Οι παραβάσεις των Αγρινιωτών οδηγών

Υπερβολική ταχύτητα, μέθη και χρήση κινητού τηλεφώνου στην κορυφή της λίστας – Μεγάλη έρευνα της «Σ»

Οι παραβάσεις των Αγρινιωτών οδηγών

Το μήνυμα του Αστυνομικού Διευθυντή Ακαρνανίας Δημήτρη Παπαευθυμίου

 

 

Υπερβολική ταχύτητα, μέθη, χρήση κινητού τηλεφώνου. Αυτές είναι μερικές από τις πιο επικίνδυνες παραβάσεις στις οποίες υποπίπτουν οι οδηγοί του Αγρινίου και των περιοχών της Αμφιλοχίας, του Θέρμου και της Βόνιτσας. Τα στοιχεία που φέρνει σήμερα στο φως της δημοσιότητας η «Σ» στο πλαίσιο έρευνας προκαλούν προβληματισμό και μαρτυρούν ότι δυστυχώς αρκετοί συμπολίτες μας, παίζουν τόσο την δική τους όσο και όσο και τις ζωές άλλων κορώνα γράμματα χωρίς να αντιλαμβάνονται την σοβαρότητα παραβάσεων που μπορούν να κοστίσουν ζωές. Ξεχωριστό είναι και το μήνυμα που στέλνει στην τοπική κοινωνία ο Αστυνομικός Διευθυντής Ακαρνανίας, Δημήτρης Παπαευθυμίου ο οποίος δίνει χρήσιμες συμβουλές σε παλιούς και νέους οδηγούς για την αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων. Εξάλλου ο κ. Παπαευθυμίου κατά το παρελθόν έχει θητεύσει με μεγάλη επιτυχία ως Διοικητής στην Τροχαία Αγρινίου ενώ τα στοιχεία που σας παραθέτουμε δείχνουν ότι η συγκεκριμένη υπηρεσία, στο πλαίσιο του γενικότερου σχεδιασμού της Αστυνομικής Διεύθυνσης, «σηκώνει» βαρύ φορτίο καθημερινά στους δρόμους με στόχο την πρόληψη ατυχημάτων αλλά και της καταπολέμησης του κυκλοφοριακού και της οδηγικής αυθαιρεσίας στους κεντρικούς δρόμους του Αγρινίου και της ευρύτερης περιοχής.

Όπως βλέπετε στον πρώτο πίνακα που ακολουθεί, με βάση τα επίσημα στοιχεία του Γραφείου Τύπου της Γενικής Αστυνομικής Περιφερειακής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας, οι παραβάσεις το έτος 2015 αυξήθηκαν κατακόρυφα σε όλες τις κατηγορίες.

ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΕΔΑΦΙΚΗΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ  Δ.Α. ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ

 

ΕΙΔΟΣ ΠΑΡΑΒΑΣΗΣ ΕΤΟΣ 2014 ΕΤΟΣ 2015
ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 11.472 11.662
ΜΗ ΧΡΗΣΗ ΖΩΝΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ 1313 1450
ΜΗ ΧΡΗΣΗ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΟΥ ΚΡΑΝΟΥΣ 1485 1637
ΜΕΘΗ 819 853
ΧΡΗΣΗ ΚΙΝΗΤΟΥ ΤΗΛΕΦΩΝΟΥ 443 525
ΦΘΑΡΜΕΝΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ 350 375
ΣΥΝΟΛΑ 15.582 16.502

Στον δεύτερο πίνακα φαίνεται ξεκάθαρα η οδηγική και κυκλοφοριακή αυθαιρεσία ορισμένων οδηγών στην πόλη του Αγρινίου. Πιο χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις παράνομης στάθμευσης σε χώρους και ράμπες ατόμων με αναπηρία (Α.με.Α).

