Σειρά δράσεων και συναντήσεων από την Β’ ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας

Το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαΐου το ΔΣ της Β΄ ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας πραγματοποίησε σειρά συναντήσεων. Συγκεκριμένα:

Την Τρίτη 17 Μαΐου πραγματοποιήθηκε συνάντηση στο Δημαρχείο Θέρμου του Προέδρου της Β΄ ΕΛΜΕ Αιτ/νίας με τον Δήμαρχο Θέρμου Σπύρο Κωνσταντάρα.

  • Στη συνάντηση αυτή ο Δήμαρχος διαβεβαίωσε ότι η ανακατασκευή του κτηρίου του Γυμνασίου Θέρμου ολοκληρώνεται και από το Σεπτέμβριο θα δεχθεί και πάλι τους μαθητές του Γυμνασίου.
  • Επίσης διαπιστώθηκε ταύτιση απόψεων ως προς την αναγκαιότητα της έναρξης κατασκευής του κτηρίου του Γενικού Λυκείου Θέρμου στο οικόπεδο που ήδη υπάρχει με την ένταξη του από την Περιφέρεια στο νέο ΕΣΠΑ.
  • Τέλος συμφωνήσαμε να καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για την απρόσκοπτη συνέχιση λειτουργίας του Κ.Π.Ε. Θέρμου και την μόνιμη στελέχωσή του.

Την Τετάρτη 18 Μαΐου έγινε συνάντηση στο Δημαρχείο Αγρινίου του Πρόεδρου, του Αντιπροέδρου και του Γεν. Γραμματέα της Β΄ ΕΛΜΕ Αιτ/νίας με τον Δήμαρχο Αγρινίου Γιώργο Παπαναστασίου.

  • Το κύριο θέμα ήταν η κτηριακή υποδομή των Σχολείων της Δ.Ε. στον Δήμο Αγρινίου. Στον Δήμαρχο τονίσαμε την αναγκαιότητα σχεδιασμού και υλοποίησης προγραμμάτων για τη σχολική στέγη αφού πολλά σχολεία της Δ.Ε. στεγάζονται επί δεκαετίες σε ενοικιαζόμενα κτήρια (3ο Γυμνάσιο Αγρινίου, Εσπερινό Γυμνάσιο Αγρινίου, 7ο Γυμνάσιο Αγρινίου, 6ο ΓΕΛ Αγρινίου, Ειδικό Γυμνάσιο Αγρινίου, ΕΕΕΕΚ Αγρινίου, ΕΠΑΛ Καινουργίου κλπ). Ακόμη πολλά δημόσια κτήρια είναι πεπαλαιωμένα, με αποτέλεσμα να απαιτούν συνεχή συντήρηση, ενώ άλλα έχουν παραχωρηθεί στο Πανεπιστήμιο. Ο Δήμαρχος δήλωσε ότι θα προχωρήσει άμεσα στη διαδικασία εξεύρεσης οικοπέδων και σύνταξης μελετών ώστε να αναλάβει στη συνέχεια η Περιφέρεια τη χρηματοδότηση.
  • Ζητήσαμε τη βοήθεια του Δήμου Αγρινίου στην ανανέωση του εργαστηριακού εξοπλισμού των σχολείων.
  • Συζητήσαμε τις τελευταίες εξελίξεις στις δομές Υγείας του Νομού μας και θέσαμε το θέμα της υλοποίησης των αποφάσεων που έλαβαν ο Δήμος Αγρινίου και οι φορείς στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων για την Υγεία.
  • Τέλος διαπιστώθηκε ταύτιση απόψεων ως προς το θέμα του Πανεπιστημίου στην κατεύθυνση της αυτόνομης λειτουργίας του και συμφωνία στην πρόταση του Δημάρχου για παραχώρηση τμήματος του Παλαιού Νοσοκομείου για δημιουργία φοιτητικής εστίας.

Την Πέμπτη 26 Μαΐου έγινε συνάντηση στα Γραφεία της Β’ ΕΛΜΕ του Πρόεδρου, του Αντιπροέδρου και του Γεν. Γραμματέα της Β΄ ΕΛΜΕ Αιτ/νίας με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας Κων/νο Γιαννόπουλο. Θέσαμε όλα τα τρέχοντα θέματα της Εκπ/σης και τις δραματικές επιπτώσεις τους στην εκπαιδευτική κοινότητα.

  • Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης δυστυχώς επιβεβαίωσε ότι 8000 περίπου αναπληρωτές δεν θα προσληφθούν ξανά την επόμενη χρονιά καθώς υπάρχουν πιστώσεις μόνο για 16000 προσλήψεις. Εμείς θεωρούμε ότι η εξέλιξη αυτή ισοδυναμεί με 8000 απολύσεις εκπαιδευτικών αφού πρόκειται για συναδέλφους που εργάζονταν συνεχώς για πολλά χρόνια κάλυπταν κενές θέσεις σε κάθε απομακρυσμένη γωνιά της Ελλάδας έχοντας μεγάλη προσφορά στην εκπαίδευση και ως αντάλλαγμα καταδικάζονται στην ανεργία.
  • Σχετικά με τους μόνιμους διορισμούς μας ξεκαθάρισε ότι από τις 20000 προσλήψεις εκπαιδευτικών σε βάθος τριετίας που είχε εξαγγείλει ο Υπουργός Παιδείας, τη φετινή χρονιά θα γίνουν μόνο οι προσλήψεις των διοριστέων του ΑΣΕΠ που εκκρεμούσαν και ίσως κάποιες στην ειδική αγωγή.
  • Το πρώτο 10ημερο του Ιουνίου θα δημοσιοποιηθεί το νομοσχέδιο για την τεχνική εκπαίδευση (θα μειώνει – ενοποιεί τις ειδικότητες) καθώς και για το Γυμνάσιο με πρόγραμμα 30-32 ώρες εβδομαδιαίως.
  • Σχετικά με τα ΕΠΑΛ μας δήλωσε ότι υπάρχει πρόβλημα καθώς δεν καταχωρούνται στοιχεία στο myschool. Τα τμήματα για να λειτουργήσουν θα χρειάζονται 12-15 μαθητές και στα περιφερειακά 6 – 8 μαθητές. Θα γίνει καταγραφή των εργαστηρίων ΕΠΑΛ και θα λειτουργήσει μαθητεία στα ΕΠΑΛ πιλοτικά τη νέα χρονιά μόνο στην Αθήνα. Επίσης από τα ΕΠΑΛ θα γίνεται διάθεση εκπαιδευτικών σε Δημοτικά μόνο στις ειδικότητες Γραφιστικής και Νοσηλευτικής για τα εικαστικά και την αγωγή υγείας.
  • Για τα τμήματα ένταξης – θα υπάρχει συνάδελφος ειδικής στα Σχολεία (μίλησε για τα δημοτικά) ο οποίος δεν θα βρίσκεται μέσα στην τάξη για κάθε παιδί, αλλά θα έχει ρόλο συμβουλευτικό σε όλο το Σχολείο για πολλούς μαθητές και θα δίνει οδηγίες στους δασκάλους.
  • Για τις τοποθετήσεις κοινών ειδικοτήτων σε Πρωτοβάθμια-Δευτεροβάθμια (ΠΕ06, ΠΕ19 κλπ) θα πραγματοποιούνται κοινές συνεδριάσεις ΠΥΣΠΕ – ΠΥΣΔΕ ώστε να γίνονται τοποθετήσεις κατά ομάδες σχολείων (Δημοτικά – Γυμνάσια – Λύκεια). Άλλωστε η κατάργηση του 3ωρου εργαστηρίου της Πληροφορικής έγινε για την κάλυψη των Δημοτικών.
  • Μας διαβεβαίωσε ότι δεν πρόκειται να καταργηθεί κανένα Κ.Π.Ε. Υπάρχουν όμως σκέψεις για αλλαγές στο τρόπο λειτουργίας και στελέχωσης τους.
  • Σχετικά με τη διάθεση συναδέλφων στα ΙΕΚ τονίσαμε και έγινε αποδεκτό ότι διατηρούν στο ακέραιο τα εργασιακά τους δικαιώματα ως καθηγητές Δ.Ε. Επίσης ενημερώσαμε τον Περιφερειακό Δ/ντή, ο οποίος ενδιαφέρθηκε για το θέμα, για την μη ανανέωση της κάρτας ανεργίας σε καταρτιζόμενους στα Δημόσια ΙΕΚ για το οποίο υπήρξε σχετική ανακοίνωση της Β΄ΕΛΜΕ Αιτ/νίας και επιστολή προς τους αρμόδιους υπουργούς.
  • Θέσαμε επίσης το θέμα της σκανδαλώδους και ρουσφετολογικής ρύθμισης της ποσόστωσης με την οποία επιφυλάσσεται ειδική μεταχείριση σε υποψηφίους μαθητές για τα ΑΕΙ – ΤΕΙ που φοιτούν σε συγκεκριμένα Λύκεια του Νομού μας. Υπενθυμίζουμε ότι για το συγκεκριμένο θέμα υπήρξε ανακοίνωση από τον πρόεδρο της Β΄ ΕΛΜΕ Αιτ/νίας καθώς και επιστολή του προς υπουργούς και βουλευτές όσο και ενημέρωση του αντιπροέδρου της βουλής Γιώργου Βαρεμένου σε συνάντηση μας στα γραφεία της Β΄ ΕΛΜΕ χωρίς όμως να ιδρώσει το αυτί κανενός. Ο Περιφερειακός Διευθυντής εξέφρασε την έκπληξη του αφού δεν γνώριζε τίποτε για το θέμα και δήλωσε την αντίθεση του στη ρύθμιση αυτή.
  • Για το θέμα της μεταφοράς μαθητών και των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί αφού με την εφαρμογή της Κ.Υ.Α. μεγάλος αριθμός μαθητών δεν δικαιούται μεταφοράς επαναφέραμε προς τον Περιφερειακό Δ/ντή την πάγια θέση της Β΄ ΕΛΜΕ Αιτ/νίας ότι στοιχειώδης υποχρέωση της πολιτείας είναι κάθε μαθητής ανεξαρτήτως απόστασης να έχει τη δυνατότητα της δωρεάν μετακίνησης από και προς το σχολείο του.