Οι εκπτώσεις δεν έφεραν “ανάσα” στην αγορά

Απογοητευμένοι από την εικόνα της αγοράς οι έμποροι

Οι εκπτώσεις δεν έφεραν “ανάσα” στην αγορά

“Με σοφιστίες και αλχημείες δεν δίνεται λύση” λέει ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αγρινίου

Η μεσοφθινοπωρινή περίοδος των εκπτώσεων έληξε την Δευτέρα, με τους εμπόρους στο Αγρίνιο να κάνουν τον απολογισμό της, καθώς για 10 ημέρες προσπάθησαν να δελεάσουν με χαμηλότερες τιμές το καταναλωτικό κοινό. Σε δηλώσεις τους στην “Σ” αρκετοί έμποροι της πόλης έκαναν τον απολογισμό αυτών των εκπτώσεων και ανέφεραν πως είδαν την εμπορική κίνηση της αγοράς, όπως αυτή διαμορφώθηκε. Ορισμένοι έμποροι χαρακτηρίζουν στάσιμη την κατάσταση και κάποιοι άλλοι δηλώνουν απογοητευμένοι καθώς λείπει η αγοραστική δύναμη από τους καταναλωτές.
Καταγράψαμε αν οι εκπτώσεις έδωσαν ώθηση στους καταναλωτές, με τον βιβλιοπώλη Δημήτρη Χριστοδουλόπουλο να δηλώνει”πως κάνουμε και το υπόλοιπο διάστημα ένα ποσοστό έκπτωσης της τάξης 10-20%, αλλά δεν είδαμε να αλλάζει και κάτι αυτές τις μέρες προς το καλύτερο, καθώς υπάρχει αδυναμία σε πολύ κόσμο” δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ιδιοκτήτρια καταστήματος, με βρεφικά είδη στο κέντρο του Αγρινίου, ανέφερε στην “Σ” πως “η κίνηση ήταν στα ίδια επίπεδα με τις υπόλοιπες μέρες. Οι εκπτώσεις δεν έφεραν και περισσότερο κόσμο στο κατάστημά μας. Είχαμε εκπτώσεις μέχρι και 20% αλλά και τον υπόλοιπο καιρό, άτυπα τουλάχιστον κάνουμε καλύτερες τιμές όταν μπορούμε”.
Στην οδό Τσικνιά, ο έμπορος κ. Καρέλος ανέφερε πως “ανταποκρίθηκαν ορισμένοι, ειδικά τις πρώτες τρεις μέρες, αφού είχαν πληρωθεί. Και πέρυσι τον Νοέμβρη για λίγες μέρες είχαμε μια μικρή κίνηση” δήλωσε χαρακτηριστικά.
Έμπορος γυναικείων ρούχων στην οδό Παπαστράτου ανέφερε πως “επειδή τα ρούχα είναι της φετινής σεζόν δεν κάναμε εκπτώσεις αλλά πάντα ένα 10%, όταν μας ζητηθεί, θα το κάνουμε”.
Σε κατάστημα στο κέντρο της πόλης με ενδύματα η υπεύθυνη της βάρδιας τόνισε πως” η αγορά δεν κινήθηκε όπως θα περιμέναμε, είναι η κακή οικονομική κατάσταση που επικρατεί και κάνει επιφυλακτικούς τους καταναλωτές. Έρχονται και οι δόσεις για τους φόρους και αυτό επιδεινώνει σε πολλούς την κατάσταση” τόνισε στην “Σ”
Για το θέμα φιλοξενήθηκε και μίλησε στην εκπομπή “Ανθρώπων έργα”, που μεταδίδεται από Δευτέρα έως Παρασκευή 11-12 το πρωί στον ΔΥΤΙΚΑ FM 96.1 και ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αγρινίου Παναγιώτης Μπεσίνης τονίζοντας για την εκπτωτική περίοδο πως “ Ο Εμπορικός Σύλλογος έχει όλα τα στοιχεία για να καταγράφει τα δεδομένα της αγοράς σε κάθε χρονική στιγμή. Για την περίοδο των μεσοεκπτώσεων η κατάσταση είναι απογοητευτική καθώς δεν άλλαξε κάτι στους τζίρους των επιχειρήσεων αλλά και ως προς την ωφέλεια των καταναλωτών. Κινδυνεύουμε να κατηγορηθούμε ως γραφικοί όταν λέμε πως με αλχημείες τύπου »ενδιάμεσες εκπτώσεις και ανοιχτά καταστήματα τις Κυριακές” δεν δίνονται λύσεις στα μακροχρόνια προβλήματα της αγοράς. Είναι αντιληπτό πλέον ότι όλες οι σοφιστίες με το τι πρέπει να γίνει στην αγορά δεν είναι ούτε προς όφελος των εμπόρων αλλά και των καταναλωτών. Η αγορά έχει ανάγκη από καταναλωτές με αγοραστική δύναμη, έχει ανάγκη από πολίτες που θα βγουν από την ανθρωπιστική κρίση και φτωχοποίηση και όχι από τις εκπτώσεις που διεξάγονται για δέκα ημέρες. Δεν θα κουραστώ να λέω πως το κοινό όφελος επιχειρήσεων και καταναλωτών είναι να αλλάξουν οι πολιτικές που έχουν οδηγήσει και τους μεν και τους δε στην έσχατη φτώχεια. Οι περισσότεροι παρότι κάνουν βόλτες στα καταστήματα όταν φτάνουν στο “διαταύτα”, αδυνατώντας να πραγματοποιήσουν αγορές, καταλαβαίνουν ότι ήταν “μια φούσκα που έσκασε”. Ο καταναλωτής μπορεί να θέλει να είναι καταναλωτής αλλά δεν μπορεί στην πραγματικότητα, από την άλλη ο έμπορος βλέποντας τους λογαριασμούς να έρχονται προσπαθεί να ρευστοποιήσει το εμπόρευμά του και διαρκώς πουλά με ζημιά. Είναι ένας φαύλος κύκλος που δεν οδηγεί πουθενά καθώς ούτε ο καταναλωτής μπορεί να ψωνίσει, ακόμα και με έκπτωση, αλλά και όταν γίνει ένας τζίρος , ο έμπορος θα έχει πουλήσει με ζημιά οπότε χειροτερεύει η κατάσταση. Όλα αυτά τα γιατροσόφια δεν λύνουν τα προβλήματα των εμπόρων, ούτε των καταναλωτών. Η αγορά και οι πολίτες έχουν ανάγκη από μισθούς αξιοπρεπείς για να εξασφαλίζουν ένα ποιοτικό επίπεδο και οι επιχειρήσεις έχουν ανάγκη από καταναλωτές που θα μπορούν να ψωνίσουν και δεν θα ζουν με την ψευδαίσθηση πως “θα ήθελαν να ψωνίσουν”. Όλα όσα λέμε δεν πρέπει να καταγραφούν σαν μια μόνιμη γκρίνια και απαισιοδοξία αλλά στοιχεία που καταγράφονται και υπάρχει το δείγμα που αποτυπώνει για την τοπική αγορά με απόλυτη ακρίβεια και σαφήνεια το τι ακριβώς συμβαίνει.”

Άλκης Αποστολόπουλος