Διχάζουν τους Αγρινιώτες οι πεζοδρομήσεις

Ποια η άποψη εμπόρων και επαγγελματιών οδηγών

Διχάζουν τους Αγρινιώτες οι πεζοδρομήσεις

Την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να γίνει ενημερωτική συνάντηση των εμπλεκόμενων φορών, ώστε όλοι οι ενδιαφερόμενοι να αποκτήσουν εικόνα και να καταθέσουν προτάσεις

 

Σε δύο «στρατόπεδα» φαίνεται ότι χωρίζονται οι Αγρινιώτες αναφορικά με τις επερχόμενες πεζοδρομήσεις στο κέντρο κυρίως της πόλης, χωρίς ωστόσο ουδείς να είναι κάθετος στην άποψή του. Οι περισσότεροι επιχειρηματίες και επαγγελματίες του κέντρου είναι υπέρ των πεζοδρομήσεων, δεδομένου πως οι πολίτες – καταναλωτές θα κινούνται με μεγαλύτερη ευκολία και θα προσεγγίζουν με μεγαλύτερη άνεση τις βιτρίνες από τα καταστήματά τους. Όμως, οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί βάζουν στο τραπέζι μια διαφορετική οπτική, διευκρινίζοντας εξαρχής πως δεν είναι κάθετα αντίθετοι στο πλάνο των πεζοδρομήσεων, αλλά υπό προϋποθέσεις. Πιο συγκεκριμένα, προτάσσοντας απλά και καθημερινά ζητήματα, ζητούν να εισακουστούν από τους συγκοινωνιολόγους που θα αναλάβουν το έργο, ώστε να δοθεί λύση για παράδειγμα στο πως θα επιβιβαστεί και θα αποβιβαστεί ένας ηλικιωμένος ή ένας ανάπηρος στο ταξί τους από κτίριο που βρίσκεται σε πεζόδρομο και κυρίως από κτίρια που βρίσκονται ακριβώς στην κεντρική πλατεία του Αγρινίου, πέριξ της οποίας θα πάψει εντελώς η κυκλοφορία των οχημάτων. Επίσης, υπάρχουν πολίτες που από τώρα ζητούν αστυνόμευση στο κέντρο, αφού η κεντρική πλατεία είναι πόλος έλξης ακόμη και κατά τις μεταμεσονύχτιες ώρες, ενώ θεωρούν πως στο πλάνο της πεζοδρόμησης των δρόμων θα προκύψουν «τυφλά» σημεία για τον μεγάλο όγκο του πληθυσμού και των διερχόμενων από το κέντρο πολιτών.

Η Ευταξία Καλτσά
Η Ευταξία Καλτσά

Η Ευταξία Καλτσά επισήμανε πως «αν είναι να γίνουν για καλό οι πεζοδρομήσεις ας γίνουν. Να γίνουν για την αγορά, για τον κόσμο, για την πόλη. Όποια πεζοδρόμηση και αν έχει γίνει φάνηκε πως ήταν για καλό».

Η Αριστέα Παπαθανάση
Η Αριστέα Παπαθανάση

Η Αριστέα Παπαθανάση σχολίασε ότι «πρώτα απ’ όλα θα ομορφύνει η πόλη με τις πεζοδρομήσεις και έπειτα θεωρώ πως θα αυξηθεί και η δουλειά μας, αφού οι πεζοί θα κινούνται με μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια».

Η Μαρία Διαμαντή
Η Μαρία Διαμαντή

Η Μαρία Διαμαντή τόνισε πως «πρέπει να γίνουν πεζοδρομήσεις, γιατί ανεβαίνει το επίπεδο της πόλης και διατηρείται πιο καθαρή. Κυκλοφορούν περισσότερο και με ασφάλεια οι πολίτες και θα προσεγγίζουν καλύτερα τις βιτρίνες. Θα βοηθήσει πολύ».

Ο Ιωάννης Καπλάνης
Ο Ιωάννης Καπλάνης

Ο Ιωάννης Καπλάνης σημείωσε ότι «σαν ιδέα είναι πάρα πολύ καλή και για την πόλη και για τον κόσμο, διότι θα έχει περισσότερη κίνηση η πλατεία και ο κόσμος θα κινείται ευκολότερα για τις δουλειές του, τις δημόσιες υπηρεσίες, αλλά και τα παιδιά θα παίζουν και θα κυκλοφορούν στο κέντρο με μεγαλύτερη ασφάλεια».

Ο Δημήτρης Βραχάς
Ο Δημήτρης Βραχάς

Ο Δημήτρης Βραχάς ανέφερε πως «είναι πάρα πολύ καλή η πεζοδρόμηση. Θα μειωθεί η ηχορύπανση στο κέντρο και όσοι μετακινούνται θα κινούνται με ασφάλεια και ηρεμία και κατ επέκταση τα παιδιά θα είναι ασφαλέστερα».

Ο Στέλιος Βάσης
Ο Στέλιος Βάσης

Ο Στέλιος Βάσης είπε ότι «είμαι υπέρ της πεζοδρόμησης, γιατί οι πολίτες θα κινούνται πιο εύκολα, θα αποσυμφορηθεί το κέντρο, τα παιδιά θα κινούνται ευκολότερα, θα κινούνται με ασφάλεια οι ποδηλάτες και θα αυξηθούν, θα αναπτυχθούν τα μαγαζιά και οι εκδηλώσεις θα γίνονται καλύτερα, ενώ και η αστυνομία θα έχει πλεονέκτημα γιατί δεν θα είναι στις γωνίες να επιτηρεί την κίνηση όταν γίνονται εκδηλώσεις».

O Λεωνίδας Μάτας
O Λεωνίδας Μάτας

Ο Αντιπρόεδρος του Σωματείου Ραδιοταξί Αγρινίου Λεωνίδας Μάτας δήλωσε πως «ως κλάδος έχουμε κάποιες επιφυλάξεις σχετικά με τις πεζοδρομήσεις που αναμένεται να γίνουν στην πόλη. Όχι πως δεν θέλουμε η πόλη να καλλωπιστεί ή να γίνουν πεζόδρομοι, θα πρέπει όμως και εμείς να διασφαλίσουμε κάποια συμφέροντα. Ως γνωστόν το ταξί είναι συνυφασμένο με την αγορά και την κοινωνία. Οι ανάγκες της κοινωνίας κατά 50% με 60% είναι στο κέντρο και γι αυτό θα πρέπει να διασφαλίσουμε θέσεις ταξί ώστε να μπορούμε να προσεγγίσουμε κεντρικά σημεία, που όπως και να χει θα είναι πολύ δύσκολο αφού θα γίνουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, αλλά και να μπορούμε να σταθμεύσουμε στο κέντρο. Πρέπει να εξασφαλίσουμε την πρόσβαση των πελατών μας. Για να αποκτήσουμε όμως καλύτερη εικόνα θα γίνει σύσκεψη – παρουσίαση με φορείς και τον συγκοινωνιολόγο του έργου και θα τοποθετηθούμε, αφού δούμε όλες τις αλλαγές. Τότε θα έχουμε πληρέστερη εικόνα».

Ο Αθανάσιος Μπαλαμάτσης
Ο Αθανάσιος Μπαλαμάτσης

Ο Αθανάσιος Μπαλαμάτσης (αυτοκινητιστής) υπογράμμισε ότι «δεν είμαστε πλήρως αρνητικοί και παλιότερα που ερωτηθήκαμε είχαμε καταθέσει απόψεις και για πεζοδρομήσεις και άλλες κυκλοφοριακές αλλαγές, δεν είχαμε εισακουστεί και δικαιωθήκαμε από μεταγενέστερες αλλαγές και γεγονότα. Με την επέκταση των πεζοδρομήσεων διαφωνούμε διότι δεν πιστεύουμε πως το πρόβλημα σχετίζεται με τους δρόμους. Δεν θα αυξηθεί η κίνηση, αφού δεν υπάρχουν χρήματα και εμείς ως κλάδος βγαίνουμε από το κέντρο που είναι η δουλειά μας κατά 60%. Είναι σίγουρο πως θα έχουμε απώλεια εσόδων στο ήδη πενιχρό εισόδημά μας. Αποτελούμε και εμείς μέλη της τοπικής κοινωνίας και πρέπει να εισακουστούμε. Αν επίσης μεγαλώσουν οι πεζόδρομοι, θα επιβαρυνθούν οι περιμετρικοί δρόμοι και φυσικά θα υπάρχει πρόβλημα στην πρόσβαση ηλικιωμένων, τραυματισμένων, ατόμων με κινητικά προβλήματα, πληθυσμός που χρησιμοποιεί πολύ περισσότερο το ταξί. Δεν διαφωνούμε κάθετα, εξάλλου η πόλη χρίζει παρεμβάσεων, αλλά διαφωνούμε με την διαφαινόμενη μεγάλη επέκταση των πεζόδρομων».

