Αγρίνιο: Οι πρώτοι των πρώτων στις πανελλαδικές! (ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ)

Οι αριστούχοι μιλούν στη «Σ»

 Οι πρώτοι των πρώτων στις πανελλαδικές

Από τις υψηλότερες βαθμολογίες κατέγραψε και φέτος το Αγρίνιο!

 

Τέλος έλαβε χθες η αγωνία χιλιάδων υποψηφίων, καθώς αναρτήθηκαν στα λύκεια όλης της χώρας, αλλά και στη σελίδα του υπουργείου Παιδείας, οι λίστες με τις βαθμολογίες των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων. Οι καταστάσεις με τις βαθμολογίες απεστάλησαν από νωρίς το πρωί στα λύκεια της χώρας, αξίζει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι παρατηρηθήκαν καθυστερήσεις στην ανάρτηση των βαθμολογιών στα λύκεια σε πανελλαδικό επίπεδο. Φέτος, το υπουργείο δεν υποστήριζε τους εκπαιδευτικούς με ηλεκτρονικές εφαρμογές – πλατφόρμες, όπως άλλες χρονιές, με αποτέλεσμα τα σχολεία να μην έχουν εικόνα για την συνολική απόδοση των μαθητών τους.

 Στατιστικά στοιχεία 

Συνωστισμός στις μεσαίες βαθμολογίες προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2016, που έδωσε την Πέμπτη στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας. Ως προς τις επιδόσεις των μαθητών, στα Αρχαία Ελληνικά έγραψε πάνω από τη βάση το 47,35%, ενώ αρίστευσε το 10,25%. Στα Λατινικά το 69,09% και στην Ιστορία το 52,23%. Αντιστοίχως στα Μαθηματικά Θετικών Σπουδών πάνω από τη βάση έγραψε το 53,24%, στη Φυσική το 69,5% και στη Χημεία το 75,27%.

Τα δεδομένα της Αιτωλοακαρνανίας

Σύμφωνα με τον Προϊστάμενο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας Χρήστο Καζαντζή, συμμετοχή για τις εξετάσεις των ΓΕΛ δήλωσαν 1.857 μαθητές, αλλά συμμετείχαν τελικά 1.807. Στην Αιτωλοακαρνανία με το παλιό σύστημα συμμετείχαν στις πανελλαδικές 78 άτομα, ενώ για τις εξετάσεις των ΕΠΑΛ, των οποίων τα αποτελέσματα αναμένεται να «βγουν» την ερχόμενη εβδομάδα, δήλωσαν συμμετοχή 354 και συμμετείχαν τελικά 272. Στην Αιτωλοακαρνανία, σύμφωνα με τον κ. Καζαντζή, συμμετείχαν στις μαθητές από 29 σχολεία, οι οποίοι εξετάστηκαν σε 23 εξεταστικά κέντρα.

Οι πρώτοι των πρώτων στο Αγρίνιο

Στο 2ο Ενιαίο Λύκειο Αγρινίου πρώτος βάσει των μορίων του αναδεικνύεται ο Κων/νος Κόπανος, ο οποίος συγκέντρωση 19.229 μόρια και ακολούθησαν η Μαρία Ζυγούρη με 19.002 και η Ιωάννα Τραπεζιώτη με 18.921 μόρια. Στο Μουσικό Λύκειο Αγρινίου πρώτος σε βαθμολογία αναδείχθηκε ο Ευάγγελος Τσουκάρας με 19.434 μόρια θετικών σπουδών, δεύτερη η Χρυσάνθη Τσερπέλη με 19.403 μόρια και ακολούθησε η Μαριάννα Χατζή με 19.147 μόρια. Στο 5ο Ενιαίο Λύκειο πρώτη ήταν η Θεοδώρα Παπούλια με 19.094 μόρια και ακολούθησαν ο Δημήτρης Ζαρκάδας (17.782) και η Κατίνα Πανταζή με 17.779 μόρια.

Η άποψη των επιτυχόντων

φΟ Κων/νος Κόπανος επισήμανε στη «Σ» πως «είχα ξεκαθαρίσει από χρόνια τις επιθυμίες μου και το επάγγελμα που ήθελα να ασκήσω είναι ηλεκτρολόγος μηχανικός και μηχανικός υπολογιστών. Ενδιαφέρομαι αρχικά για Αθήνα και έπειτα για τις υπόλοιπες πόλεις. Είχα οργάνωση και προσοχή στο σχολείο και το φροντιστήριο, ώστε τα περισσότερα πράγματα να τα μαθαίνω εκεί και να έχω και ελεύθερο χρόνο. Είναι καλή τακτική, να προσέχεις στα μαθήματα και να αφιερώνεις λίγο χρόνο στο σπίτι. Οι πανελλήνιες τελικά δεν ήταν κάτι πολύ αγχωτικό και το νέο σύστημα ήταν πιο ξεκούραστο σε σχέση με το παλιό, όμως ο κίνδυνος είναι μεγαλύτερος αφού ένα μικρό λάθος μπορεί να κατεβάσει περισσότερο τον βαθμό».

