«Πρεμιέρα» του νέου συστήματος εισαγωγής

Με καλό ποδαρικό και σχετικά εύκολο θέμα στη Νεοελληνική Γλώσσα άνοιξε η αυλαία των εξετάσεων

Ξεκίνησαν χθες οι Πανελλαδικές εξετάσεις με πρώτο μάθημα την Νεοελληνική Γλωσσά. Οι εξετάσεις είναι το πρώτο μεγάλο, αλλά όχι το μοναδικό crash test για το μέλλον των εξεταζόμενων. Χιλιάδες μαθητές ανά την Ελλάδα θα δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους για να πετύχουν τον στόχο τους και να εισαχθούν στις σχολές που επιθυμούν και να ζήσουν την φοιτητική ζωή, η οποία μαζί με τα εφόδια που θα πάρουν από την φοίτησή τους και κυρίως τις επιλογές τους θα τους δώσει την βάση για το μέλλον. Συγκεκριμένα, 103.366 υποψήφιοι θα διεκδικήσουν μία θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το χθεσινό μάθημα της Νεοελληνικής γλώσσας περιελάμβανε κείμενο του Ευάγγελου Παπανούτσου, με αναφορά στη φιλία και οι υποψήφιοι κλήθηκαν να γράψουν για τα χαρακτηριστικά της φιλίας, αλλά και τον ρόλο των ΜΜΕ στη δημιουργία σχέσεων φιλίας.

2 Νεφέλη Τσικρίκα

Οι εξετάσεις στην Αιτωλοακαρνανία

Στην Αιτωλοακαρνανία σχετικά με τις εξετάσεις των Ενιαίων Λυκείων που ξεκίνησαν χθες ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας Χρήστος Καζαντζής επισήμανε μιλώντας στη «Σ» πως «η διαδικασία κύλησε ομαλά, χωρίς να προκύψει κάποιο απρόοπτο. Τα θέματα δόθηκαν λίγο πριν τις 9 το πρωί και στα 23 εξεταστικά κέντρα του νομού. Στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις συμμετέχουν με το νέο σύστημα 1.757 μαθητές και μόλις 78 με το παλιό. Σε περίπτωση ασθένειας υποψηφίου την ημέρα που εξετάζεται κάποιο μάθημα, οι γονείς του μαθητή θα πρέπει να προσκομίσουν πολύ σύντομα χαρτί από δημόσιο νοσοκομείο ή Κέντρο Υγείας, το οποίο να πιστοποιεί την ασθένειά του. Τότε θα μπορεί να συμμετάσχει στις επαναληπτικές εξετάσεις που θα ξεκινήσουν στις 10 Ιουνίου στην Αθήνα χωρίς κανένα πρόβλημα».

Σήμερα, ξεκινάνε οι εξετάσεις στα ΕΠΑΛ και όπως επισήμανε ο κ. Καζαντζής, υπάρχουν 3 εξεταστικά κέντρα, ένα στην Ναύπακτο, ένα στο Μεσολόγγι και ένα στο Αγρίνιο, το οποίο είναι το 1ο ΕΠΑΛ Αγρινίου. Οι συμμετέχοντες στις εξετάσεις μαθητές των ΕΠΛΑ αριθμούν στην Αιτωλοακαρνανία τους 500.

1Μαρία Σουγγλάκη

Τι λένε μαθητές και γονείς

Οι μαθητές μπορεί να μην περίμεναν το εν λόγω θέμα, αλλά κατά κοινή ομολογία ήταν εύκολο, όπως και οι ασκήσεις που το συνόδευαν.

Ειδικότερα, η μαθήτρια – υποψήφια του 3ου ΓΕΛ Αγρινίου Μαρία Σουγκλάκη επισήμανε στη «Σ» πως «το θέμα ήταν εύκολο και αφορούσε την φιλία, την κοινωνική δικτύωση και πως αυτό παίζει ρόλο στις σχέσεις. Αναμενόμενο δεν ήταν, αλλά περιμέναμε δυσκολότερο θέμα. Τα υπόλοιπα θέματα που συνόδευαν την έκθεση ήταν και αυτά εύκολα. Μας έβαλαν πολλά σωστό – λάθος. Θα δούμε πως θα εξελιχθεί και το νέο σύστημα, αλλά όταν διαβάζεις όλα εύκολα είναι. Ο στόχος μου είναι να γίνω κοινωνικός λειτουργός».

