Ανησυχία για τις τελευταίες εξελίξεις στον οδικό άξονα «Άκτιο–Αμβρακία»

Σε νέο γεφύρι της Άρτας, εξελίσσεται ο οδικός άξονας Ακτίου Αμβρακίας. Ένα έργο που ξεκίνησε το 2010 με προοπτική να έχει ολοκληρωθεί το 2013 κι ενώ βρισκόμαστε στο 2016, είναι άγνωστο, πότε και πως θα τελειώσει.
Προ ημερών ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας με τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη επισκέφτηκαν την σήραγγα της Κλόκοβας, αλλά καμμιά θετική είδηση δεν βγήκε για το μεγάλο και πολύπαθο έργο Ακτιο-Αμβρακία. Επίσης διαβάζουμε ότικόλλησε το εργο, «καρκινοβατεί», ξανά θολό τοπίο, κι όπως φαίνεται εξελίσσεται σε στοιχειωμένο έργο αφού η ολοκλήρωση του πάει για το 2020 και… βλέπουμε!….
Να επισημάνουμε ότι ο οδικός άξονας «Άκτιο – Αμβρακία» είναι ένα έργο πνοής για την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας, καθώς αναμένεται να μειώσει αισθητά τις αποστάσεις ανάμεσα στην Αθήνα και τις πόλεις της Λευκάδας, της Πρέβεζας, της Ηγουμενίτσας, της Βόνιτσας και της Αμφιλοχίας, ενώ ταυτόχρονα θα αναβαθμιστεί το αεροδρόμιο του Ακτίου και θα επιτελέσει επιτέλους το ρόλο του ως πυρήνα τουριστικής και κοινωνικοοικονομικής υποδομής.

Δεδομένου ότι η Βόνιτσα – και εν γένει η Δυτική Ελλάδα – πάσχουν διαχρονικά σε επίπεδο υποδομών, με κατοίκους και επισκέπτες
να κινούνται καθημερινά σε ένα απαρχαιωμένο και επικίνδυνο οδικό δίκτυο, εκφράζουμε τη βαθειά μας ανησυχία για τις τελευταίες εξελίξεις στον οδικό άξονα «Άκτιο – Αμβρακία», που έρχονται δυστυχώς να προστεθούν σε χρόνιες αστοχίες.
akt2
Δεν γίνεται να παγώνει το έργο Άκτιο–Αμβρακία που είναι πάγιο αίτημα ετών όλων των κατοίκων της περιοχής, αφου στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο Αμφιλοχία-Βόνιτσα-Λευκάδα έχουμε θρηνήσει δεκάδες θύματα. 
Όταν σε ολόκληρη την Ελλάδα τα τελευταία χρόνια είχαμε μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα, στο υφιστάμενο δίκτυο είχαμε αύξηση πράγμα το οποίο μας οδηγεί σε μία όχι και τόσο τιμητική πρωτιά.
Το παλιό οδικό δίκτυο που συνδέει Αμφιλοχία και Βόνιτσα με Λευκάδα και Πρέβεζα, είναι πολύ επικίνδυνο για τη ζωή των οδηγών και επιβατών. Πρόκειται για οδικό δίκτυο που υποσυντηρείται συστηματικά, χαραγμένο εδώ και δεκαετίες, που δεν ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες, και στο οποίο είναι συχνό φαινόμενο τα θανατηφόρα τροχαία. Το παραπάνω οδικό δίκτυο έχει πολλές στροφές με μια μόνο λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, χωρίς να υπάρχει σε κανένα σημείο διαχωριστική νησίδα, με παντελή έλλειψη φωτισμού σε πολύ επικίνδυνα σημεία, ενώ έχουν φθαρεί και σε πολλά σημεία δεν φαίνονται οι διαχωριστικές γραμμές ιδιαίτερα σε επικίνδυνες στροφές.
Μόλις προχθές ο υπουργός Εσωτερικών Παναγιώτης Κουρουμπλής, δήλωσε: «Προτιμώ να πληρώνω διόδια παρά να σκοτωθεί το παιδί μου». Για σκεφτείτε και εμάς κύριοι υπουργοί της κυβέρνησης που κάθε φορά που ταξιδεύουμε στο δρόμο Αμφιλοχίας Βόνιτσας σκεπτόμαστε αν θα γυρίσουμε σπίτι μας. Δεν αντέχουμε άλλο το τριτοκοσμικό τμήμα Βόνιτσας Αμφιλοχίας και ιδιαίτερα το θανατηφόρο οδικό τμήμα Λουτράκι-Αμφιλοχία. Σεβαστείτε τις οικογένειές των θυμάτων. Όχι άλλοι νεκροί……

Κλείνοντας να τονίσω ότι πρέπει όλοι οι φορείς (Δήμοι, επιμελητήρια, σωματεία, σύλλογοι, κ.α) να αναλάβουν πρωτοβουλίες διεκδικώντας και διατρανώνοντας το αίτημα, να ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες αποπεράτωσης στο «Άκτιο – Αμβρακία» και να ολοκληρωθεί το σύνολο του έργου, γιατί αφορά το μέλλον και την ανάπτυξης της Δυτικής Ελλάδας.
ΥΓ: Ζητήστε λύση πολιτική. Διαφορετικά θα ξεθάψουμε τον Στυλιανό Χούτα, που ήταν Υπουργάρας δημοσίων έργων στην κυβέρνηση του Γέρου της δημοκρατίας που αναμόρφωσε την Αιτωλοακαρνανία. 
Ως “δρόμος του θανάτου” χαρακτηρίζεται το υφιστάμενο οδικό δίκτυο Αμφιλοχίας-Βόνιτσας. Δείτε το σημείο Καρμανιόλα λίγο έξω απο την Αμφιλοχία όπου έχασε τη ζωή της μια 29χρονη κοπέλα…
akt1
nikakis
www.mylefkada.gr