Οι τελευταίες εξελίξεις γύρω από τα υδατοδρόμια Αμφιλοχίας και Τριχωνίδας

Σε συνέχεια των τελευταίων εξελίξεων η εταιρεία ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ ΕΛΛΑΔΑΣ Α.Ε./ HELLENICSEAPLANESS.A. θέλοντας να είναι ξεκάθαρη με την θέση της προχωρά με μία αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης του δικτύου υδατοδρομίων στην Ελλάδα σήμερα:

Με τον Ν. 4146/2013 (ΦΕΚ Α΄ 90/18.04.2013) «Διαμόρφωση Φιλικού Αναπτυξιακού Περιβάλλοντος για τις Στρατηγικές και Ιδιωτικές Επενδύσεις και άλλες διατάξεις» και ειδικότερα τις διατάξεις των άρθρων 32-57, οι οποίες θεσμοθετούν το πλαίσιο για την χορήγηση αδειών λειτουργίας υδατοδρομίων, δημιουργήθηκαν οι βάσεις για την προσέλκυση επενδύσεων στον τομέα του εναλλακτικού τρόπου μετακίνησης μέσω υδροπλάνων, μεταξύ των οποίων και της Εταιρείας μας.

Από την δημοσίευση του ως άνω Νόμου και σε μια εποχή που η χώρα μας είναι επιτακτικό να δεχθεί επενδύσεις, η Εταιρεία μας ήταν σε συνεχόμενες διαβουλεύσεις, συζητήσεις με τις αρμόδιες διευθύνσεις και φορείς για να ολοκληρωθεί η διαδικασία αδειοδότησης κατασκευής και λειτουργίας των υδατοδρομίων. Μετά από μεγάλη και χρονοβόρα προσπάθεια εμφανίστηκε φως στο τούνελ και οφείλουμε να παραδεχθούμε την υποστηρικτική στάση των εμπλεκόμενων υπουργείων.

Στο πλαίσιο των ανωτέρω η Εταιρεία μας επιθυμεί να καταστήσει σαφές ότι η προσήλωση στην εφαρμογή του υφιστάμενου νόμουαποτελούσε και αποτελεί κύριο μέλημα της, κατά την κρίση της όμως είναι αδιανόητο τριάμισι (3,5) χρόνια μετά την δημοσίευση του σχετικού με την αδειοδότηση των υδατοδρομίων Νόμου να βγαίνει νέο σχέδιο νόμου και να ανατρέπονται όλες οι ιδιωτικές πρωτοβουλίες δημιουργώντας ένα αρνητικό κλίμα.

Σήμερα στην Ελλάδα η κατάσταση έχει ως εξής:Ιδιωτικά

  • Η ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ ΕΛΛΑΔΑΣ Α.Ε./ HELLENICSEAPLANESS.A. και οι θυγατρικές της τα τελευταία 3,5 χρόνια έχει εξασφαλίσει μέσα από διαγωνιστικές διαδικασίες τα δικαιώματα ιδιαίτερης χρήσης για την Αδειοδότηση, Κατασκευή και Λειτουργία δεκαπέντε (15) Υδατοδρομίων εντός Χερσαίας Ζώνης Λιμένων,ενώ βρίσκεται ήδη σε προχωρημένες συζητήσεις με πολλά άλλα Λιμενικά Ταμεία που προκρίνουν αύτη την λύση δημιουργίας Υδατοδρομίου στον τόπο τους. Όλες οι αδειοδοτήσεις και οι μελέτες είναι στο όνομα του ομίλου εταιρειών της HellenicSeaplanes όπου έγιναν και οι παραχωρήσεις. Συγκεκριμένα τα υδατοδρόμια της Σκύρου, Αλόννησου, Σκόπελου, Αμφιλοχία, Τήνου, Πάτμου, Θάσου, Σητείας, Αιδηψού, Κάρυστου, Χαλκίδας, Κύμης, Χίου, Ψαρών και Οινουσσών.