Ο Θεόδωρος Νέστορας
Ο Θεόδωρος Νέστορας

Ο Θεόδωρος Νέστορας (αυτοκινητιστής) ανέφερε πως «οι πεζοδρομήσεις δεν χρειάζονται. Άλλά πράγματα θέλει η πόλη. Θα δυσκολέψουν πολύ περισσότερο την δουλειά μας, θα υπάρχει για όλους τους οδηγούς μεγαλύτερη ταλαιπωρία, θα δαπανούν όλοι περισσότερο χρόνο και χρήμα. Πως ένας άρρωστος θα πάει στο γιατρό και πως θα τον μεταφέρουμε με το ταξί;

Το πλάνο των πεζοδρομήσεων και των αλλαγών στην κυκλοφορία, σύμφωνα με το σχέδιο που κατατέθηκε και πρώτη είχε αποκάλυψει η «Σ» έχει ως εξής:

Α. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ

πλήρης πεζοδρόμηση των οδών που περιβάλλουν την κεντρική πλατεία (οδοί Αναστασιάδη και Μπαϊμπά από οδό Βότση έως οδό Κύπρου, και του τμήματος οδών Σταϊκου – Σαλάκου από οδό Γρίβα έως οδό Βότση)

πεζοδρόμηση της οδού Π. Σούλου στο τμήμα της από κεντρική πλατεία έως οδό ΑφωνΠαναγοπούλου (η συγκεκριμένη πεζοδρόμηση έχει ήδη εγκριθεί με παλαιότερη απόφαση του ΔΣ αλλά περιλαμβάνεται στην παρούσα για λόγους πληρότητας)

διαμόρφωση της οδού Βότση, στο τμήμα της από οδό ΑφωνΠαναγοπούλου έως Αναστασιάδη, σε οδό ήπιας κυκλοφορίας με αύξηση πλάτους πεζοδρομίων

επέκταση πεζοδρόμησης οδού Παπαστράτου στο τμήμα από οδό Σπ. Τσικνιά (πρώην Τσαλδάρη) έως οδό Δημοτσελίου

πεζοδρόμηση της οδού Αντωνοπούλου

πεζοδρόμηση των οδών Παπαθανάση και Αναστάσιου (Τάσου) Παπαστράτου (πρώην Δεληγιώργη, τμήμα από την οδό Μακρή έως την οδό Παπαθανάση)

επέκταση της πεζοδρόμησης, διαπλάτυνση πεζοδρομίων και μετατροπή σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας οδών στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου (Καποδιστρίου, Καφαντάρη, Χαράς, Ελλης κ.α. όπως φαίνονται στο σχέδιο της μελέτης)

αντιδρόμηση οδού Εθνικής Αντιστάσεως από διασταύρωση με οδό Β. Παναγοπούλου έως την οδό ΑφωνΠαναγοπούλου με κατεύθυνση κίνησης των οχημάτων από οδό Β. Παναγοπούλου προς διασταύρωση με οδό ΑφωνΠαναγοπούλου και εφαρμογή διπλής κυκλοφορίας στο υπόλοιπο τμήμα της οδού

αντιδρόμηση της οδού Ισκου ώστε η φορά κίνησης των οχημάτων να είναι από οδό Καπετάν Δία έως οδό Β. Παναγοπούλου

αντιδρόμηση της οδού Αγράφων ώστε η φορά κίνησης των οχημάτων να είναι από την οδό Κάλβου προς την οδό Καπετάν Δία

αντιδρόμηση της οδού Σολωμού με την φορά κίνησης να είναι από την οδό Εθν. Αντιστάσεως έως την οδό Σιαδήμα

αντιδρόμηση της οδού Σκίπη με την φορά κίνησης να είναι από οδό Πανδώρας προς οδό Εθν. Αντιστάσεως

αντιδρόμηση της οδού Γρ. Λαμπράκη με φορά κίνησης να είναι από την οδό Εθν. Αντίστασης προς την οδό Πανδώρας

αντιδρόμηση της οδού Καπετάν Δία με την φορά κίνησης να είναι από την οδό Πατριάρχου Καλλινίκου προς την οδό Εθν. Αντιστάσεως

υλοποίηση μονοδρόμησης σε όλο το μήκος της οδού Πανδώρας με φορά κίνησης των οχημάτων από την οδό Σιαδήμα προς την οδό Καπετάν Δία

υλοποίηση μονοδρόμησης της οδού Λυγεροπούλου με φορά κίνησης από την οδό Μέγα Δένδρου έως την οδό Καπετάν Δία

υλοποίηση αριστερόστροφης κίνησης των οχημάτων περιμετρικά της πλατείας Αρη Βελουχιώτη

τοποθέτηση φωτεινού σηματοδότη στη συμβολή των οδών Σπ. Τσικνιά (πρώην Τσαλδάρη) και Καζαντζή

τοποθέτηση φωτεινού σηματοδότη στη συμβολή των οδών Εθν. Αντιστάσεως και Καπετάν Δία

διαπλάτυνση πεζοδρομίου του νότιου τμήματος του Ο.Τ. 216, και στα Ο.Τ. 217β και 217, επί της οδού Μαβίλη έως την οδό Ευαγγελιστρίας με μείωση του πλάτους του οδοστρώματος και κατάλληλη διαμόρφωση των θέσεων στάθμευσης