Παραβάσεις σταθμεύσεων ΤΜΗΜΑ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ στον  ΔΗΜΟ ΑΓΡΙΝΙΟΥ έτους 2015:

ΕΙΔΟΣ ΠΑΡΑΒΑΣΗΣ ΑΡΙΘΜΟΣ
ΧΩΡΟΣ ΦΟΡΤΟΕΚΦΟΡΤΩΣΗΣ 702
ΓΩΝΙΕΣ – ΚΙΤΡΝΙΝΗ ΔΙΑΓΡΑΜΜΙΣΗ 1203
ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ 1148
ΕΙΣΟΔΟΣ – ΕΞΟΔΟΣ ΠΑΡΚΙΝΓΚ 150
ΑΜΕΑ 608
ΡΑΜΠΑ ΑΝΑΠΗΡΩΝ 463
ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΙ 894
ΣΥΝΟΛΟ 5168

 

Ενώ ήδη οι αριθμοί τους πρώτους μήνες του 2016 δείχνουν μόνο ενθαρρυντικοί δεν είναι καθώς μόλις σε δύο μήνες έχουν βεβαιωθεί 750 συνολικά πρόστιμα.

Παραβάσεις σταθμεύσεων έτους 2016 (ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ – ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ)

ΕΙΔΟΣ ΠΑΡΑΒΑΣΗΣ ΑΡΙΘΜΟΣ
ΧΩΡΟΣ ΦΟΡΤΟΕΚΦΟΡΤΩΣΗΣ 192
ΓΩΝΙΕΣ – ΚΙΤΡΝΙΝΗ ΔΙΑΓΡΑΜΜΙΣΗ 229
ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ 135
ΕΙΣΟΔΟΣ – ΕΞΟΔΟΣ ΠΑΡΚΙΝΓΚ 48
ΑΜΕΑ 78
ΡΑΜΠΑ ΑΝΑΠΗΡΩΝ 33
ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΙ 35
ΣΥΝΟΛΟ 750

 

Το μήνυμα του Α. Δ. Ακαρνανίας Δ. Παπαευθυμίου

«Η δομή και η λειτουργία της πολιτείας, η συμπεριφορά του πολίτη και του κοινωνικού συνόλου, ο βαθμός ανάπτυξης και γενικά ο πολιτισμός σε μια χώρα, κρίνεται μεταξύ άλλων, από τον δείκτη των τροχαίων ατυχημάτων που κατέχει η χώρα αυτή. Δυστυχώς η χώρα μας κατέχει μια από τις πρώτες θέσεις, στον δείκτη των τροχαίων ατυχημάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Γι’ αυτό η πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της Ελληνικής Αστυνομίας και αποτελεί ένα θέμα που το παρακολουθούμε με ιδιαίτερη προσοχή.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο του ευρύτερου επιχειρησιακού σχεδιασμού της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας, οι αστυνομικοί των Υπηρεσιών της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ακαρνανίας, συμμετέχουν σε διαρκείς αστυνομικές επιχειρήσεις με στόχο τη πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων.

Οι στοχευμένες αυτές ενέργειες υλοποιούνται τόσο εντός των μεγάλων αστικών κέντρων και κωμοπόλεων όπως το Αγρίνιο, την Αμφιλοχία, Βόνιτσα κ.λ.π. όσο και σε ολόκληρο το εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο, με έμφαση σε χρόνους και σημεία όπου παρατηρείται αυξημένη κυκλοφορία και μεγαλύτερη συχνότητα τροχαίων ατυχημάτων.

Στόχος μας είναι η πρόληψη από τα τροχαία ατυχήματα και η δημιουργία ασφαλούς οδηγικής συμπεριφοράς, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε αυτό το φλέγον κοινωνικό ζήτημα, το οποίο είναι πολυδιάστατο και η αντιμετώπιση του είναι υπόθεση όλων μας.

Η προσπάθεια της υπηρεσίας μας γύρω από την οδική ασφάλεια διαρθρώνεται σε τρεις (3) πυλώνες, οι οποίοι είναι ισότιμοι μεταξύ τους και αλληλοσυμπληρώνονται:

ΠΡΩΤΟΣ πυλώνας είναι η διαμόρφωση συνθηκών ασφαλούς οδικής κυκλοφορίας. Ως προς το θέμα αυτό οι υπηρεσίες μας μετά από αυτοψίες που διενεργούν στο οδικό δίκτυο στα πλαίσια της Τεχνικής Αστυνόμευσης, καταθέτουν αιτιολογημένα τις απόψεις τους και τις επισημάνσεις τους στους αρμόδιους φορείς.

