«Νεκρή» η αγορά του Αγρινίου

Έμποροι του Αγρινίου αποτύπωσαν την κατάσταση της αγοράς. «Κουμπωμένοι» οι καταναλωτές αναμένουν τις εξελίξεις. Ως «νεκρή» χαρακτηρίζουν την αγορά οι έμποροι

Με την συγκεκριμένη κατάσταση στο τραπεζικό σύστημα και με τις πολιτικές εξελίξεις να «τρέχουν» η ζωή συνεχίζεται με όποια προβλήματα υπήρχαν και πριν το κλείσιμο των τραπεζών, πόσο μάλλον μετά, πράξη που επηρέασε την αγορά, τις επιχειρήσεις και τους πολίτες.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Κώστας Γεωργόπουλος

Μετά από το τρικυμιώδεις Σαββατοκύριακο, την Δευτέρα, κατά την πλειοψηφία των εμπόρων του Αγρινίου, η αγορά ήταν «νεκρή», η πτώση της δηλαδή κυμάνθηκε μεταξύ του 30% και του 50% επιπροσθέτως από το προηγούμενο χρονικό διάστημα που η κατάσταση ήταν ήδη πολύ δύσκολη. Η ίδια «νεκρή» εικόνα της αγοράς συνεχίστηκε και την Τρίτη, σύμφωνα με όλους τους εμπόρους που μας μίλησαν επώνυμα ή ανώνυμα, ενώ, η ανάκαμψη, για κάποιους εκ των εμπόρων ,στο πλαίσιο πάντα των νέων συνθηκών, ήρθε από χθες, χωρίς η ανοδική αυτή τάση να αποτελεί σωσίβιο.

Οι όποιες αγορές γίνονται από την Δευτέρα και στο εξής, είναι από πελάτες που είχαν παραγγείλει από νωρίτερα το όποιο προϊόν τους ενδιέφερε, ή συγκέντρωναν χρήματα για να αγοράσουν αυτό που ήθελαν. Πέραν των περιπτώσεων αυτών, οι καταναλωτές κινήθηκαν στην αγορά βασικών αναγκών, κάνοντας ίσως μεγαλύτερη ιεράρχηση απ ότι στο παρελθόν. Οι επιχειρηματίες-έμποροι της πόλης, σε όλο το μικρό αυτό χρονικό διάστημα, ναι μεν έκαναν σεφτέ, αλλά παράλληλα βλέπουν και την «παγωμάρα» του κόσμου να κυριαρχεί.

Συμπολίτες που συναντήσαμε στα εμπορικά καταστήματα κατά το ρεπορτάζ μας, στον ρόλο όμως του καταναλωτή, δήλωσαν ότι υπήρξε πάγωμα ή αλλαγή του οικογενειακού προγράμματός τους, διότι, όπως είπαν, πρέπει να δούμε οι Έλληνες που πάει η υπόθεση και έπειτα να κάνουν νέο προγραμματισμό, προγραμματισμένο στις όποιες συνθήκες προκύψουν.

Νεκτάριος Ασημακόπουλος
Νεκτάριος Ασημακόπουλος

Επίσης, για πολλούς, ο τρόπος που μεταδίδονται οι ειδήσεις από τα μεγάλα Αθηναϊκά ΜΜΕ είναι που φοβίζει περισσότερο τον κόσμο, ενώ κατά άλλους η απότομη μετάβαση από μια δύσκολη κατάσταση στις «ουρές» των μηχανημάτων αυτόματης ανάληψης είναι εξίσου κακό και επηρεάζει αρνητικά την ψυχολογία. Το ευτυχές γεγονός είναι ότι όλοι διαθέτουν την ψυχραιμία και την αντίληψη να καταλάβουν ότι η έντονη διαφωνία για το «ναι» ή το «όχι» μόνο κακό μπορεί να κάνει. Βέβαια, πεποίθηση των περισσότερων είναι ότι η καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων θα αλλάξει.

Εκτός από αρκετούς εμπόρους που μιλήσαμε για το εν λόγω ρεπορτάζ και θέλησαν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους, επωνύμως μας μίλησαν ο κ Νεκτάριος Ασημακόπουλος (κατάστημα Ασημακόπουλος) ο κ Θανάσης Κουκούτσης (κατάστημα Πι & Φι) ο κ Κώστας Γεωργόπουλος (κατάστημα Γεωργόπουλος) η κα Γενοβέφα Βλάχου (κατάστημα Lusso) και ο κ Θανάσης Τσούνης (κατάστημα Fullah Sugah).

Κων/νος Χονδρός