«Φρένο» στην αύξηση των τελών κυκλοφοράς ζητούν οι πολίτες

Άδικη θεωρούν οι Αγρινιώτες την αύξηση των τελών κυκλοφορίας

 

Εκείνοι που δεν μπορούν να αλλάξουν αυτοκίνητο και συντηρούν με νύχια και με δόντια ένα αυτοκίνητο από το 2007 και μετά θα είναι οι μεγάλοι χαμένοι των νέων αλλαγών που έρχονται στα τέλη κυκλοφορίας του 2017 και θα πρέπει να πληρώσουμε πριν το τέλος του τρέχοντος έτους.

Βέβαια, στην παρούσα χρονική συγκυρία όλα βρίσκονται σε επίπεδο πληροφοριών. Ωστόσο, η μείωση των εσόδων από συγκεκριμένες κατηγορίες αυτοκινήτων οδηγεί αυτομάτως στην αύξηση των τελών κυκλοφορίας σε άλλες. Κάπως έτσι, τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων για το 2017 φαίνεται ότι, όπως ήδη συμβαίνει στις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε, θα υπολογίζονται για το σύνολο σχεδόν των αυτοκινήτων με βάση τους ρύπους που εκπέμπουν.

Αυτό όμως σημαίνει μεγάλη επιβάρυνση για εκείνους που έχουν αγοράσει αυτοκίνητο πριν από την 1η Νοεμβρίου του 2010 και συγκεκριμένα για εκείνους που έχουν αυτοκίνητο με πρώτη ημερομηνία άδειας από την 1η Ιανουαρίου του 2007 και έπειτα.

Το δυσάρεστο είναι πως δεν μιλάμε για αυτοκίνητα μόνο μεγάλου κυβισμού, όπως συνέβαινε μέχρι τώρα, αλλά και για αυτοκίνητα των 1.400 κυβικών!

Ένας ιδιοκτήτης για ένα 1400αρι αυτοκίνητο του 2008 που πλήρωσε πέρυσι 255 ευρώ θα πληρώσει φέτος κοντά στα 300 ευρώ, ενώ εάν είχε ένα καινούργιο αυτοκίνητο θα πλήρωνε μόλις 108 ευρώ!
Περισσότερα από 100 ευρώ θα είναι αντίστοιχα η επιβάρυνση για ένα 1800αρι αυτοκίνητο του 2007, καθώς τα τέλη από τα 380 ευρώ που ήταν πέρυσι θα αγγίξουν τα 500 ευρώ φέτος.
Παράλληλα, σύμφωνα πάντα με τα σενάρια που επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών, θα αλλάξουν και πάλι οι κλίμακες με το ατελές όριο να πέφτει από τα 90 g/km διοξειδίου του άνθρακα, στα 85 ή ακόμα και στα 80 g/km με αποτέλεσμα να βρεθούν δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες να πληρώνουν τέλη, ενώ μέχρι πέρυσι δεν πλήρωναν καθόλου!

Οι Αγρινιώτες θέτοντας ως αρχή τους, ότι η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία, σχολιάζουν αρνητικά στη «Σ» την πιθανή εφαρμογή του μέτρου αυτού για τα τέλη κυκλοφορίας, χαρακτηρίζοντάς το ως άδικο, καθώς, το μέτρο «χτυπάει» άμεσα όσους αδυνατούν να αγοράσουν καινούριο αυτοκίνητο.

Ο Χρήστος Λύγδας επισήμανε πως: «η αύξηση στα τέλη κυκλοφορίας στα παλιά αυτοκίνητα είναι υπερβολική. Πιστεύω πως θα αναγκαστεί πολύ κόσμος να παραδώσει πινακίδες. Με το ζόρι διατηρούν τα παλιά αυτοκίνητα. Για να πάρεις ένα καινούριο αυτοκίνητο θέλεις 20.000 ευρώ και τα χρήματα αυτά, αλλά ούτε τα μισά δεν τα έχουν οι περισσότεροι, αφού το εισοδήματά μας μειώθηκαν τουλάχιστον κατά 50%».

Ο Χρήστος Λύγδας

                                                                         Ο Χρήστος Λύγδας

Ο Σωκράτης Κιτσαράς σημείωσε ότι: «αν το φιλοσοφήσεις για το παλιό αυτοκίνητο τι να πληρώσεις; Για το καινούριο αξίζει τουλάχιστον ο κόπος. Είναι άδικο αυτό αν εφαρμοστεί. Εμείς που έχουμε πάνω από 15χρόνια αυτοκίνητο τι πρέπει να κάνουμε και πως θα πληρώσουμε; Για να γεμίσουν τα ταμία χρειάζεται ο κόσμος να πάρει «ανάσα» όχι η μία αύξηση να έρχεται μετά από την άλλη».

Ο Σωκράτης Κιτσαράς

                                                                  Ο Σωκράτης Κιτσαράς

Ο Γιώργος Κοτρώτσος ανέφερε πως: «πιστεύω ότι το δίκαιο είναι όσοι έχουν παλιότερα αυτοκίνητα να πληρώνουν λιγότερα τέλη κυκλοφορίας, παρά να πληρώνουν περισσότερα. Την εποχή που τα αγόρασαν δεν υπήρχαν τόσο αυστηρά οικολογικά κριτήρια. Αν υπήρχαν αυτοκίνητα όπως τα σύγχρονα, που εκπέμπουν λιγότερους ρίπους θα επέλεγαν αυτά για να προστατέψουν και το περιβάλλον. Δεν υπάρχει ευχέρεια πλέον να αλλάζεις αυτοκίνητο, όπως γίνονταν από κάποιους παλιότερα. Τα οικονομικά όλης της ελληνικής κοινωνίας περιορίστηκαν κατά το ήμισυ, ίσως και περισσότερο, συνεπώς δεν υπάρχει η πολυτέλεια να σκεφτόμαστε για αυτοκίνητα».

Ο Γιώργος Κοτρώτσος

                                                                    Ο Γιώργος Κοτρώτσος       

Κώστας Χονδρός για την εφημερίδα «Συνείδηση»