Εκπέμπουν S.O.S. για την γέφυρα της Αβόρανης! (ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ)

Κάτοικοι της Αβόρανης και της γύρω περιοχής ζουν καθημερινά με την αγωνία, βλέποντας τις δύο εκ των τεσσάρων βάσεων της γέφυρας να έχουν υποστεί πολλές φθορές  

Ζητούν την παρέμβαση των αρμοδίων υπηρεσιών

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν οι κάτοικοι της Αβόρανης του Δήμου Αγρινίου για την στατικότητα της γέφυρα της Ερμίτσας, από την οποία καθημερινά διέρχονται εκατοντάδες οδηγοί. Ανήσυχοι απευθύνουν ερώτημα στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και στη ΔΕΣΕ Πατρών, ζητώντας να πληροφορηθούν αν ελλοχεύει κίνδυνος διότι, δύο εκ των τεσσάρων κεντρικών βάσεων των πυλώνων προεξέχουν, εξαιτίας της ροής του νερού, ενώ έχουν υποστεί και φθορές. Επίσης, ανησυχητικό θεωρούν το γεγονός ότι στις βάσεις της γέφυρας έχουν φυτρώσει πλατάνια και άλλα δέντρα, τα οποία συνεχώς αναπτύσσονται!

ABOPANI

ABOPANI1

«Πρέπει άμεσα να απομακρυνθούν τα πλατάνια και τα υπόλοιπα δένδρα, ώστε η ροή του νερού να διαχέεται ομοιόμορφα σε όλο το πλάτος του ποταμού» επισήμανε στη ο Βασίλης Μανδέλος, κάτοικος Αβόρανης και γραμματέας του πολιτιστικού συλλόγου της περιοχής, «Ένωση Αβορανιτών – Λιβαδακιτών», ο οποίος εκδηλώνει την έντονη ανησυχία του, συμπληρώνοντας ότι «το 2000, επί Δημαρχίας Κώστα Κατσαρή, έγιναν έργα ενίσχυσης των βάθρων της γέφυρας με πέτρες και δικτυωτό σύρμα. Τα έργα είχαν γίνει από την ΔΕΣΕ Πατρών. Η γέφυρα την Αβόρανης -που χρησιμοποιούν όλοι όσοι κινούνται από τα χωριά των Θεστιέων ή το Θέρμο προς το Αγρίνιο και αντίστροφα- άρχισε να κατασκευάζεται επί Πρωθυπουργίας Χαριλάου Τρικούπη το έτος 1895, παράλληλα με τη χάραξη του δρόμου Αγρινίου – Θέρμου. Η κατασκευή έγινε από Ηπειρώτες τεχνίτες με σχέδια Ιταλών μηχανικών. Χρησιμοποιήθηκαν αγκωνάρια που μεταφέρθηκαν από τα νταμάρια της Αγίας Παρασκευής, βόρεια του Αγρινίου, ενώ η ολοκλήρωση κατασκευής της γέφυρας έγινε το 1909»!

Βασίλης Μανδέλος

Ο Βασίλης Μανδέλος

Η γέφυρα είναι πεντάτοξη, έχει μήκος περίπου 90 μέτρα και πλάτος 4,50 μέτρα και στηρίζεται σε 4 μεγάλους πυλώνες. Το άνοιγμα του τόξου είναι 13,90 μέτρα και το ύψος του 8,10 μέτρα.

Όπως υπογραμμίζει ο κ. Μανδέλος, πριν την κατασκευή της γέφυρας, κάποιοι κάτοικοι της περιοχής, στην προσπάθειά τους να διασχίσουν το ποτάμι, παρασύρθηκαν από τα ορμητικά νερά και πνίγηκαν, ενώ τα πρώτα χρόνια της κατασκευής της, η γέφυρα στις δύο πλευρές της, δεν είχε προστατευτικά κιγκλιδώματα ή προστατευτικές τσιμεντένιες μπάρες, όπως έχει σήμερα, με συνέπεια αυτοκίνητα να πέσουν μέσα στην Ερμίτσα, άλλοτε με θύματα και άλλοτε χωρίς! Η σημερινή κατάσταση της γέφυρας φέρνει στο μυαλό εκείνα τα θλιβερά συμβάντα και προκαλεί μεγάλη ανησυχία στους κατοίκους, αφού μια οποιαδήποτε παράλειψη ή οποιοδήποτε λάθος μπορεί να προκαλέσει ανυπολόγιστη ζημιά, τόσο σε χρήματα, για την επισκευή της γέφυρας, όσο κυρίως σε ανθρώπινη ζωή, της οποίας το κόστος είναι «ανυπολόγιστο».

Κώστας Χονδρός για την εφημερίδα «Συνείδηση»