Γιορτή δημιουργίας και χαράς απο το Γυμνάσιο Παναιτωλίου

Με την πίστη ότι χρέος των ενηλίκων και του σχολείου είναι να βοηθούν τους νέους να φτιάξουν γερά, δυνατά και όμορφα φτερά ώστε να πετάνε σε κάθε καιρό, το Γυμνάσιο Παναιτωλίου ολοκλήρωσε τις δραστηριότητες μάθησης με την Γιορτή Λήξης που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 11 Μαΐου 2016.

Ο Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής Σπ. Παπαδάκης, ο πρόεδρος Σχολικής Επιτροπής Β/θμιας Εκπαίδευσης Δήμου Αγρινίου Φ. Παπούτσης, ο πρόεδρος της Δημοτικής κοινότητας Παναιτωλίου Ακης Ντζούρβας, ο δημοτικός σύμβουλος Γ. Αλεξόπουλος, η ζωγράφος Ευγενία Καπράλου, , ο Δ/ντης Λυκείου Παναιτωλίου Ν. Χριστογιάννης, ο Ν. Παπαχρήστος πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου, η ψυχή του δυναμικού διαδικτυακού μέσου Panaitolionews Τάσος Ντζιμάνης, οι κ.κ Σ. Τσίγκας και Γ. Βασιλόπουλος, ενεργοί υποστηρικτές του σχολείου μας, γονείς και μαθητές είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν τα έργα δημιουργικότητας των μαθητών και καθηγητών του σχολείου.

Ο κ. Σπ Παπαδάκης, ως Παιδαγωγικά Υπεύθυνος Σχολικός Σύμβουλος στον χαιρετισμό του «εξήρε το έργο καθηγητών και μαθητών του σχολείου και τόνισε την σημασία των καινοτόμων δράσεων που υλοποιούνται, στην ανάπτυξη και κοινωνικοποίηση των παιδιών ιδιαίτερα στα περιφερειακά σχολεία». Ο κ. Ν. Παπαχρήστος υπογράμμισε «την επιθυμία των γονέων για την συνέχιση της στενής και ουσιαστικής σχέσης γονέων και σχολείου και την υποστήριξη των δραστηριοτήτων του».

Η Δ/ντρια του Γυμνασίου Παναιτωλίου Θ. Μαργάρα, ανέφερε «τον τριπλό ρόλο του σχολείου που αφορά α) την καλλιέργεια νέων και ουσιαστικών γνώσεων στους εφήβους, β) την εμπέδωση δεξιοτήτων λόγου, σκέψης και κίνησης και γ) την καλλιέργεια λειτουργικών στάσεων ζωής που συνδυάζουν νεωτερικότητα και παράδοση, που δεν φοβούνται το νέο, το διαφορετικό, Στο τρίπτυχο αυτό, τόνισε η κα Μαργάρα, η ραχοκοκαλιά του σχολικού προγράμματος (έργο που συνήθως δεν παρουσιάζεται δημόσια), είναι τα διδακτικά αντικείμενα/μαθήματα π.χ. τα φιλολογικά, των θετικών επιστήμων, τα μαθηματικά, οι ξένες γλώσσες κ.α. τα οποία υλοποιούνται στο Γυμνάσιο Παναιτωλίου με όσο γίνεται πιο ελκυστικό τρόπο, με παιδαγωγικές καινοτομίες και αποτελεσματικότητα. Μόνον έτσι, είναι εφικτό να αναπτύσσονται δράσεις κοινωνικής ευαισθητοποίησης, τεχνολογικής καινοτομίας και καλλιτεχνικής εφηβικής δημιουργίας. Η αφοσίωση των καθηγητών του σχολείου, η πολύωρη εθελοντική εργασία τους εκτός του εργασιακού ωραρίου και η επιθυμία των μαθητών για δράσεις και δραστηριότητες παρήγαγαν πρωτότυπα έργα.».

Παρουσιάστηκαν εκπαιδευτικά έργα των κ.κ. Ε. Κουβαρντά, Χ. Παπατριανταφύλλου και Γ. Πανουκλιά, ενδεικτικά, μεταξύ ποικίλων και σημαντικών δράσεων των καθηγητών του σχολείου.

  1. Στα πλαίσια του μαθήματος “Βιωματικές Δράσεις”, οι μαθητές της Γ Γυμνασίου, παρουσίασαν τρία θέματα: Το πρώτο θέμα ήταν οι «Παναιτωλιώτες Ήρωες του 1940». Στόχος του να ανακαλύψουν οι μαθητές την ιστορία του τόπου τους, αλλά και τους καθημερινούς συγχωριανούς τους, δέκα νέους Παναιτωλιώτες, που έπεσαν στο αγώνα και έγιναν ΗΡΩΕΣ το 1940.

