Αντίστροφη μέτρηση για το αεροδρόμιο του Αράξου – Στην τελική ευθεία η πώληση του

Τo πολιτικό αεροδρόμιου του Αράξου, συμπεριλαμβάνεται στη λίστα με τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια τα οποία στον επόμενο τόνο θα μπουν στη τελική ευθείας της ιδιωτικοποίησης.

Για να συμβεί αυτό προχωράει με γοργούς ρυθμούς η «αξιολόγηση των διαθέσιμων και εμπορικά εφικτών δομών συναλλαγής» τόσο του αεροδρομίου του Αράξου όσο και των 22 άλλων εναπομεινάντων περιφερειακών ελληνικών αεροδρομίων, που δεν παραχωρούνται στο σχήμα υπό την Fraport, αλλά διατηρεί στο χαρτοφυλάκιό του το ΤΑΙΠΕΔ. Το πολιτικό αεροδρόμιο του Αράξου θα μεταβιβαστεί, στο νέο υπερταμείο αλλά συνοδευόμενο – όπως και τα υπόλοιπα 22 – με τα αναπτυξιακά σχέδιά του και τα σχέδια αξιοποίησης του. Το ΤΑΙΠΕΔ έχει γι’ αυτόν τον λόγο προχωρήσει στην πρόσληψη συμβούλων.

Τα 23 αυτά αεροδρόμια είναι τα Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Αστυπάλαιας, Χίου, Ικαρίας, Ιωαννίνων, Καλαμάτας, Καλύμνου, Καρπάθου, Κάσου, Καστελόριζου, Καστοριάς, Κοζάνης, Κυθήρων, Λέρου, Λήμνου, Μήλου, Ν. Αγχιάλου, Νάξου, Πάρου, Σητείας, Σκύρου και Σύρου. Τα αεροδρόμια αυτά λειτουργεί σήμερα η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Στην τελική ευθεία για  Κεφαλονιά, Ζάκυνθο και Άκτιο

Για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων η Fraport ολοκληρώνει τα master plan για το κάθε ένα από αυτά με στόχο την πλήρη αναβάθμιση των υποδομών τους, των υπηρεσιών τους και των παραμέτρων ασφαλείας αλλά και αισθητικής. Τα μεγαλύτερα εξ αυτών αναμένεται να παρουσιαστούν τον επόμενο κιόλας μήνα και η συναλλαγή να κλείσει με την καταβολή του 1,234 δισ. ευρώ τον Νοέμβριο και απώτατη ημερομηνία παράδοσης και των 14 στα τέλη Ιανουαρίου.

Πληροφορίες και απο εντυπη έκδοση «καθημερινής»

Τα περιφερειακά αεροδρόμια περιλαμβάνουν 3 πύλες στην κύρια χώρα (Θεσσαλονίκη, Ακτιον, Καβάλα) και 11 αεροδρόμια στα νησιά (Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος).

Το 2015 υποδέχτηκαν συνολικά περισσότερους από 23 εκατ. επιβάτες (+6% σε σχέση με το 2014), με το 73% εξ αυτών διεθνείς ταξιδιώτες. Στη διάρκεια της 40ετούς παραχώρησης, η Fraport Greece θα είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία, τη συντήρηση και την ανάπτυξή τους και θα επενδύσει περίπου 330 εκατ. ευρώ για τη βελτίωσή τους μέχρι το 2020. Στα επόμενα χρόνια, θα πραγματοποιηθούν επιπλέον επενδύσεις για την αύξηση της χωρητικότητάς τους, με βάση τον όγκο κίνησης. Συνολικά, το ποσόν των επενδύσεων θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ.