Απόκτηση Ψηφιακής Υπογραφής από το Επιμελητήριο Αιτωλοακαρνανίας

Το Επιμελητήριο Αιτωλοακαρνανίας  προσφέρει στις επιχειρήσεις  – μέλη του μια σύγχρονη και ιδιαίτερα ανταγωνιστική λύση απομακρυσμένης ψηφιακής υπογραφής. Ο ιδιοκτήτης του ψηφιακού πιστοποιητικού του Επιμελητηρίου μας δεν χρειάζεται να έχει στην κατοχή του κάποια ειδική συσκευή δημιουργίας υπογραφής, αλλά χρησιμοποιεί μία άυλη διάταξη ασφάλειας η οποία είναι βασισμένη σε πρότυπα (Public Key Infrastructure – PKI) και επιτρέπει την επικύρωση των εγγράφων από οποιονδήποτε, οπουδήποτε και οποτεδήποτε και η οποία συνεργάζεται άψογα με όλες τις δημοφιλείς μορφές εγγράφων και επιχειρηματικών εφαρμογών.

Η δημιουργία εξ αποστάσεως ψηφιακών υπογραφών λύνει το μεγάλο πρόβλημα που προκαλεί η διαχείριση και η τεχνική υποστήριξη των έξυπνων καρτών ή των USB tokens, απελευθερώνοντας το χρήστη από τους τεχνολογικούς περιορισμούς της τερματικής συσκευής που χρησιμοποιεί. Επιτρέπει την εύκολη κλιμάκωση της εφαρμογής των ψηφιακών υπογραφών, ανεξάρτητα του αριθμού των χρηστών του φορέα ή της γεωγραφικής τους θέσης. Η κάθε επιχείρηση μπορεί να υιοθετήσει νέες λύσεις όπως το Bring Your Own Device (BYOD) ή το Choose Your Own Device (CYOD), παρέχοντας μέγιστη ασφάλεια και ευελιξία στη διεκπεραίωση των ηλεκτρονικών εγγράφων.

Ποιά είναι τα πλεονεκτήματα της ψηφιακής υπογραφής νέας γενιάς:

  • Ο κάτοχος άυλης ψηφιακής υπογραφής μπορεί να υπογράψει ηλεκτρονικά ένα ψηφιακό έγγραφο από κάθε τύπου συσκευή (desktop, laptop, tablet, smartphone) και χρειάζεται να έχει μόνο σύνδεση στο διαδίκτυο, χωρίς να απαιτείται η εγκατάσταση επιπλέον ειδικού λογισμικού (driver).
  • Για το One Time Password (κωδικός μιας χρήσης), ο κάτοχος δεν χρειάζεται να χρησιμοποιήσει κάποιο usb stick, αλλά το σύστημα αποστέλλει αυτόματα στο κινητό του τηλέφωνο τον απαραίτητο κωδικό.
  • Ο πάροχος υπηρεσιών πιστοποίησης καταγράφει το πότε δημιουργείται κάθε ψηφιακή υπογραφή και κατά συνέπεια υπάρχει η δυνατότητα ενημέρωσης του κατόχου, κάθε φορά που δημιουργείται μία απομακρυσμένη υπογραφή, μέσω αναφοράς email ή SMS.
  • Το κόστος απόκτησης της άυλης ψηφιακής υπογραφής είναι φθηνότερο κατά 30% περίπου, από την κλασική ψηφιακή υπογραφή.
  • Ευκολία απόκτησης της ψηφιακής υπογραφής με μια μόνο επίσκεψη στο οικείο Επιμελητήριο.

 

Οδηγίες έκδοσης ψηφιακής υπογραφής νέας γενιάς (ΨΥ)

Προκειμένου να αποκτήσετε την «άυλη», νέας γενιάς Ψηφιακή Υπογραφή, που προσφέρει το Επιμελητήριο Αιτωλοακαρνανίας προς τα μέλη του, θα πρέπει να ακολουθηθεί αυστηρά η παρακάτω διαδικασία χωρίς να παραλειφθεί κανένα βήμα.

  1. Υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης, πατώντας πάνω στο σχετικό banner της ψηφιακής υπογραφής που υπάρχει στο portal του Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας (www.etakcci.gr) ή απευθείας στο site της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων – Υπηρεσία Αρχής Εγγραφής ΥΠ.Α.Ε. http://apps.uhc.gr/digitalsignatures/ . Εκεί θα βρείτε επιπλέον πληροφορίες για το τι είναι η “άυλη”- “νέας γενιάς Ψηφιακή Υπογραφή”, ποια τα πλεονεκτήματά της και σφαιρικά όλη τη διαδικασία απόκτησής της.

Πέραν της υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησή σας, θα πρέπει υποχρεωτικά να κατεβάσετε, τυπώσετε, συμπληρώσετε πλήρως την αίτηση – υπεύθυνη δήλωση για την έκδοση ψηφιακών πιστοποιητικών (που αναφέρεται στα βήματα απόκτησης της ΨΥ) και να την προσκομίσετε μαζί με τα υπόλοιπα απαιτούμενα δικαιολογητικά όταν ειδοποιηθείτε να προσέλθετε στο Επιμελητήριο.

Προσοχή!! η αίτηση – υπεύθυνη δήλωση πρέπει να υπογράφεται με την φυσική παρουσία σας στο Επιμελητήριο.

 

  1. Εγγραφή με τους προσωπικούς κωδικούς TAXIS NET στην διαδικτυακή πύλη «ΕΡΜΗΣ» ermis.gov.gr με χρήση φυλλομετρητή Internet Explorer και υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης έκδοσης ψηφιακών πιστοποιητικών, επιλέγοντας από το μενού επιλογών το σύνδεσμο “Πίνακας ελέγχου” εν συνεχεία το σύνδεσμο “Διαχείριση Προσωπικών Ψηφιακών Πιστοποιητικών”  και τέλος “Υποβολή”.

Πατήστε εδώ για αναλυτικές οδηγίες:

http://apps.uhc.gr/digitalsignatures/backOffice/pdf/ermis_manual.pdf

Σημαντικό: Για την είσοδό σας στον ΕΡΜΗ θα χρειαστείτε τον προσωπικό σας κωδικό TAXIS.

Ο υπάλληλος του Επιμελητηρίου που δηλώθηκε στην αίτηση, ενημερώνεται για την αίτηση του ενδιαφερόμενου και ελέγχει αν είναι μέλος του Επιμελητηρίου και ταμειακά ενήμερος.

Αν όλα είναι εντάξει, τότε το σύστημα αποστέλλει αυτόματα στον ενδιαφερόμενο μήνυμα με την ταυτότητα πληρωμής (ΗΚΠ Ηλεκτρονικός Κωδικός Πληρωμής ) του κόστους απόκτησης της ΨΥ και τον ενημερώνει, ότι με επόμενο μήνυμα θα κληθεί στο Επιμελητήριο για την ταυτοποίηση και ενεργοποίηση της ΨΥ.

Αν υπάρχουν ταμειακές εκκρεμότητες, το σύστημα αποστέλλει αυτόματα σχετική ενημέρωση προς διεκπεραίωση.

 

 

 

 

  1. Το μέλος πληρώνει άμεσα το σχετικό τέλος απόκτησης ΨΥ (Προσοχή: στο Εbanking επιλογή Οργανισμοί >Επιμελητήρια> ΨΗΦΙΑΚΗ ΥΠΟΓΡΑΦΗ – ΚΕΕΕ) χρησιμοποιώντας την ταυτότητα-κωδικό πληρωμής (όχι απλή κατάθεση). Λόγο του συστήματος ΔΙΑΣ, απαιτείται μια εργάσιμη μέρα προκειμένου να φανεί η πληρωμή και να ενημερωθεί η εφαρμογή. Οπότε, η συγκεκριμένη πληρωμή θα πρέπει να γίνει άμεσα, με το που θα ειδοποιηθεί το μέλος με το email της ταυτότητας πληρωμής, προκειμένου να αποφευχθούν καθυστερήσεις.