ΔΕΥΤΕΡΟΣ πυλώνας είναι η μέριμνα για την τήρηση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας. Οι τροχονομικοί έλεγχοι είναι συνεχείς, κυρίως σε σημεία ή τμήματα οδών που λαμβάνουν χώρα με μεγάλη συχνότητα τροχαία ατυχήματα, γιατί έχει διαπιστωθεί ότι ανάλογα διαφοροποιείται και η συμπεριφορά των οδηγών.

Το βάρος των ελέγχων πέφτει στις παραβιάσεις εκείνες που οδηγούν άμεσα στο τροχαίο ατύχημα όπως ταχύτητα, χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, μέθη, αντικανονικό προσπέρασμα, παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και παραβίασης προτεραιότητας γενικότερα, στις παραβιάσεις εκείνες που επιτείνουν τις συνέπειες από ένα (1) τροχαίο ατύχημα όπως μη χρήση ζώνης ασφαλείας, μη χρήση παιδικών καθισμάτων και χρήση προστατευτικού κράνους, καθώς και στις παραβιάσεις εκείνες που επηρεάζουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων όπως θόρυβοι, σταθμεύσεις σε θέσεις και ράμπες πρόσβασης Α.Μ.Ε.Α. κ.λ.π.

Και ΤΡΙΤΟΣ πυλώνας είναι η εκπαίδευση στην οδική ασφάλεια

Η προσπάθειά μας στον τομέα αυτό έχει κυρίως ως επίκεντρο τα παιδιά πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι γνωστό ότι συνήθως αυτό που δεν μαθαίνει κανείς σαν παιδί δεν μπορεί να το μάθει ούτε σαν ενήλικας. Κάθε χρόνο αξιωματικοί της υπηρεσίας μας μεταβαίνουν στις αίθουσες των σχολείων και χιλιάδες μαθητές της περιοχής μας παρακολουθούν διαλέξεις κυκλοφοριακής αγωγής και οδικής ασφαλείας.

Πρέπει όμως να γνωρίζουμε ότι, ενώ οι αστυνομικοί μπορούν να έρθουν σε επικοινωνία με τα παιδιά μια (1) ή δυο (2) φορές το χρόνο, οι δάσκαλοι μπορούν να το κάνουν διακόσιες (200) ημέρες το χρόνο και οι γονείς τριακόσιες εξήντα πέντε (365) φορές. Είναι λοιπόν σαφές ότι η εκπαίδευση των παιδιών θα έχει ουσιαστικά αποτελέσματα αν γίνεται σε συνεργασία με τους δασκάλους και τους γονείς.

Βέβαια δεν σταματάμε μόνο στα παιδιά. Οι ενημερώσεις για θέματα οδικής ασφάλειας γίνονται και σε μεγάλες κοινωνικές ομάδες όπως επαγγελματίες οδηγούς στρατόπεδα, αγρότες, αλλοδαπούς, ΚΑΠΗ κ.α Πιστεύουμε ότι κανένα απολύτως άλλο μέτρο, πέραν της εκπαίδευσης στην οδική ασφάλεια, δεν θα μπορέσει να καταπολεμήσεις ριζικά τη θλιβερή πραγματικότητα των τροχαίων δυστυχημάτων.

Η κοινωνία μας διάκειται αρνητικά προς τα τροχαία ατυχήματα αλλά δεν αρκεί αυτό, χρειάζεται και ο θετικός και ενεργός ρόλος όλων στην πρόληψή τους, χρειάζεται συνεργασία, συμπόρευση και συστράτευση όλων μας απ’ όποια κοινωνικοεπαγγελματική θέση και αν βρισκόμαστε.

Εμείς προσπαθούμε με ειλικρίνεια να βάλουμε ένα λιθαράκι στον τομέα της πρόληψης των τροχαίων ατυχημάτων και σ’ αυτή τη προσπάθεια θέλουμε τη συμπαράστασή σας, γιατί το τροχαίο ατύχημα είναι κοντά μας, μας αγγίζει όλους, είναι ένα πρόβλημα που αφορά όλους μας».

Αυτή ήταν η πρώτη έρευνα της «Σ» πάνω στο ευαίσθητο αυτό κομμάτι της καθημερινότητας στους δρόμους της περιοχής μας. Θα ακολουθήσουν κι’ άλλες που θα σχετίζονται με την εγκληματικότητα, την παραβατικότητα, τα ναρκωτικά κ.α.

 

Νίκος Αγγελόπουλος