους είναι εντός της τωρινής χρονιάς.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΕΡΓΑ
Όλα τα παρακάτω έργα έχουν χρόνο ολοκλήρωσης μέχρι τις 31.12.15. Ξεκινώντας από τα πολύ μεγάλα έργα θα δούμε πως ξεχωρίζει η σιδηροδρομική εργολαβία Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος που έχει ορίζοντα το τέλος του έτους.

Σε άγνωστα νερά κινείται η τετραπλή εργολαβία του Άκτιο-Αμβρακία με τα έργα να είναι εντελώς σταματημένα. Εδώ αναμένονται «γερές παρατάσεις». Με μεγάλες καθυστερήσεις κινούνται τα μεγάλα οδικά έργα της Εγνατίας τόσο στον Περιφερειακό Θεσσαλονίκης αλλά και στους κάθετους Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή, Ορμένιο-Αρδάνιο αλλά και τα έργα προς Χαλκιδική ( Θέρμη-Γαλάτιστα, Μουδανιά-Κασσάνδρα).

Με καθυστερήσεις που οδηγούν σε παρατάσεις είναι και άλλα οδικά έργα διάσπαρτα στη χώρα: το Μάκρη-Μακρακώμη στη Φθιώτιδα, το Δρυόπη-Γαλατάς στην Τροιζηνία, το Πατρίδα-Νάουσα στην Πέλλα, το Φωκιανός-Κυπαρρίσι στη Μεσσηνία, η Μίνι Περιμετρική Πάτρας στην Αχαϊα κ.α

Άγνωστες καθυστερήσεις έχουμε και σε αστικά έργα: στο Πολυκεντρικό Μουσείο Βεργίνας, στα έργα του Ρέματος Εσχατιάς, στα έργα αποχέτευσης και το ΚΕΛ Παιαίας, στην αποχέτευση σε δήμους της Βόρειας Αθήνας.

Καθυστερήσεις που οδηγούν στο 2016 έχουμε και σε άλλα έργα: στο σιδηροδρομικό έργο Α`φάσης για την ηλεκτροκίνηση στο Λάρισα-Βόλος, στα έργα των αεροδρομίων Σκιάθου, Πάρου στα λιμάνια Αγίου Ευστρατίου, Αλεξανδρούπολης, Καβάλας.

Τέλος έχουμε και τα ολοκληρωμένα έργα που όμως για διαφορετικούς λόγους το καθένα δεν έχουν λειτουργήσει: Το νέο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στου Φιξ, το Μουσείο Μεσσαράς, τα έργα στο Αεροδρόμιο Σητείας, το Φράγμα Γαδουρά στη Ρόδο κ.α

Φυσικά όλα τα παραπάνω δεν περιλαμβάνουν έργα με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2016 καθώς αυτά αποτελούν μία άλλη κατηγορία έργων που δεν επείγουν παρότι παρουσιάζουν και αυτά τις δικές τους καθυστερήσεις.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com