Η Κλόκοβα άνοιξε τον δρόμο της ανάπτυξης!

Με κάθε επισημότητα πραγματοποιήθηκε η πανηγυρική διάνοιξη της σήραγγας

Τι γίνεται με την παράκαμψη του Αγρινίου και το Άκτιο – Αμβρακία

Η χθεσινή μέρα για την Αιτωλοακαρνανία ήταν ιστορική, καθώς ολοκληρώθηκε η διάνοιξη της σήραγγας της Κλόκοβας (Παλιοβούνας) επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα και Ευρωπαϊκό ρεκόρ, διότι μόλις σε 14μήνες ολοκληρώθηκε η διάνοιξή της, μήκους 2,9 km. Το έργο της Κλόκοβας αποτελούσε αξεπέραστο σκόπελο για την κατασκευή και την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού, αλλά πλέον ξεπεράστηκε. Συνεπώς, η Αιτωλοακαρνανία μπαίνει σε μια εποχή εξωστρέφειας και ανάπτυξης, αφού είναι το πρώτο μεγάλο έργο που θα βγάλει τον νομό από την απομόνωση. Τα μόνα κομμάτια της Ιόνιας Οδού, εντός της Αιτωλοακαρνανίας, στα οποία παρουσιάζεται κόλλημα είναι αυτό της Ρίζας, του Κρίκελου και ένα τμήμα στο Μενίδι. Η παράδοση του αυτοκινητόδρομου, αναμένεται να γίνει στις 31 Μαρτίου του 2017, ενώ όλη η Ιόνια Οδός μέχρι και την Ήπειρό (περιοχή Αυγού στα Ιωάννινα που θα συναντά την Εγνατία Οδό), αναμένεται τον Αύγουστο του 2017. Την ίδια στιγμή οι προσπάθειες για τα τρία τμήματα της Αιτωλοακαρνανίας που καταγράφεται καθυστέρηση συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς.

Παρουσία του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου Υποδομών Γιώργου Δέδε, του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Απόστολου Κατσιφάρα, της Αντιπεριφερειάρχη Αιτωλοακαρνανίας Χριστίνας Σταρακά, του Αντιπεριφερειάρχη Γιάννη Λύτρα, των Δημάρχων Αγρινίου, Αμφιλοχίας και Ναυπάκτου, Γιώργου Παπαναστασίου, Απόστολου Κοιμήση και Παναγιώτη Λουκόπουλου αντίστοιχα, του Αντιπροέδρου της ΤΕΡΝΑ και του Γενικού Γραμματέα Δια Βίου Μάθησης, Αιτωλοακαρνάνα Παυσανία Παπαγεωργίου, πραγματοποιήθηκε χθες η πανηγυρική διάνοιξη.

P1150686 copy

Στο εργοτάξιο της Αμβρακίας, οι εκπρόσωποι της εταιρείας Ευάγγελος Μασούρας και η Ιφιγένεια Ζέρβα ενημέρωσαν τους δημοσιογράφους για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου, η οποία είναι συνολικού μήκους 176χλμ. Ξεκινάει αμέσως μετά την γέφυρα του Ρίου – Αντιρρίου και ολοκληρώνεται στην Εγνατία Οδό. Περιλαμβάνει 19 κόμβους και 9 σταθμούς εξυπηρέτησης. Στο σύνολό της διαθέτει 4 σήραγγες διπλού πλάτους με μεγαλύτερη αυτή της Κλόκοβας (2,9 χλμ), της Μακύνειας (542 μέτρα) της Καλυδώνας (1.250 μέτρα) και της Αμπελιάς (900 μέτρα). Πέραν των 3 μεγάλων γεφυρών που είναι έτοιμες, κατασκευάζονται 19 ακόμα, 33 άνω διαβάσεις, 100 κάτω διαβάσεις, 19 τοιχία αντιστήριξης και 363 οχετοί. Συνολικά εργάζονται 2.300 άτομα στην εταιρεία για το έργο με 1.428 βαριά μηχανήματα. Λόγω καθυστερήσεων στην παράδοση γης η εταιρεία επιτάχυνε το μέγιστο τον τελευταίο ενάμιση χρόνο και αναγκάστηκε να μισθώσει 1.700 στρέμματα γης, για να απαλύνει τις καθυστερήσεις και να προχωρήσει. Σήμερα υπολείπονται περίπου 2.000 στρέμματα για την πλήρη κατασκευή του έργου, ενώ σταδιακά η εταιρεία μίσθωσε 1.746 στρέμματα από 363 ιδιοκτήτες. Λόγω του γεγονότος ότι η μετακίνηση γίνονταν μέσω του υφιστάμενου οδικού δικτύου, η δαπάνη αυξήθηκε καθώς η εταιρεία αποκαθιστά τμήματα των δρόμων που φθείρονται, ενώ μετά την ολοκλήρωση του έργου θα επιδιορθώσει όλο το υφιστάμενο οδικό δίκτυο, όπως και τους έτερους δρόμους που χρησιμοποιεί για την εκτέλεση των έργων της Ιόνιας Οδού.

