Η Επιτροπή Παιδείας Αιτωλοακαρνανίας του ΣΥΡΙΖΑ για τις αλλαγές στην παιδεία

Αλήθειες και Μύθοι

ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Ίσες ευκαιρίες εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου

Για πρώτη φορά η συνταγματική επιταγή γίνεται πράξη

Καθιερώνεται ΕΝΙΑΙΟΣ ΤΥΠΟΣ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Όλα τα Δημοτικά Σχολεία της χώρας [3.555] από 4θεσια και πάνω θα λειτουργούν ως Ολοήμερα με ενιαίο πρόγραμμα σπουδών από 8.10 πμ έως 13.15 μμ και για τους μαθητές των εργαζόμενων γονέων έως τις 4.00 μμ από το σχολικό έτος 2016-17 . Όχι απλώς δεν καταργούνται τα Ολοήμερα, αλλά αντιθέτως όλα καθολικοποιούνται.

Δεν υπήρχε έως τώρα ένας ενιαίος τύπος Ολοήμερου προγράμματος. 1337 πολυθέσια [12θεσια] ΕΑΕΠ  Δ.Σ  λειτουργούσαν με αυξημένο αριθμό μαθημάτων και ωρών διδασκαλίας και  2.218 Δ.Σ [6θεσια έως 11θεσια] αντίστοιχα με μειωμένο αριθμό. Γεγονός που έφερνε κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανισότητες ιδίως στους μαθητές που φοιτούσαν στα ολιγοθέσια σχολεία κυρίως στις ημιαστικές και αγροτικές περιοχές της χώρας.

Δημοτικό Σχολείο με ενιαίο Ολοήμερο πρόγραμμα. Παντού ίδιος αριθμός ωρών[6 ώρες την ημέρα] και ίδια μαθήματα. Αυτό συνιστά αναβάθμιση, αφού τώρα σε όλα τα σχολεία θα διδάσκονται αγγλικά, πληροφορική, θεατρική αγωγή από την Α΄τάξη και αναβαθμίζεται η καλλιτεχνική-μουσική και φυσική αγωγή.

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ

Θα κλείσουν νηπιαγωγεία; ΟΧΙ. Θα μείνουν όλα ανοιχτά, εκτός από τις περιπτώσεις που υπάρχει μόνο ένα παιδί.

ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Η σύγχρονη παιδαγωγική μέθοδος για την Ειδική Αγωγή είναι να ευνοείται η όσο μεγαλύτερη ενσωμάτωση των παιδιών που χρήζουν Ειδικής Αγωγής με τα υπόλοιπα, για λόγους αποασυλοποίησης των παιδιών. Επομένως, η τάση μας είναι όσα παιδιά δεν έχουν τόσο σοβαρά προβλήματα να μπαίνουν στα κανονικά τμήματα, με τον δάσκαλο Ειδικής Αγωγής από δίπλα τους.

Ταυτόχρονα όμως, επειδή πάντα υπάρχουν περιπτώσεις όπου χρειάζονταν Τμήματα Ένταξης, φέτος το ΥΠΠΕΘ ήδη έχει ζητήσει από τα σχολεία  της Α΄θμιας και Β΄θμιας εκπαίδευσης να  δηλώσουν τις ανάγκες τους ώστε μετά από 8 χρόνια απραξίας, το Υπουργείο να δημιουργήσει νέα Τμήματα Ένταξης όπου χρειάζεται. Η ευαισθησία της κυβέρνησης για το θέμα είναι δεδομένη, φαίνεται άλλωστε από το ότι για αυτή τη χρονιά προσελήφθησαν περισσότεροι αναπληρωτές στην Ειδική Αγωγή από ποτέ, 50% πάνω από πέρσι,

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΑΛΛΑΓΕΣ

  • Δίνονται δωρεάν συγγράμματα και σε όσους φοιτητές σπουδάζουν για απόκτηση δεύτερου πτυχίου, πάγιο αίτημα του φοιτητικού κινήματος για δικαίωμα που είχε καταργηθεί από την κ. Διαμαντοπούλου.

