Η τοποθέτηση Ν. Καζαντζή για Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη και κυκλοφοριακό

«Για μία ακόμη φορά στο Δημοτικό Συμβούλιο Αγρινίου, κατά τη συνεδρίασή του την Δευτέρα στις 26-9-2016, η Δημοτική Αρχή επέλεξε να πειραματιστεί αυτήν την φορά με το κυκλοφοριακό της πόλης.

Το θέμα που ήταν να απασχολήσει προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο και αναβλήθηκε για να γίνει η απαραίτητη διαβούλευση που είχε αγνοηθεί επανήλθε προς συζήτηση.

Η μελέτη  που έχει πληρωθεί εδώ και χρόνια από τους Αγρινιώτες και σήμερα ξαναπληρώθηκε, στην παρούσα φάση είναι ανεφάρμοστη στα περισσότερα σημεία της ενώ ταυτόχρονα αυτοαναιρείται. Δεν είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις πραγματικές συνθήκες και ανάγκες της πόλης.

Η δημιουργία σειράς υπόγειων χώρων στάθμευσης που προέβλεπε η μελέτη απαιτεί κονδύλια που δεν υπάρχουν και δύσκολα θα υπάρξουν στο εγγύς μέλλον. Φυσικά δεν υπάρχει και καμία πρόβλεψη στο τεχνικό πρόγραμμα για την κατασκευή τέτοιων χώρων.

Η επέκταση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης δεν μπορεί να λειτουργήσει απρόσκοπτα διότι η Δημοτική Αστυνομία δεν έχει το απαραίτητο προσωπικό.

Στο κέντρο πρέπει να περιοριστεί η κυκλοφορία οχημάτων κάποιες ώρες αλλά όχι να γίνει πλήρης  απαγόρευση κυκλοφορίας. Εξάλλου τα στατιστικά στοιχεία της μελέτης δείχνουν ότι έχει μειωθεί η κυκλοφορία. Άρα ποια αυτοκίνητα θα διώξουμε;

Τα οχήματα που εξυπηρετούν το ευρύ κοινό όπως είναι τα αυτοκίνητα δημοσίας χρήσεως (ταξί κ.λ.π.) και τα υπηρεσιακά πρέπει να έχουν πρόσβαση όλες τις ώρες.

Η Δημοτική Αρχή οφείλει να αναζητήσει λύσεις πρακτικές στα μεγάλα προβλήματα  που όλοι βιώνουμε καθημερινά. Να γίνουν χειρουργικές παρεμβάσεις στο κυκλοφοριακό όπου αυτό απαιτείται και μάλιστα τμηματικά και σταδιακά ώστε να υπάρχει η δυνατότητα και η ασφαλιστική δικλείδα της διόρθωσης και της επαναφοράς.

Αντί αυτού επέλεξε να παρουσιάσει ένα σχέδιο επί χάρτου που ακόμη και εάν στο μέλλον δημιουργηθούν οι συνθήκες εφαρμογής του τα δεδομένα θα έχουν αλλάξει τόσο που κανένα αποτέλεσμα δεν θα υπάρξει αλλά θα χρειαστεί άλλη μία ακόμη μελέτη, την οποία θα κληθεί ο Δήμος να πληρώσει ξανά.

Θα δημιουργηθούν περισσότερα προβλήματα απ’ όσα θα λυθούν. Σε μία πόλη κατ’ εξοχήν εμπορική δημιουργείς τις προϋποθέσεις ανάπτυξης αυτού του συγκριτικού σου πλεονεκτήματος ώστε να αποτελεί η αγορά πόλο έλξης των γύρω περιοχών και δεν ορθώνεις εμπόδια.

Οι χαμηλής κυκλοφορίας δρόμοι στο εμπορικό (και όχι ιστορικό όπως κάποιοι, άτεχνα, το βάφτισαν) κέντρο κάποιες ώρες που είναι πράγματι χρόνος περιπάτου και όχι χρόνος άσκησης επαγγελματικών δραστηριοτήτων αποτελεί μία ασφαλή και χρήσιμη λύση, ωφέλιμη για όλους.

Ας μην ξεχάσουμε ότι ανάλογα πειράματα, προκειμένου να εμφανιστεί έργο σπουδαίο και μεγαλόπνοο έχουν γίνει και σε άλλες πόλεις. Μάλιστα στην Αθήνα η ανάπλαση της οδού Πανεπιστημίου ακυρώθηκε, με κύριο λόγο ότι θα επιβαρύνονταν υπέρμετρα άλλες γειτονικές κατοικημένες περιοχές. Στα 150 μόλις μέτρα από το κέντρο λοιπόν της πόλης, ας μην το λησμονούμε, οι περιοχές είναι πυκνοκατοικημένες, προοριζόμενες για κύρια κατοικία. Ας εξετάσουμε πρώτα την δυνατότητα δημιουργίας ποδηλατοδρόμου σε συνδυασμό με την μειωμένη κυκλοφορία ώστε να γίνει φιλική η πόλη σε άλλες μορφές  κίνησης.

Κύριοι, το έργο της εκάστοτε Δημοτικής Αρχής πρέπει να γνωρίζουμε ότι εκτός από ευρείας αποδοχής πρέπει να είναι και διαχρονικό. Να σκεφτόμαστε ότι δεν θα χρειασθεί να παρέμβουν οι επόμενες δημοτικές αρχές για να άρουν τις συνέπειες μιας λανθασμένης απόφασης. Αυτό θα έχει διπλό κόστος όπως γίνεται κατανοητό.

Στην διαβούλευση που έγινε κανείς δεν τάχθηκε υπέρ των αλλαγών και μάλιστα των σαρωτικών. Η σύνεση επιβάλλει προσεκτικά βήματα στην εφαρμογή μέτρων και παρεμβάσεων ώστε να αφομοιώνονται χωρίς αναταράξεις.»

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Αναθέσεις

Ύψος ποσών και υπηρεσίες

Αναθέσεις σε εταιρίες εκτός Αγρινίου