IMG_20160628_161806

Ο κ. Δέδες σημείωσε πως «είναι σημαντική μέρα για το έργο και τον κατασκευαστικό κλάδο. Η Κλόκοβα ήταν το δυσκολότερο τεχνικό έργο σε όλη την Ιόνια Οδό. Έγιναν οι περισσότερες και μεγαλύτερες επιστημονικές μελέτες και παρεμβάσεις για να δοθούν λύσεις στα τεχνικά προβλήματα. Η διάνοιξη έγινε 8 μήνες νωρίτερα από τον προκαθορισμένο χρόνο και το στοίχημα για την ολοκλήρωση του έργου θα κερδήθηκε. Από την αρχή του έργου μέχρι και την ολοκλήρωσή του η συνεργασία με την αυτοδιοίκηση ήταν άριστη. Η κοινωνία αγκάλιασε το έργο σε όλη την έκτασή του και το υπουργείο ανταποκρίθηκε σε κάθε αίτημα. Η σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό τέθηκε από τον Δήμαρχο Αγρινίου και τους υπόλοιπους αυτοδιοικητικούς. Ήταν αβλεψία των παλαιότερων ηγεσιών του υπουργείου, αλλά στο πλαίσιο του έργου αυτού που ολοκληρώνεται τον Μάρτιο του 2017 δεν μπορεί να υπάρξει επιπρόσθετη εργολαβία. Η είσοδος και η έξοδος του Αγρινίου πρέπει να γίνει, αλλά όχι στο πλαίσιο της παρούσας εργολαβίας. Θα πρέπει να γίνει ξεχωριστό έργο με την απαραίτητη μελέτη, τις αναγκαίες απαλλοτριώσεις, αφού προγραμματιστεί πρώτα η χρηματοδότησή του. Σχετικά με το έργο Άκτιο – Αμβρακία, ήδη ενεργοποιείται η διαδικασία ελέγχων των συμπληρωματικών συμβάσεων που απαιτούνται για να μπορέσει το έργο να συνεχιστεί. Το έργο αυτό το παραλάβαμε στο τέλμα του με τεχνικές και οικονομικές δυσκολίες. Με προσπάθειες του υπουργού Χρήστου Σπίρτζη και της Γραμματείας του Υπουργείου, το έργο άρχισε να βρίσκει τον βηματισμό του. Ολοκληρώσαμε τις μελέτες και την στιγμή αυτή οι συμπληρωματικές συμβάσεις είναι για έγκριση στους αρμόδιους ελεγκτικούς μηχανισμούς. Μετά την έγκρισή τους υπάρχει η προοπτική βηματισμού του έργου και της ανταπόκρισης στις προθεσμίες ενός συγχρηματοδοτούμενου έργου».

P1150663

Ο κ. Κατσιφάρας επισήμανε πως «σε χρόνο ρεκόρ για τα ελληνικά δεδομένα, ελληνική εταιρεία ολοκλήρωσε ένα από τα δυσκολότερα τούνελ. Αυτό αποτελεί μήνυμα ελπίδας και αισιοδοξίας και δείχνει πως μπορούμε να τα καταφέρουμε στην Ελλάδα με τις δικές μας δυνάμεις με την προϋπόθεση της συνεργασίας. Η Ιόνια Οδός σε λιγοστό χρόνο από τώρα θα δοθεί στην κοινωνία. Είναι αναπτυξιακή αρτηρία για εμάς και όχι απλά ένας νέος αυτοκινητόδρομος που ενώνει τον Δυτικό Άξονα της Χώρας. Θα διαμορφώσει ένα νέο παραγωγικό περιβάλλον για τη μικρομεσαία επιχείρηση, τον τουρισμό, τις μετακινήσεις. Η μέρα αυτή είναι ξεχωριστή για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας».

Ο κ. Γουρζής, αντιπρόεδρος της ΤΕΡΝΑ τόνισε πως «νιώθω μεγάλη χαρά και ικανοποίηση γιατί για εμάς ήταν ένα πολύ δύσκολο έργο. Ας φροντίσει η πολιτεία να μην φύγει προς τα έξω και να αξιοποιηθεί στον τόπο μας».

Ο Δήμαρχος Αγρινίου Γιώργος Παπαναστασίου σημείωσε ότι «η μέρα αυτή είναι μεγάλη για κάθε άνθρωπο της αυτοδιοίκησης στην Αιτωλοακαρνανία. Ως μηχανικός επίσης, ξέρω την μεγάλη αξία του τεράστιου αυτού έργου. Επί δεκαετίες και μέσα από αγώνες πολλών ανθρώπων κατασκευάζεται επιτέλους η Ιόνια Οδός και ανοίχτηκε το τούνελ που όλοι γνωρίζαμε ότι η περιμετρική όδευσή του θα ήταν μεγάλο λάθος. Εντάσσεται στα μεγάλα έργα που θα φέρουν ανάπτυξη σε όλο το νομό. Το αίτημα του Δήμου Αγρινίου για την σύνδεση της πόλης με την Ιόνια Οδό είναι γνωστό, ο Περιφερειάρχης προχωράει στην προκαταρκτική μελέτη και αυτό θα δώσει άλλη ώθηση στην πόλη που πραγματικά την χρειάζεται».

xondros1