Με την ενημέρωση των πληρωμών από το διατραπεζικό σύστημα ΔΙΑΣ, το σύστημα αποστέλλει αυτόματα στον ενδιαφερόμενο μήνυμα, να προσέλθει στο Επιμελητήριο για την ταυτοποίηση και ενεργοποίηση της ΨΥ.

Τα παραπάνω βήματα είναι υποχρεωτικά και τα πραγματοποιεί το ενδιαφερόμενο μέλος πριν ειδοποιηθεί να προσέλθει στο Επιμελητήριο για την παραλαβή της ΨΥ. 

 

  1. Ερχόμενο το μέλος στο Επιμελητήριο πρέπει να διαθέτει στην κατοχή του τα εξής:
  • Προσωπικούς κωδικούς TAXISNET
  • Όνομα χρήστη (username) του λογαριασμού που δημιούργησε στον ΕΡΜΗ (www.ermis.gov.gr )
  • Αστυνομική ταυτότητα
  • Την συμπληρωμένη αίτηση – υπεύθυνη δήλωση (που πραγματοποίησε το βήμα 1)
  • ΑΦΜ – ΑΜΚΑ
  • Συσκευή SMARTPHONE ή TABLET με εγκατεστημένες (για αποφυγή καθυστερήσεων) τις εφαρμογές:

α)Επαληθευτής Google για συσκευές android  & ios , και 2 Steps Authenticator για συσκευές blackberry

β)BAR CODE SCANNER.

 

  1. Με την επίσκεψη του ενδιαφερόμενου μέλους στο Επιμελητήριο, ο αρμόδιος υπάλληλος τον ταυτοποιεί με την ταυτότητά του (μέσα από το site «ΕΡΜΗΣ»), σαρώνει και αποθηκεύει στην εφαρμογή, την υπογεγραμμένη αίτηση – υπεύθυνη δήλωση και την φωτοτυπία της ταυτότητάς του.

Προσοχή!! η αίτηση – υπεύθυνη δήλωση πρέπει να υπογράφεται με την φυσική σας παρουσία στο Επιμελητήριο.

 

  1. Πληρωμή της ετήσιας συνδρομής του Επιμελητήριου για τη χρήση της ανταποδοτικής υπηρεσίας της ΨΥ που κάνει το μέλος.

 

  1. Ενεργοποίηση της ΨΥ στο Επιμελητήριο με την βοήθεια του αρμόδιου υπαλλήλου από ειδική θέση εργασίας.

 

Η διάρκεια των ψηφιακών πιστοποιητικών και της υπηρεσίας/άδειας χρήσης της Ασφαλούς Διάταξης Υπογραφής θα είναι 5 έτη και το συνολικό κόστος θα ανέρχεται στο ποσό των 80 ευρώ, πλέον Φ.Π.Α. 24%.

 

 

Για την υποστήριξη των ενδιαφερομένων επιχειρήσεων – μελών μας στην ενεργοποίηση της Ψηφιακής Υπογραφής τους, το  Επιμελητήριο Αιτωλοακαρνανίας έχει δημιουργήσει ειδική «Ψηφιακή Γωνιά» (DIGITAL CORNER) με εκπαιδευμένο προσωπικό που θα συνδράμει την κάθε επιχείρηση-μέλος, στην απόκτηση και χρήση της “άυλης” ψηφιακής υπογραφής.

Για περαιτέρω πληροφορίες απευθυνθείτε στην Ψηφιακή Γωνιά του Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας:

 

Υφαντής Βασίλειος                                          Καρατάσος Θεόδωρος

Τηλ. 2641074542                                               Τηλ. 2641074533

Εmail: v.ifadis@epimetol.gr                        Εmail: tkaratasos@epimetol.gr