δΗ Μαρία Ζυγούρη σημείωσε πως «δεν έχω κατασταλάξει ακόμη σχετικά με την σχολή που θα ακολουθήσω, αλλά με ενδιαφέρει κάτι σχετικό με τον άνθρωπο και την προσφορά σε αυτόν. Το νέο σύστημα δεν ήταν κάτι εξωπραγματικό, γιατί ένα παιδί που διαβάζει δεν έχει να φοβηθεί κάτι. Οι καλοί μαθητές δεν έχουν να φοβούνται κάτι και δεν είναι σωστό το άγχος να τους στερεί μόρια. Προσπάθησα όλη την χρονιά, αλλά ασχολούμουν και με άλλες δραστηριότητες, γιατί πιστεύω πως ένα παιδί πρέπει να είναι πολύπλευρα καλλιεργημένο. Σημαντικό είναι να  υπάρχει ψυχραιμία, εμπιστοσύνη στον εαυτό σου και στο διάβασμά».

βΗ Θεοδώρα Παπούλια τόνισε πως «πρώτος μου στόχος είναι η στρατιωτική νομική στη Θεσσαλονίκη. Η όλη διαδικασία με τις εξετάσεις ήταν πολύ κουραστική. Χρειαζόταν μεθοδικό διάβασμα και προγραμματισμός. Είχα την στήριξη της οικογένειά μου και της οφείλω ένα μεγάλο ποσοστό της επιτυχίας μου, σε συνδυασμό φυσικά με τους καθηγητές του σχολείου μου που είναι άριστοι εκπαιδευτικοί και πάνω απ όλα άνθρωποι. Μας συμπαραστάθηκαν πολύ και αποτέλεσαν για μάς δεύτερη οικογένειά, όπως και η διευθύντριά μας που ήταν η κεφαλή του σχολείου. Από τότε που ανέλαβε την διεύθυνση κάνει τα πάντα για να αναδείξει το σχολείο μας και μας αγαπάει σαν δικά της παιδιά. Ήταν αντικειμενικό και αξιοκρατικό το νέο σύστημα, τα θέματα ήταν βατά, όσοι κόπιασαν πέτυχαν τους στόχους τους».

γΟ Δημήτρης Ζαρκάδας δήλωσε πως «ενδιαφέρομαι για τα επαγγέλματα της επιστήμης υγείας και ειδικότερα για φαρμακευτική και βιολογία, γιατί συνδυάζουν την έρευνα και τον πειραματισμό. Τα θέματα ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας. Οι μαθητές θεωρώ πως είμαστε πειραματόζωα και διαδεχόμαστε το ένα αποτυχημένο σύστημα μετά το άλλο, γι’ αυτό συμβουλεύω συστηματικό και οργανωμένο διάβασμα επιμονή και υπομονή. Επίσης, χρειάζεται στη ζωή μας να επιλέγουμε αυτό που μας αρέσει περισσότερο και δεν πρέπει να το βάζουμε κάτω με το πρώτο εμπόδιο, αφού κάθε αποτυχία μπορεί να είναι η προϋπόθεση για μια επιτυχία».

αΟ Βαγγέλης Τσουκάρας σημείωσε πως «θέλω να ακολουθήσω ιατρική, γιατί πιστεύω πως είναι ένα επάγγελμα που σου δίνει την ευκαιρία να βοηθήσεις τους συνανθρώπους σου. Οι πανελλαδικές είναι μια εμπειρία που πρέπει να την ζήσει ένας μαθητής, χωρίς όμως άγχος και υπερβολές. Το μυστικό είναι το διάβασμα με πρόγραμμα και η συνολική προσπάθεια όλα τα μαθητικά χρόνια».

ψΗ Χρυσάνθη Τσερπέλη υποστήριξε πως «ενδιαφέρομαι για ιατρική Θεσσαλονίκης. Η διαδικασία των πανελλήνιων δεν ήταν κάτι το τραγικό. Χρειάζεται ηρεμία, μεθοδικότητα και να αντλείς γνώσεις από παντού. Σίγουρα μετράει όλη η πορεία από την αρχή του λυκείου. Το άγχος για μένα ήταν αυτό με τις σχολές, γιατί έδωσα πέντε μαθήματα και όχι τέσσερα, διότι δεν ήξερα αν θα καταφέρω να μπω στην ιατρική. Τα θέματα ήταν εύκολα και πιστεύω ότι έγραψαν αρκετά καλά όλα τα παιδιά. Συμβουλεύω ψυχραιμία και λιγότερο άγχος».

Ωστόσο, στο Αγρίνιο έχει καταγραφεί και μαθήτρια με 19.700 μόρια που αυτομάτως η βαθμολογία αυτή την καθιστά μεταξύ των πρώτων σε πανελλαδικό επίπεδο. Η «Συνείδηση» θα επανέλθει στην παρουσίαση των αριστούχων από τα υπόλοιπα λύκεια του Αγρινίου στο φύλλο της ερχόμενης Τετάρτης.

Ρεπορτάζ: Κων/νος Χονδρός