 

  • Η κατασκευαστική εταιρεία ΕΛΙΚΑ ΑΤΕΕ εξασφάλισε μέσα από διαγωνιστικές διαδικασίες τα δικαιώματα ιδιαίτερης χρήσης για την Αδειοδότηση, Κατασκευή και Λειτουργία ενός (1) υδατοδρομίου εντός Χερσαίας Ζώνης Λιμένα Νέων Μουδανιών.

 

Δημόσια:

  • Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου με προγραμματικές συμβάσεις με τα λιμενικά ταμεία έχει ξεκινήσει την αδειοδοτική διαδικασία για 13 υδατοδρόμια. Συγκεκριμένα τα υδατοδρόμια της Μήλου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου, Λέρου, Λειψών, Νάξου, Αμοργού, Ρόδου, Σύμης, Καστελόριζου, Καρπάθου και Χάλκης.

 

  • Το ΤΑΙΠΕΔ ως ο μέτοχος των οργανισμών λιμένων έχει ξεκινήσει την αδειοδοτική διαδικασία για 11 υδατοδρόμια. Συγκεκριμένα τα υδατοδρόμια της Κέρκυρας (έχει ολοκληρωθεί και έχει άδεια λειτουργίας από το 2014), Παξών, Ερεικούσσας, Οθωνών, Βόλου, Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Λαυρίου, Ηρακλείου, Ραφήνας και Καβάλας.

 

  • Αυτόνομα τα Λιμενικά Ταμεία και τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία έχουν ξεκινήσει την αδειοδοτική διαδικασία για 12 υδατοδρόμια. Συγκεκριμένα τα υδατοδρόμιατης Ζακύνθου, Καλαμάτας, Ρεθύμνου, Χερσονήσου, Χανίων, Σίφνου, Πόρου, Ίου, Κατάκολου, Αγίας Γαλήνης, Πρέβεζα και Πύλου.

Σύνολο 52 υδατοδρόμια έχουν ξεκινήσει την αδειοδοτική διαδικασία σύμφωνα με τις παραχωρήσεις και αναθέσεις σε ιδιωτικά και δημόσια υδατοδρόμια που έχουν γίνει μέχρι σήμερα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν  7 αιτήσεις από την HellenicSeaplanes για παραχωρήσεις σε λίμνες για δημιουργία υδατοδρομίων οι οποίες έχουν παγώσει λόγω νομοθετικού κενού.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Νικόλας Χαραλάμπους σε σχετική ανακοίνωση δήλωσε: «Είναι εμφανές ότι η HellenicSeaplanes λειτούργησε σύμφωνα με το υπάρχων πλαίσιο της αδειοδότησης των υδατοδρομίων και προσπάθησε τα τελευταία 3,5 χρόνια το πλαίσιο να γίνει ευέλικτο και αποτελεσματικό ώστε οι επενδυτές να υλοποιήσουν τα επιχειρηματικά τους σχέδια και η ίδια η χώρα να κερδίσει τα μέγιστα οφέλη, μαθαίνοντας από τα λάθη του παρελθόντος…

Συνεχίζοντας είπε: Στόχος μας δεν είναι να δημιουργήσουμε εντυπώσεις ή εχθρικό κλίμα με τους φορείς που εμπλέκονται με την δημιουργία τουδικτύου υδατοδρομίων αλλά να απλοποιήσουμε και να αποσαφηνίσουμε την διαδικασία έτσι ώστε να μην υπάρχει αμφιβολία για την επένδυση τόσο από την δική μας την εταιρεία αλλά και από άλλους επενδυτές, ότι η Ελλάδα είναι χώρα που προσελκύει τις επενδύσεις. Δεν επιθυμούμε διενέξεις και έχουμε την διάθεση συνεργασίας για την εξεύρεση ουσιαστικής λύσης ώστε να διευκολυνθούν οι ιδιωτικές επενδύσεις στον τομέα των υδατοδρομίων.