Τα έργα που θα λειτουργήσουν μέχρι το τέλος του 2016

Οι επόμενοι 4 μήνες θα είναι καυτοί και το Υπουργείο Υποδομών θα δοκιμάσει τις αντοχές του, καθώς η πλειονότητα των έργων που ολοκληρώνονται είτε έχουν Φορέα Υλοποίησης το ΥΠΟΜΕΔΙ είτε είναι κάποια από τις ΔΕΚΟ του.

Αυτό που θα πρέπει να τονίσουμε είναι πως πολλά από τα έργα που θα σας παρουσιάσουμε σήμερα έχουν τον «κίνδυνο» της παράτασης, δηλαδή ενώ είναι προς ολοκλήρωση τελικά να χρειαστούν περισσότερο χρόνο.

Για αυτό το λόγο θα χωρίσουμε τα προς ολοκλήρωση έργα σε 3 κατηγορίες. Στην πρώτη κατηγορία θα τοποθετηθούν τα έργα που έχουν τις μεγαλύτερες πιθανότητες να ολοκληρωθούν χωρίς κάποια νέα παράταση.

Στη 2η κατηγορία θα βάλουμε τα έργα που μάλλον θα χρειαστούν περισσότερο χρόνο και πιθανόν να πάρουν παράταση και στην 3η κατηγορία τα έργα που είναι βέβαιο ότι θα πάρουν παράταση και μάλιστα μεγάλη.

Ας ξεκινήσουμε:

ΤΑ ΦΑΒΟΡΙ ΓΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ

Εδώ έχουμε το έργο αναβάθμισης του Αεροδρομίου Σκιάθου που είναι σχεδόν ολοκληρωμένο και απομένουν λεπτομέρειες, θα είναι από τα πρώτα έργα που θα κοπούν κορδέλες. Φυσικά έχουμε το τμήμα Κόρινθος-Κιάτο που είναι θέμα ημερών η επίσημη παράδοση του. Ολοκληρωμένο θεωρείται και το έργο ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό τμήμα από το κέντρο της Αθήνας μέχρι την Τιθορέα.

Τον Οκτώβριο ολοκληρώνεται πλήρως ο Μορέας καθώς θα λειτουργήσει η Περιμετρική Καλαμάτας. Μέχρι το τέλος του έτους θα έχουμε την ολοκλήρωση του μεγάλου σιδηροδρομικού έργου για τη Β` φάση στο Θριάσιο Πεδίο και το έργο ανάταξης της σηματοδότησης στο τμήμα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας. Στο τέλος του έτους αναμένεται η ολοκλήρωση και για τα έργα αναβάθμισης του Αεροδρομίου Χανίων που κινούνται με σχετικά γρήγορους ρυθμούς,

Σε αναμονή ανακοινώσεων είμαστε για τη λειτουργία του πρώτου τμήματος της Ιόνιας Οδού που μαζί με την παράκαμψη Αγρινίου θα αποτελέσουν ένα ενιαίο τμήμα 80χλμ από το Μεσολόγγι μέχρι την Αμφιλοχία.

Ολοκληρώνονται τμηματικά τα έργα ΣΔΙΤ για την κατασκευή 24 σχολείων στην Αττική και τα οδικά έργα που ολοκληρώνουν τον κάθετο άξονα Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας.

ΤΑ …ΕΠΙΦΟΒΑ ΓΙΑ ΠΑΡΑΤΑΣΗ

Εδώ έχουμε αρκετούς υποψήφιους που η μέχρι τώρα πρόοδος τους δείχνει μάλλον δύσκολο να ολοκληρωθούν στις προγραμματισμένες ημερομηνίες ολοκλήρωσης τους και πιθανόν να παραταθούν για τους πρώτους μήνες του 2017. Πρόκειται για:

Τα έργα στο λιμάνι της Πάτρας, τα έργα στο Φράγμα Πείρου-Παραπείρου, Αποσελέμη και Ασωπού Κορινθίας. Στην ίδια κατηγορία είναι τα έργα για την οδική παράκαμψη Αρναίας, τα έργα ολοκλήρωσης του κάθετου άξονα Αρδάνιο-Ορμένιο, τα έργα στο Νοσοκομείο Άγιος Ανδρέας, η διαπλάτυνση του Διαύλου Λευκάδας, το οδικό έργο Πλατυγιάλι-Άγιος Δημήτριος, η ολοκλήρωση του κάθετου άξονα Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή-Ιεροπηγή, η ανατολική χάραξη του κάθετου άξονα Κομοτηνή-Σύνορα, τα σιδηροδρομικά έργα Πειραιάς-Αθήνα και Διακοπτό-Ροδοδάφνη, τα οδικά έργα Πατρίδα-Νάουσα, Μουδανιά-Ποτίδαια, Θέρμη-Γαλάτιστα, Φωκιανός-Κυπαρίσσι, Μάκρη-Μακρακώμη, το τμήμα του Περιφερειακού Βόλου Α/Κ Λαρίσης-Γόριτσα και η ολοκλήρωση της Πινακοθήκης στην Αθήνα.

ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΚΟΚΚΙΝΗΣ ΖΩΝΗΣ

Σε αυτή την κατηγορία έχουμε έργα που έχουν προγραμματισμένη λήξη της προθεσμίας το 2016 άλλα δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να τα καταφέρουν και θα οδεύσουν άλλα για μικρές και άλλα για μεγάλες παρατάσεις.

Πρώτες στη λίστα οι 4 εργολαβίες του Άκτιο-Αμβρακία όπου τα έργα είναι σταματημένα και αναμένεται γενναία παράταση. Νέες παρατάσεις αναμένονται στα έργα των νοσοκομείων Χαλκίδας, Βέροιας, Λευκάδας. Μεγάλες παρατάσεις αναμένονται στα οδικά έργα Γούρνες-Χερσόνησος (ΒΟΑΚ), Μαυρονέρι-Κιλκίς, Αγρίνιο-Άγιος Βλάσης. Σε παράταση για ολοκλήρωση το 2017 είναι η τριπλή εργολαβία για την ανισοπεδοποίηση της Δυτικής Περιφερειακής στη Θεσσαλονίκη.

ypodomes.com