Η Μαρία Τριανταφύλλου για την ελληνόγλωσση και την διαπολιτισμική εκπαίδευση (ΔΕΙΤΕ ΒΙΝΤΕΟ)

Θέμα:  Ομιλία της  βουλευτού   Μαρίας Τριανταφύλλου στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας: Ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση  εκπαίδευση, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις.

 

«Για την Αριστερά η απόλαυση του αγαθού της Παιδείας απ’ όλους ανεξαιρέτως τους πολίτες αποτελούσε πάντοτε όπλο κοινωνικής και προσωπικής χειραφέτησης και μέσο εμβάθυνσης της Δημοκρατίας. Σήμερα, ίσως περισσότερο από ποτέ, η γνώση και η κριτική είναι δύναμη όχι μόνο για την κατανόηση, αλλά και για την αλλαγή της κοινωνίας.»

Βίντεο: https://youtu.be/qOOZn24ylPo 

Στην ολομέλεια της Βουλής για τις επικείμενες αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Παιδείας στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση του εξωτερικού και στις ρυθμίσεις που αφορούν τα ιδιωτικά σχολεία και φροντιστήρια τοποθετήθηκε η βουλευτής του Νομού Αιτωλοακαρνανίας Μαρία Τριανταφύλλου.

Η κ. Τριανταφύλλου απαντώντας στις αιτιάσεις περί πρόχειρης νομοθέτησης τόνισε πως ακούστηκαν πολλά αστεία επιχειρήματα από την Αξιωματική Αντιπολίτευση.

«. Ακούστηκαν πολλά επιχειρήματα, αστεία επιχειρήματα, κατά την άποψή μου. Κάποια επιχειρήματα μιλούσαν περί χειραγώγησης της διαδικασίας, επειδή ξεκίνησε πρώτος να μιλάει ο Υπουργός και πως αυτό πυροδοτεί αντιπαραθέσεις και δεν βοηθάει τη συναίνεση και τον διάλογο, ως και τη μεγάλη πορεία προς την ελευθερία που ξεκινάει η Νέα Δημοκρατία του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη. Ακούστηκαν σοφιστείες για την πετσοκομμένη δυνατότητα επιλογής των γονιών ως προς τα ιδιωτικά σχολεία..»

«.Μιλήσατε με παραδείγματα, κύριοι συνάδελφοι της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Μιλήσατε για τα πρότυπα σχολεία που καταργήθηκαν. Δεν μιλήσατε για το σχέδιο «ΑΘΗΝΑ». Μιλήσατε για την «τράπεζα θεμάτων». Όλα θαύματα νομοθέτησης! Θυμάστε την «τράπεζα θεμάτων». Θυμάστε ότι τα θέματα είχαν δοθεί τρεις μέρες πριν τις εξετάσεις, σε περίοδο που δεν γίνονταν μαθήματα.»

«.Μιλήσατε για προχειρότητα εσείς που δεν γνωρίζατε καλά-καλά πόσοι μαθητές φοιτούν στις εκπαιδευτικές δομές της ομογένειας. Είχατε μελετήσει τις διαφορετικότητες της κάθε ομογένειας, άρα, και τις ανάγκες τους; Όχι.»

Η βουλευτής του νομού Αιτωλοακαρνανίας αναφορικά με την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό επισήμανε, πως με τα δίγλωσσα σχολεία του εξωτερικού οι Έλληνες μετανάστες εντάσσονται καλύτερα στις χώρες υποδοχής τους και αποφεύγεται η γκετοποίησή τους, ενώ, σημείωσε, πως η ελληνική γλώσσα είναι το απαραίτητο εκείνο στοιχείο για τη διατήρηση της ελληνικής συνείδησης και της σύνδεσης της διασποράς με την Ελλάδα.

«.Κατά την προηγούμενη περίοδο είχαν καταγραφεί πολλά προβλήματα που αφορούσαν στην εκπαίδευση των αποδήμων, τα οποία υπάρχουν ακόμη. Δεν αναφέρομαι μόνο στη δραματική μείωση της χρηματοδότησης και την αντίστοιχη υποστελέχωση των εκπαιδευτικών δομών. Συνάμα υπήρξε αναποτελεσματική διοικητική διάρθρωση και αδυναμία άσκησης κεντρικού ελέγχου. Όλα αυτά είχαν δημιουργήσει μια σωρεία αναξιοκρατικών επιλογών με συνέπεια να υπάρχουν διοικητικές και οικονομικές παρεκτροπές, πελατειακές σχέσεις και προσωπικές στρατηγικές.