 

πεζοδρόμηση οδού Γεράκη

πεζοδρόμηση του βόρειου τμήματος της οδού Τσιτσιμελή στο τμήμα μεταξύ της Εθνικής Οδού και της οδού Κυριαζή (νότιο τμήμα Ο.Τ. 216)

μετατροπή σε οδό ήπιας κυκλοφορίας της οδού μεταξύ των Ο.Τ. 227 και 228

πεζοδρόμηση της οδού μεταξύ του Ο.Τ. 228 και του ΚΑΠΗ

αντιδρόμηση της οδού Αγ. Ιωάννη Βραχοχωρίτη από την Ε.Ο. έως την οδό Τερτσέτη

πεζοδρόμηση βόρειου τμήματος πλατείας Καραπανέικα και του δρόμου μεταξύ Ο.Τ. 45, 45α και 45β.

 

Β. ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ

Β1. Αναδιάταξη των θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης για την προσαρμογή στην αλλαγή των κυκλοφοριακών δεδομένων λόγω των πεζοδρομήσεων και επέκταση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στις παρακάτω οδούς:

στην οδό Παλαμά από οδό Γεράκη έως οδό Αγ. Δημητρίου, και στις δύο πλευρές της οδού

στην οδό Μαβίλη από τον κόμβο Καλέργη έως την οδό Ευαγγελιστρίας, και στις δύο πλευρές της οδού

στην οδό Παπαφώτη στην δεξιά πλευρά της οδού κατά τη φορά κίνησης των οχημάτων

στην οδό Χαρ. Τρικούπη από την οδό Παπαφώτη έως την οδό Βαρνακιώτη

 

Β2. Αναδιάταξη των θέσεων στάθμευσης δικύκλων με κατάργηση θέσεων λόγω πεζοδρομήσεων και δημιουργία νέων θέσεων στις παρακάτω θέσεις:

οδό ΑφώνΠαναγοπούλου στο Ο.Τ. 114 με απώλεια δύο θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης

οδό Βότση στο Ο.Τ. 182α με απώλεια τριών θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης

οδό Παρθένη έναντι πλατείας Ειρήνης στο Ο.Τ. 70α και Ο.Τ. 69 όπου προτείνεται ο χώρος να είναι για ποδήλατα

οδό Ζωοδόχου Πηγής στο Ο.Τ. 174

οδό Παπαϊωάννου στο Ο.Τ. 198α

οδό Κέντρου στο Ο.Τ. 199

Β3. Αναδιάταξη και αναπλήρωση θέσεων φορτοεκφόρτωσης, θέσεων ΑΜΕΑ, θέσεων ελεύθερης στάθμευσης και ειδικές διαμορφώσεις για βελτίωση στην οργάνωση της στάθμευσης. Σημειώνεται ότι μετά την έγκριση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για τις πεζοδρομήσεις πρέπει να ψηφιστεί από το Δημοτικό Συμβούλιο Κανονισμός Λειτουργίας Πεζοδρόμων μέσω του οποίου θα εξειδικευτούν λειτουργικά ζητήματα (ώρες εισόδου, φορτοεκφόρτωση, απορρίμματα κλπ). Αναδιάταξη των θέσεων στάθμευσης ΤΑΧΙ όπως αναλυτικά φαίνονται στα σχέδια της μελέτης.

 

Γ. ΛΟΙΠΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ

 

τροποποίηση γραμμών Μ1 και Μ2 Αστικής Συγκοινωνίας, δημιουργία νέων στάσεων.

κατασκευή κυκλικού κόμβου στη συμβολή των οδών Κατράκη και Χαρ. Τρικούπη

αναδιαμόρφωση κόμβου σύνδεσης οδού Εθν. Αντιστάσεως – Μ. Κατράκη – Ε.Ο. Αγρινίου Καρπενησίου με τροποποίηση των κινήσεων των οχημάτων

διάνοιξη απόληξης οδού Εθν. Ανεξαρτησίας (ρ. Ρεμπελιά) στην οδό Ελ. Βενιζέλου

κατασκευή σύνδεσης οδού Εθν. Ανεξαρτησίας (ρ. Ρεμπελιά) με την Ε.Ο. Αντιρρίου – Ιωαννίνων

κατασκευή κυκλικού κόμβου επί της Ε.Ο. Αντιρρίου – Ιωαννίνων στον κόμβο με την οδό Εθν. Ανεξαρτησίας (κόμβος Σταδίου)

επέκταση πεζοδρομήσεων και διαπλατύνσεων πεζοδρομίων και μετατροπή σε οδούς «ήπιας κυκλοφορία».

 

Κων/νος Χονδρός  για την εφημερίδα «Συνείδηση»