Η μαθήτρια – υποψήφια επίσης του 3ου ΓΕΛ Αγρινίου Νεφέλη Τσικρίκα σημείωσε πως «το θέμα ήταν σχετικά βατό και πιστεύω πως όλοι πήγαν καλά. Δεν το περιμέναμε το θέμα αυτό, είχαμε προετοιμαστεί για πολλά άλλα, αλλά έτυχε να είναι σχετικά εύκολο και όλα κύλησαν καλά για πρώτη μέρα εξετάσεων».

Η μαθήτρια του 3ου ΓΕΛ Αγρινίου Βασιλική Χατζάρα τόνισε πως «το περίμενα αυτό το θέμα και πιστεύω πως ήταν σχετικά εύκολο για όλους. Δεν μας έβαλαν κάτι απρόοπτο. Το καινούριο σύστημα θα φανεί πως είναι από τα υπόλοιπα μαθήματα. Θέλω να ασχοληθώ με την λογοθεραπεία».

«Ήταν εύκολο το θέμα, ενώ σε σχέση με πέρσι, ήταν σαφώς ευκολότερο» δήλωσε η Μαρία, ενώ και πολλοί γονείς που ανέμεναν τα παιδιά τους υποστήριξαν πως «εφόσον είναι νέο το σύστημα, πιθανότατα, θα είναι εύκολα τα θέματα, αλλά η προετοιμασία ήταν για κάποιους σκληρή από την αρχή της φετινής χρονιά και για κάποιους άλλους η δουλειά ξεκίνησε αμέσως μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων, κάνοντας συχνές επαναλήψεις. Η τελευταία εβδομάδα ήταν η δυσκολότερη από κάθε άλλη, αφού άρχισε να βγαίνει το άγχος στο παιδί μου, η κούραση και η αγωνία, αν και διάβαζε πάντα και φέτος επιμελήθηκε περισσότερο τα μαθήματά του» δήλωσε μητέρα υποψηφίου, η οποία συμπλήρωσε πως «το νέο σύστημα αν διαβάζουν τα παιδιά δε διαφέρει σε τίποτα από το προηγούμενο. Ίσως, για λόγους πολιτικής να βοηθήσουν περισσότερο φέτος τα παιδιά απ’ ότι θα τα βοηθούσαν μια άλλη χρονιά, αλλά στην φάση αυτή όλα είναι ρευστά».

3 Βασιλική Χατζάρα

Η έμπειρη «ματιά» των εκπαιδευτικών

Σύμφωνα με την εκπαιδευτικό – φιλόλογο του φροντιστηρίου «ΝΕΟ» Μαριάννα Κύρκου «τα θέματα ήταν προσιτά. Το κείμενο ήταν κατανοητό, αποτελούσε αντιπροσωπευτικό δείγμα δοκιμίου, είδος που οι μαθητές έχουν ειδικευτεί. Η άσκηση κατανόησης κειμένων και οι ερωτήσεις θεωρίας ήταν βατές. Όσον αφορά την έκθεση, την παραγωγή λόγου, το πρώτο ζητούμενο προσφέρονταν για ανάπτυξη, αν και ως θέμα εντάσσονταν στους θεματικούς κύκλους της πρώτης λυκείου, γεγονός που προφανώς αιφνιδίασε τους υποψηφίους, ωστόσο, το κείμενο ήταν πλούσιο και μεστό από πληροφοριακό υλικό, το οποίο ο μαθητής θα μπορούσε να το αξιοποιήσει και να το αναπτύξει πλήρως. Το δεύτερο θέμα ήταν επίσης οικείο στους μαθητές, αλλά έπρεπε να τονίσουν το διττό ρόλο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και του διαδικτύου στην δημιουργία σχέσεων – φιλίας, δηλαδή τις θετικές και τις αρνητικές πτυχές».

xondros1