Υπήρξαν πάρα πολλές επισημάνσεις, οχλήσεις, καταγγελίες από ομογενείς, από συλλόγους γονέων και κηδεμόνων στην Επιτροπή του Ελληνισμού της Διασποράς, που τυχαίνει να παρακολουθώ.»

Η  κ. Τριανταφύλλου αναφερόμενη στο φλέγον ζήτημα των εργασιακών ρυθμίσεων στα ιδιωτικά σχολεία και στα φροντιστήρια τόνισε πως η Παιδεία είναι ένας απ’ τους πυλώνες του κοινωνικού κράτους και υπεραμύνθηκε της προσπάθειας προστασίας της από την ασυδοσία της αγοράς , ενώ άσκησε δριμεία κριτική στη Νέα δημοκρατία πως, όπως και με τις τηλεοπτικές άδειες, έτσι και στην Παιδεία συντάσσεται με τα συμφέροντα των σχολαρχών και την ανομία.

«.Η μετατροπή της Παιδείας σε εμπόρευμα, με τον γνωστό ελληνικό παρασιτικό τρόπο, στα χρόνια της οικονομικής κρίσης, έγινε ο πρωταρχικός στόχος των διαδοχικών κυβερνήσεων Παπανδρέου, Παπαδήμου και Σαμαρά. Οι λόγοι είναι προφανείς. Η Παιδεία, με όλους τους συμβολισμούς της, είναι ο χώρος που οι νόμοι της αγοράς δεν έχουν την ίδια ισχύ.»

 «.Με μια σειρά νόμων, μέσα στα χρόνια της κρίσης, υποβαθμίστηκε η Παιδεία και χτυπήθηκαν τα δικαιώματα και τα κεκτημένα των εκπαιδευτικών τόσο των δημόσιων όσο και των ιδιωτικών σχολείων. Η Παιδεία βρίσκεται και θα βρεθεί στην πρώτη γραμμή της αντιπαράθεσης, καθώς το μέλλον της αφορά και το μέλλον της χώρας.»

«. Η Νέα Δημοκρατία ανερυθρίαστα, όπως και στο διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες,  παίρνει το μέρος συμφερόντων και συντάσσεται πίσω από αντιλήψεις που δεν έχουν καμία σχέση ούτε με τον κοινωνικό φιλελευθερισμό, που υποτίθεται ότι υπερασπίζεται, ούτε με τις στοιχειώδεις κατακτήσεις των ευρωπαϊκών αστικών κρατών. Η Νέα Δημοκρατία του Κυριάκου Μητσοτάκη, μπερδεύει την ασυδοσία με τον υγιή ανταγωνισμό, την επιχειρηματικότητα με την απουσία οποιασδήποτε νομιμότητας, το Κοινοβούλιο με τα επιμέρους ιδιωτικά συμφέροντα, την ελευθερία με την εξυπηρέτηση φίλα προσκείμενων και ιδεολογικά συγγενών.»

Τέλος η κ. Τριανταφύλλου επισήμανε την ανάγκη η Αριστερά να μετασχηματίσει το κράτος και να μην αυτόπεριθωριοποιείται από την πάλη για την αλλαγή της δομής της κοινωνίας.

«…Πιστεύω πως η Αριστερά δεν πρέπει να επιτρέψει την αυτοπεριθωριοποίηση της από την πάλη στο εσωτερικό του κράτους, από την πάλη για τον μετασχηματισμό της δομής του. Είναι αδιανόητη μια στάση παρατηρητή, σχολιαστή προς τη σχέση κυριαρχίας στην κοινωνία. Είναι πολιτική αδυναμία. Όταν μία κυβέρνηση διαδέχεται μια άλλη, παρά τις όποιες δηλώσεις περί προοδευτικότητας, δεν υπάρχει ουσιαστική αλλαγή. Και αυτό ισχύει για όλους μας. Όταν, όμως, μεταβάλλεται η κοινωνική σύσταση των κοινοβουλίων, όταν τροποποιείται ο δημοκρατικός τρόπος λήψης αποφάσεων, όταν για την περίπτωση της Παιδείας, η διδασκαλία, η πειθαρχία, ο τρόπος λειτουργίας, η συμβολική τάξη τροποποιούνται και μετασχηματίζονται, όταν τα εκπαιδευτικά συστήματα, τα βιβλία τροποποιούνται και μετασχηματίζονται προς όφελος των λαϊκών συμφερόντων, των πολιτών, τότε μεταβάλλεται το αξιακό σύστημα, το σύστημα των συμβολισμών του κανονιστικού πλαισίου μιας κοινωνίας.

Ας εργαστούμε και ας στοχεύσουμε πάνω σε αυτό.»