«Μαύρα Χριστούγεννα» φέτος για τους εμπόρους του Αγρινίου

Μεγάλο πλήγμα για τις επιχειρήσεις οι αγορές μέσω διαδικτύου

«Μαύρα Χριστούγεννα»

αναμένεται να κάνει φέτος ο εμπορικός κόσμος του Αγρινίου, την στιγμή που άλλες χρονιές οι έμποροι, την αντίστοιχη χρονική περίοδο, ήδη είχαν τα πρώτα δείγματα από τους καταναλωτές. Αγρινιώτης έμπορος σκιαγραφώντας το προεόρτιο κλίμα της αγοράς του Αγρινίου επισήμανε πως «μέχρι περίπου το τέλος του Οκτωβρίου η κίνηση ήταν ικανοποιητική, αλλά από τότε μέχρι και σήμερα ο κόσμος δεν κυκλοφορεί ούτε στα καταστήματα, ούτε στους δρόμους». Οι περισσότεροι έμποροι διαπιστώνουν ήδη μείωση από 30% μέχρι και 50%!

Οι καταναλωτές έχουν μειώσει κατά πολύ τις εξορμήσεις τους στα καταστήματα, λόγω της μειωμένης αγοραστικής τους δυνατότητας, αλλά τα χρηματικά ποσά που δαπανούν διαφέρουν ανάλογα το φύλο του πελάτη! Οι γυναίκες δηλαδή μπορεί να μην ξοδεύουν όσα ξόδευαν, αλλά ακόμη και τώρα όταν ψωνίζουν διαθέτουν 50 ευρώ ή και κάτι παραπάνω, αν και κυρίως αναζητούν ρούχα και παπούτσια για να τα συνδυάσουν με άλλα ρούχα. Στον αντίποδα, οι άνδρες ψωνίζουν αν και εφόσον έχουν κάτι ανάγκη.

Πιστωτικές

Κάρτες – Δόσεις 

Μετά την επιβολή των capital controls μέχρι και σήμερα, το ποσοστό των καταναλωτών στο Αγρίνιο που ξεκίνησε να χρησιμοποιεί πιστωτικές κάρτες είναι εντυπωσιακό! Μέχρι στιγμής έχει αγγίξει το 40% με 50%, ενώ η τάση είναι συνεχώς ανοδική. Οι καταναλωτές χρησιμοποιούν κάρτες ακόμη και για εμπορεύματα των 30 ευρώ. Την ίδια στιγμή, οι δόσεις αρχίζουν και περιορίζονται, στο ελάχιστο. Τα προηγούμενα χρόνια πολλοί καταναλωτές αγόραζαν ένα προϊόν, το οποίο το εξοφλούσαν ακόμη και μετά από δύο μήνες! Το φαινόμενο αυτό, σύμφωνα με τους γνώστες της τοπικής αγοράς, συμβαίνει διότι πλέον οι καταναλωτές γνωρίζουν πως ότι και να πάρουν, σε όσο καλή τιμή και να το πάρουν, αδυνατούν να το ξοφλήσουν στο μέλλον και κυρίως δεδομένης της ρευστότητας που υπάρχει, διστάζουν να κάνουν το «άνοιγμα» και να χρωστούν ακόμη και ποσά όπως 50 ευρώ. Κυρίως η μερίδα των καταναλωτών αυτών είναι η λεγόμενη «παραδοσιακή», στην οποία ακόμη οι καταναλωτές κινούνται με μετρητά.

Αγορές μέσω

του διαδικτύου

Μεγάλο πλήγμα στα εμπορικά καταστήματα του Αγρινίου αποτελούν οι αγορές ειδών ένδυσης και υπόδησης για άνδρες, γυναίκες και παιδιά μέσω του internet! Η τάση αυτή έχει παρουσιαστεί τους τελευταίους μήνες και στο Αγρίνιο κερδίζοντας κυρίως το νεανικό καταναλωτικό κοινό και όσους έχουν καλύτερη γνώση και πρόσβαση στο internet.

Οι έμποροι διαπιστώνουν καθημερινά πως το ποσοστό όσων ψωνίζουν μέσω του διαδικτύου μπορεί να αγγίζει ακόμη και το 20%!

Το καταναλωτικό κοινό που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για τα ψώνια του σαφώς δεν έχει τις απαιτήσεις που έχει όταν ψωνίζει σε κάποιο κατάστημα της πόλης, καθώς δεν τον ενδιαφέρει η ποιότητα του ρούχου ή του παπουτσιού που αγοράζει ή αν είναι της τελευταίας κολεξιόν. Αυτό που πρωτίστως τον ενδιαφέρει είναι η χαμηλή τιμή του προϊόντος που επιλέγει.

Ο γνωστός Αγρινιώτης

έμπορος Κώστας Μποκόρος (κατάστημα Bocoro) δήλωσε στη «Σ» πως «πρέπει να βλέπουμε θετικά τα πράγματα και να αναμένουμε το καλύτερο. Απαιτείται να μάθουμε να στηρίζουμε ο ένας τον άλλον και σε επαγγελματικό επίπεδο. Η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία».

Η Μαρία Καρυπίδου (κατάστημα Kary s) ευχήθηκε από την πλευρά της καλές δουλειές σε όλους τους συναδέλφους, αναφέροντας ότι αναμένουν να έρθει ο κόσμος να ψωνίσει καθώς η τοπική αγορά το έχει ανάγκη. Διατίθενται μάλιστα ποιοτικά και καλά προϊόντα.     

xondros1