«Η θεσμική «ξεπέτα», οι «επιτόπου» και η καρμανιόλα της Εθνικής Οδού»

Για άλλη μια φορά σε τούτον εδώ το Δήμο μια ατελείωτη σειρά από ευτραφή λόγια από την πλευρά της Δημοτικής Αρχής, επιχείρησαν να κρύψουν κάτω από τον φλύαρο ίσκιο τους, τις ισχνές έως αόρατες πράξεις μιας τοπικής διοίκησης, η οποία όχι απλά και μόνο στάθηκε απρόθυμη να πράξει τα αναγκαία, αλλά αδιαφόρησε ακόμα και για τα ελάχιστα.

Την Δευτέρα 30 Νοεμβρίου (πριν δεκαπέντε περίπου μέρες δηλαδή) και αφού προηγήθηκε συνάντηση του Δημάρχου Αγρινίου με αντιπροσωπεία των κατοίκων των συνοικιών «Στρογγυλέϊκα», «Αγ, Ιωάννη Ρηγανά» και «Γιαννούζι καθώς και των επιχειρηματιών που έχουν την έδρα τους στην Εθνική οδό από τον κυκλικό κόμβο (πρώην Αλλιμέντα) μέχρι και την γέφυρα του χειμάρρου Ερμίτσα, πραγματοποιήθηκε συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο με θέμα την επικινδυνότητα (η έκφραση είναι εξαιρετικά κόσμια) που παρουσιάζει το συγκεκριμένο οδικό τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου της περιοχής μας.

Για την ιστορία οφείλουμε να πούμε, ότι η συγκεκριμένη αυτή «οδική και επιχειρηματική καρμανιόλα», αποτελούσε μέρος ενός μεγαλύτερου έργου που είχε δημοπρατηθεί τον Σεπτέμβριο του 2008 από το Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με τον κωμικοτραγικό εκ του αποτελέσματος τίτλο: «Υλοποίηση επεμβάσεων για την άρση της επικινδυνότητας κόμβων και θέσεων διέλευσης πεζών στον άξονα Αντίρριο – Ιωάννινα» και συνολικό προϋπολογισμό 26 εκ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Τα εκατομμύρια που είχαν προϋπολογιστεί για την περιοχή του Αγρινίου ήταν το 50% του συνολικού προϋπολογισμού. Ο ανάδοχος της συγκεκριμένης δημοπρασίας κηρύχθηκε έκπτωτος χωρίς να έχει αρχίσει να εκτελεί το έργο και «προ του κινδύνου να ακυρωθεί το έργο», όπως αναφέρει δελτίο τύπου του Δήμου Αγρινίου που εκδόθηκε στις 28 Δεκεμβρίου του 2009 «ο Δήμαρχος Αγρινίου Παύλος Μοσχολιός με επιστολή του στον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ρέππα στις 26-11-2009 είχε ζητήσει να ακολουθηθεί η διαδικασία για την υπογραφή της σύμβασης με το δεύτερο μειοδότη, κάτι το οποίο έγινε αποδεκτό από τη νέα ηγεσία του Υπουργείου».

Δεύτερος μειοδότης στη δημοπρασία ήταν η κατασκευαστική εταιρεία ΔΟΜΟΚΑΤ ΑΕ, η οποία με έκπτωση 14.13% και συνολικό συμβατικό ποσό 23 εκ. ευρώ περίπου (22.773.865,55 ευρώ για την ακρίβεια)

Σύμφωνα με τη μελέτη του έργου στην περιοχή του Αγρινίου προβλέπονταν η ανακατασκευή του ήδη υπάρχοντος δρόμου, η κατασκευή βοηθητικών δρόμων σε κάθε πλευρά της Εθνικής οδού, φωτισμός, αποχέτευση, κόμβους στη θέση που κατασκευάζεται το Νέο Νοσοκομείο, στην διασταύρωση της Ε.Ο. προς την περιοχή του Αη-Γιάννη Ριγανά, στην διασταύρωση της Ε.Ο. με την οδό Καλέργη, στις σχολές του ΟΑΕΔ, καθώς και κατασκευή round about  (κυκλικού κόμβου στο Δημοτικό Στάδιο).

Σημαντικό επίσης είναι να γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με απάντηση του τότε υφυπουργού Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Γιάννη Μαγκριώτη σε κοινή ερώτηση των βουλευτών της Αιτωλοακαρνανίας και της Ηπείρου, η οποία είδε το φως της δημοσιότητας στις 14 Απριλίου του 2010 «οι προβλεπόμενες παρεμβάσεις αφορούσαν σε εργασίες χωρίς απαίτηση πρόσθετων απαλλοτριώσεων».