κ. Γιώργο Παπαναστασίου και την Αντιδήμαρχο κα Μαρία Παπαγεωργίου

  1. Το δεύτερο θέμα ήταν «Ο Γλύπτης Χρήστος Καπράλος». Αυτή η σημαντική προσωπικότητα της Γλυπτικής και της τέχνης διεθνώς, γέννημα θρέμμα του Παναιτωλίου, έγινε το πεδίο αναζήτησης για τους μαθητές. Στόχος ήταν να εμβαθύνουν στον πολιτισμό του τόπου τους και τους ανθρώπους του, να γνωρίσουν το έργο του Καπράλου, το ταξίδι του στον κόσμο.
  2. Το τρίτο θέμα ήταν το “Αειφόρο-Πράσινο Σχολείο” με στόχο να κάνουν οι ίδιοι οι μαθητές το σχολείο πιο όμορφο, πιο δημοκρατικό, πιο συμμετοχικό, πιο χαρούμενο. Και ταυτόχρονα να αναλάβουν την ευθύνη και τον σχεδιασμό, την επιλογή, τα βήματα υλοποίησης αυτού που επιθυμούν. Συμπαραστάτης και καθοδηγητής τους και στα τρία έργα, ο υπεύθυνος καθηγητής τους.
  3. Η Ομάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής “RoboMindres”, παρουσίασε τις φετινές κατασκευές της. Το ρομπότ που επιλύει τον κύβου του Ρούμπικ, του διασημότερου παζλ παγκοσμίως, μια ιδιαίτερα πολύπλοκη δημιουργία τόσο στην συναρμολόγηση όσο και στον προγραμματισμό της. Δεύτερο έργο, ο Παναιτωκούμπο, το ρομπότ μπασκετμπολίστας που αντιλαμβάνεται πού είναι η μπασκέτα και καρφώνει την μπάλα, μιμούμενος τον διάσημο Έλληνα αθλητή. Η Ρομποτική αποτελεί, 4 συνεχόμενα έτη, καινοτομία και παράδοση για το σχολείο, όνειρο που έγινε πραγματικότητα, χάρη στην δωρεά του ενεργού Παναιτωλιώτη Γρηγόρη Βασιλόπουλου και την αφοσίωση και ικανότητα της υπεύθυνης καθηγήτριας και των συνεργατών της. Οι μαθητές εκτός από τις σύνθετες και απαιτητικές κατασκευαστικά και προγραμματιστικά κατασκευές έμαθαν να παρουσιάζουν τη δουλειά τους οργανωμένα και υπεύθυνα. να στέκονται στη σκηνή, στο κοινό, στο περίπτερο παρουσίασης και να ενημερώνουν σχετικά.
  1. Οι έφηβοι έχουν ταλέντα που συχνά αγνοούν οι καθηγητές, ακόμη και οι γονείς τους. Η καλλιτεχνική έκφραση των μαθητών υποστηρίχτηκε από ένα θεατρικό δρώμενο και μια παράσταση χορού με την φροντίδα της υπεύθυνης καθηγήτριας. Οι θεατές παρακολούθησαν μια νοητή συνομιλία καθηγητών και μαθητών στα ίδια “φλέγοντα” σχολικά θέματα, δοσμένη με χιούμορ και αυθορμητισμό. Η Ομάδα Χορού, πρόσφατη δράση του σχολείου, εμφανίστηκε και στο 2ο Φεστιβάλ Μοντέρνου Χορού. Οι μαθητές, όλοι αυτοδίδακτοι στο χορό, διάλεξαν την μουσική, έκαναν μόνοι τους την χορογραφία, έκαναν τις πρόβες μετά τα μαθήματα, κανόνισαν προπονήσεις και χόρεψαν με κέφι και ζωντάνια
  2. Η Γιορτή ολοκληρώθηκε με σκέψεις των μαθητών της Γ Γυμνασίου που ανοίγονται σε “βαθύτερα νερά”, την φωνή της Ν. Μποφίλιου να τραγουδάει “η καρδιά πονάει όταν ψηλώνει” και τα δροσιστικά και γευστικά εδέσματα που προσέφερε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου.

Η Γιορτή Λήξης, μαζί με τον ιστότοπο www.gpan.gr, εντάσσονται στις δράσεις Κοινωνικής Λογοδοσίας, εξωστρέφειας και επικοινωνίας του σχολείου με την τοπική -και όχι μόνο – κοινωνία, στα πλαίσια μιας συνεχούς και γόνιμης αλληλεπίδρασης.

Το σχολείο ευχαριστεί θερμά τον Δήμο Αγρινίου για την ουσιαστική του υποστήριξη καθώς και τους “απομακρυσμένους φίλους του” για την ενθάρρυνση και βοήθεια που του παρέχουν.