 

  • Η εξέλιξη των καθηγητών ΑΕΙ γίνεται πιο δημοκρατική, διαφανής και αντικειμενική, με 15μελή επιτροπή αντί για 7μελή, η οποία θα συνεδριάζει σε ανοιχτή συνεδρίαση αντί για κλειστή που υπήρχε μέχρι σήμερα και με υποχρεωτική συγγραφή εισηγητικής έκθεσης από σχετική επιτροπή.

 

  • Ρυθμίσεις με τις οποίες μειώνουν τα Πανεπιστήμια αισθητά τα έξοδά τους.

 

  • Στα ΕΠΑΛ (Επαγγελματικά Λύκεια) ο πρώτος χρόνος γίνεται γενικής παιδείας, ενάντια στην πρόωρη εξειδίκευση των παιδιών και για να έχουν χρόνο να ανιχνεύσουν τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους.

 

  • Διευκολύνεται η πρόσβαση των αποφοίτων των ΕΠΑΛ στα ΤΕΙ, αφού πια δεν θα δίνουν εξετάσεις μαζί με όλους, αλλά σε ειδική κατηγορία.

 

  • Επιτρέπεται ξανά η πρόσβαση των αποφοίτων των ΕΠΑΛ στα ΑΕΙ(που είχε καταργηθεί από τη ΝΔ και τον Αρβανιτόπουλο) με ειδική κατηγορία 1%.

 

  • Διασφαλίζεται πως στο έτος μαθητείας (εργασιακή εμπειρία) των μαθητών των ΕΠΑΛ θα είναι πλήρως εγγυημένα τα εργασιακά και άλλα δικαιώματά τους και δεν θα πέφτουν, όπως κατά κόρον γινόταν, θύματα εκμετάλλευσης ανεύθυνων εργοδοτών.

          

 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΞΑΛΕΙΨΗ ΑΔΙΚΙΩΝ

 

Σε κάθε σχολείο που λειτουργούσε Ολοήμερο πρόγραμμα υπήρχε αυτομάτως και η πρωινή ζώνη (7-8) όπου δεν γινόταν μάθημα, αλλά φύλαξη των παιδιών που οι γονείς τους δούλευαν από πολύ νωρίς. Επειδή   δεν θα λειτουργήσει   η πρωινή ζώνη, προτείνουμε να ΕΞΑΙΡΕΘΟΥΝ σχολεία  στα οποία υπάρχει πράγματι ανάγκη και θα τεκμηριωθεί .Έτσι θα εξυπηρετηθούν λαϊκές οικογένειες, που τόσο έχουν ταλαιπωρηθεί όλα αυτά τα χρόνια.

— Μέχρι πρόσφατα για να εγγραφεί ένα παιδί σε Ολοήμερο Σχολείο [απογευματινή ζώνη] έπρεπε να εργάζονται οι γονείς του. Η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αυτό το άλλαξε και διεύρυνε τους όρους.  Σήμερα, με δεδομένη την στενότητα των πόρων του ΕΣΠΑ, αλλά και του τακτικού προϋπολογισμού με τους οποίους το υπουργείο κάνει τις προσλήψεις των αναπληρωτών, αυτό δεν μπορεί να το συνεχιστεί.. Οπότε, ένα παιδί για να συμμετέχει στο Ολοήμερο πρόγραμμα [απογευματινή ζώνη] πρέπει να δουλεύουν και οι δύο γονείς του, γεγονός που του δημιουργεί την αντικειμενική ανάγκη να μείνει παραπάνω ώρες στο σχολείο. Την ίδια δυνατότητα θα έχουν και τα παιδιά μονογονεϊκών οικογενειών.

Παρ΄ όλη την οικονομική δυσπραγία, και γνωρίζοντας τι συμβαίνει στην αγορά εργασίας αλλά και σε περιοχές όπως ο νομός μας(αγροτική-ημιαστική), ζητάμε από τον Υπουργό Παιδείας και την κυβέρνηση να δείξουν, για μια ακόμη φορά, την κοινωνική τους ευαισθησία και να μπορούν να συμμετέχουν στο Ολοήμερο πρόγραμμα μαθητές, ακόμη και αν οι γονείς τους δε μπορούν να αποδείξουν ότι εργάζονται ή ακόμη και αν δεν εργάζονται. Τα παιδιά των οικογενειών που έχουν χτυπηθεί περισσότερο από την κρίση, έχουν μεγαλύτερη ανάγκη στήριξης, με κάθε τρόπο.