Υπηρεσίες ταξί από αμερικάνικη εταιρεία

Στα πλάνα της και το Αγρίνιο

Υπηρεσίες ταξί από αμερικάνικη εταιρεία

“Θα μας βρουν απέναντί τους” δηλώνει ο Πρόεδρος Ραδιοταξί Αγρινίου

Η είδηση της άφιξης της αμερικανικής εταιρείας Uber στην Ελλάδα προκαλεί αντιδράσεις στους επαγγελματίες αυτοκινητιστές καθώς θεωρείται ότι θα λειτουργεί ανταγωνιστικά ειδικά μάλιστα εάν τηρεί το υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης που διαφημίζει, μεταξύ αυτών και τον αντικειμενικό τρόπο υπολογισμού του κομίστρου για τη διαδρομή, καθώς και τη λειτουργία σε 24ωρη βάση. Η εύρεση οδηγού μέχρι την παραλαβή του πελάτη και την τιμολόγηση της κούρσας, γίνονται μέσω εφαρμογής που έχουν οι πελάτες και οι οδηγοί της εταιρείας στο κινητό τους τηλέφωνο. Η πληρωμή θα γίνεται μέσω πιστωτικών καρτών και όχι με μετρητά. Επίσης θα υπάρχει αξιολόγηση και βαθμολογία για τους οδηγούς, από τους επιβάτες, με αποτέλεσμα όσοι συγκεντρώνουν χαμηλή αξιολόγηση να αποχωρούν από τον στόλο της εταιρείας.
Το πλάνο της εταιρίας αφορά τρεις κατηγορίες υπηρεσιών: Αρχικά την UberX που απευθύνεται σε πολίτες, μη επαγγελματίες, με δίπλωμα οδήγησης και τετράπορτο αυτοκίνητο μεσαίου ή μεγάλου κυβισμού, την UberBlack, που πρόκειται για υπηρεσία πολυτελούς μετακίνησης και την UberTaxi, η οποία απευθύνεται σε επαγγελματίες οδηγούς ταξί που διαθέτουν και αυτοκίνητο ταξί.
Μέσω της ειδικής πλατφόρμας αναζήτησης οδηγών η εταιρεία εμφανίζεται να περιλαμβάνει στα σχέδιά της πολλές πόλεις της Ελλάδας αλλά και το Αγρίνιο, τη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα, την Αλεξανδρούπολη καθώς και δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς.
Για το θέμα και τις πιθανές επιπτώσεις που θα επιφέρει στους οδηγούς ταξί στην πόλη μας, μίλησε στην “Σ” ο Πρόεδρος Ραδιοταξί Αγρινίου Κώστας Βλάχος τονίζοντας ότι “Το κακό ξεκινάει από την κυβέρνηση που τρέχει πρόθυμα να εξυπηρετήσει όποια εντολή παίρνει από το εξωτερικό καθώς πρόκειται να επιφέρει πλήγμα στον κλάδο μας και στην πόλη μας. Διαταράσσει τον κοινωνικό ιστό που επί πολλά χρόνια λειτουργούσε και σε μικρές κοινωνίες, όπως το Αγρίνιο, υπάρχει η αμεσότητα του μεταφορέα με τον επιβάτη και αυτό θα χαθεί, αν επικρατήσει. Θα έχει μεγάλο κόστος για εμάς που προσπαθούμε να επιβιώσουμε όλα τα χρόνια της κρίσης, να κρατηθούμε στα ταμεία μας, να μείνουμε στο επάγγελμα και να ζήσουμε τις οικογένειές μας. Προφανώς θα μας αφήσει εκτός δουλειάς, αν υλοποιηθεί και πολλές οικογένειες θα προστεθούν στον στρατό των ανέργων της χώρας. Αυτοί που αποφασίζουν, είτε είναι κυβέρνηση αλλά και οι τοπικοί βουλευτές που με “ελαφρά την καρδία” βάζουν την υπογραφή τους για τέτοια θέματα πρέπει να δουν το συγκεκριμένο ζήτημα και να γνωρίζουν πως θα μας βρουν απέναντί τους.”
Ο κ.Βλάχος ανέφερε ακόμα, καθώς απαιτούνται κάποιες χιλιάδες ευρώ για την άδεια των οδηγών ταξί όλα τα χρόνια, αναφέροντας πως “Είναι αθέμιτος ανταγωνισμός που πρόκειται να δημιουργηθεί. Πρόκειται να χαθεί η σχέση εμπιστοσύνης με τον οδηγό ταξί και τον πελάτη δημιουργώντας στον δεύτερο ίσως και θέματα ασφάλειας. Η νεολαία αγκαλιάζει κάποια πράγματα καθώς τα θεωρεί μόδα, το δικό μας έργο δεν είναι τόσο πολύ που να έχουμε την δυνατότητα να χάσουμε έστω και μία διαδρομή. Προσπαθούμε με καλή συμπεριφορά και υπηρεσίες προς τον επιβάτη να μεταφέρουμε το επιβατικό κοινό και να το έχουμε κοντά μας. Σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί με την οποία μιλήσαμε πριν λίγες μέρες, καθώς είχαμε εκλογές, το θίξαμε το θέμα και το Προεδρείο ανέφερε πως είναι παράνομο και δεν θα υλοποιηθεί τελικά, όχι μόνο στο Αγρίνιο αλλά πανελλαδικά. Πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι όμως για να το αντιμετωπίσουμε. Στους αγώνες είμαστε μαθημένοι και αν χρειαστεί θα βγούμε ξανά στους δρόμους”

Άλκης Αποστολόπουλος