Στη συζήτηση που αναπτύχθηκε και στην οποία δεν παραβρέθηκε κανείς από όσους σχεδίασαν και εκτέλεσαν αυτό το «οδικό αστικό νεκροταφείο» στο κέντρο σχεδόν του πολεοδομικού ιστού της πόλης του Αγρινίου (κανείς δεν γνωρίζει αν κλήθηκαν ή όχι), οι κάτοικοι, οι επαγγελματίες της περιοχής, που τοποθετήθηκαν στη συνεδρίαση με σαφή και ξεκάθαρο λόγο ανέδειξαν το ζήτημα και πρότειναν μάλιστα συγκεκριμένες ενέργειες, βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες, που πρέπει να υλοποιηθούν.

Το «Ανυπότακτο Αγρίνιο» ανέδειξε το σύνολο των ελλείψεων αυτής της εργολαβίας επισημαίνοντας εκτός των άλλων και την έλλειψη κόμβου στις σχολές του ΟΑΕΔ, την μη κατασκευή του round about (κυκλικού κόμβου) στο ύψος του Δημοτικού Σταδίου, την έλλειψη επαρκούς φωτισμού για τα οποία καμία σοβαρή απάντηση δεν πήρε.

Πέρα από το ομόφωνο ψήφισμα του Δημοτικού Συμβούλιου Αγρινίου, με το οποίο η τοπική κοινωνία «ζητά και απαιτεί: το αρμόδιο Υπουργείο να προβεί σε άμεσο χρόνο σε νέα μελέτη και εκτέλεση έργου, το οποίο σκοπό θα έχει την θεραπεία των προβλημάτων τόσο της επικινδυνότητας του εν λόγω τμήματος όσο και της λειτουργικότητας αυτού», «την απομάκρυνσης των στηθαίων ασφαλείας τύπου New Jersey, τα οποία σήμερα βρίσκονται εκατέρωθεν της οδού, της κατασκευής νέου ή νέων κόμβων αντιστροφής πορείας (κυκλικοί κόμβοι) και πεζογεφυρών», το Ανυπότακτο Αγρίνιο ζητά από τη Δημοτική Αρχή να προσφύγει με μηνυτήρια αναφορά κατά πάντως υπευθύνου, για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση αυτού του έργου καρμανιόλα.

Παράλληλα και επειδή οι αρμόδιοι του υπουργείου που έφθασαν επιτόπου μάθαμε ότι κάθε άλλο παρά αρμόδιοι ήταν, καλούμε την δημοτική αρχή σε συνεργασία με την τροχαία Αγρινίου να προβεί, σε συγκεκριμένες δράσεις εξάλειψης των κινδύνων που εγκυμονεί η παρατεινόμενη ίδια επικίνδυνη κατάσταση.

Στο Πλαίσιο των δράσεων που πρέπει άμεσα να δρομολογηθούν θεωρούμε ότι αυτές είναι η άμεση κατασκευή τουλάχιστον τριών πεζογεφυρών (νοσοκομείο, διασταύρωση «Αι Γιάννη Ριγανά», ΚΤΕΛ), την άρση των μονίμων τσιμεντένιων διαχωριστικών κιγκλιδωμάτων, τον επαρκή ηλεκτροφωτισμό όλου του μήκους του οδικού τμήματος από Ερμίτσα μέχρι τον κόμβο Αμαλίας, την τοποθέτηση κατάλληλου και ασφαλούς διαχωριστικού στο κέντρο του οδοστρώματος, την κατασκευή κυκλικού κόμβου στο Δημοτικό Στάδιο και των κόμβων που προέβλεπε η εργολαβία και οι οποίοι ακόμα δεν έχουν υλοποιηθεί, κατασκευή πεζοδρόμου που να ενώνει τις σχολές του ΟΑΕΔ με την πόλη του Αγρινίου, την κατασκευή κυκλικού κόμβου στην Ερμίτσα, καθώς και την δημιουργία προσβάσεων αλλά και ομαλής σύνδεσης των παράδρομων

Τέλος την χωρίς καθυστέρηση ριζική μελέτη, ανακατασκευή και βελτίωση του επίμαχου τμήματος της εθνικής οδού με ισάξια κριτήρια σχεδιασμού τη λειτουργικότητα και την επικινδυνότητα.

Κλείνοντας θα θάλαμε να επισημάνουμε στην Δημοτική Αρχή ότι όσοι κι αν είναι οι αρμόδιοι και οι αναρμόδιοι που θα φτάσουν «επιτόπου» για να λύσουν τα προβλήματα του τόπου, κάθε φορά που αυτοί θα αποχωρούν με τα γνωστά σε όλους μας «ταρατατζούμ», εμείς θα παραμένουμε πάντα «επιτόπου», να παραμιλάμε, για όσα δεν γίνανε ποτέ, για τούτον ‘δω τον τόπο.