Kάτοικοι καταγγέλλουν την αναρχία στο λιμάνι του Καλάμου

Επί χρόνια μεμονωμένες καταγγελίες για την κατάσταση του λιμανιού, στο Λιμεναρχείο Λευκάδας δεν βρίσκουν ανταπόκριση, η διαχείριση του λιμανιού κυριολεκτικά έχει παραδοθεί στις ταβέρνες και στους γκρουπιέρηδες των εταιρειών ιστιοπλοϊκών, με ότι αυτό συνεπάγεται, οι δε αραιές επισκέψεις του Λιμενικού περιορίζονται στην κατανάλωση καφέδων, στις παραθαλάσσιες ταβέρνες.
Θέματα που μας απασχολούν επί 15 χρόνια (!) και περιμένουμε να λυθούν:
1. Δεν υπάρχει οριοθέτηση στο λιμάνι, ο καθένας δένει όπου θέλει, μέχρι πρόσφατα δεν υπήρχε σεβασμός ούτε για την «σκάλα», έτσι έχουμε περιστατικά όπου υπερήλικας με εγκεφαλικό η άνδρας βαριά τραυματισμένος από πτώση να περιμένουν στο λιμάνι στην καρότσα αγροτικού μέχρι να βρεθούν οι επιβάτες του ιστιοπλοϊκού, που είχε δέσει στην σκάλα (σημείο στην προβλήτα με σκάλα για ασφαλή από/επιβίβαση), κατόπιν εντολής παρακείμενης ταβέρνας.
2. Η διαχείριση του λιμανιού γίνεται από την Ταβέρνα στο λιμάνι, σχετικά βίντεο έχουν παραδοθεί στο Λιμεναρχείο χωρίς αντίδραση (ιδιοκτήτης της ταβέρνας με βάρκα κατευθύνει τα σκάφη για πρόσδεση με γνώμονα την άγρα πελατών), με αποτέλεσμα:
Α) Την υπερφόρτωση του λιμανιού με 65-70 σκάφη ενώ χωράει μόνο 50
Β) Κλείσιμο της γλίστρας στο καρνάγιο (δεν μπορεί να βγει σκάφος σε περίπτωση ανάγκης – διαρροής
Γ) Κλείσιμο της εισόδου του λιμανιού, εισερχόμενα σκάφη κινδυνεύουν από τις αλυσίδες των φουνταρισμένων ιστιοπλοϊκών.
Το Ε/Γ «ΧΑΝΙΑ» δρομολογιακό σκάφος είχε αρνηθεί επανειλημμένα να εισέλθει στο λιμάνι έμφορτο, με τους επιβάτες να περιμένουν κάτω από τον ήλιο σαν ζώα, ουδείς ενδιαφέρθηκε, το δε έτερο δρομολογιακό σκάφος «ΙΩΑΝΝΑ» ακινητοποιήθηκε καθώς αλυσίδες αγκυρών περιεπλάκησαν στον άξονα κατά τον απόπλου πλήρες επιβατών.
Σήμερα 08 Οκτ. 2015, ώρα 06:45 πρωινή το Ε/Γ «ΙΩΑΝΝΑ» πλήρες επιβατών κατά τον απόπλου είχε πρόβλημα με αλυσίδα αγκυροβολημένου ιστιοπλοϊκού που είχε φράξει την είσοδο του λιμανιού. Αργότερα περί την 07:30 πρωινή, το αλιευτικό «ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ» αντιμετώπισε το ίδιο πρόβλημα, με συνέπεια ζημιά στην ρεβέρσα (άνω των 2.500 €).
Τα γεγονότα παρατίθενται όπως συνέβησαν χωρίς περαιτέρω σχόλια για το τι θα έπρεπε να είχε γίνει από τους αρμοδίους (άμεση εντολή στο ιστιοπλοϊκό να απομακρύνει την επικίνδυνη άγκυρα, και ειδοποίηση όλων των επαγγελματιών για το γεγονός).
Δ) Εάν κάποιος κάτοικος φύγει από το λιμάνι με την βάρκα του/σκάφος είναι δύσκολο να ξαναδέσει στην θέση του, θα την βρει κατειλημμένη από ιστιοπλοϊκό, είναι δε ειρωνικοί όταν τους ζητηθεί να φύγουν, πολλές φορές δε οι αντιδράσεις των γρουπιέρηδων (επί κεφαλής των στολίσκων) αγγίζουν τα όρια της βίας.
Σας υπενθυμίζουμε ότι οι βάρκες είναι για μας ότι για εσάς τα αυτοκίνητα. Εσείς πως αντιδράτε αν κάποιος σας κλείσει με το αυτοκίνητο του;
Ε) Πέφτουν δίπλα σε επαγγελματικά σκάφη, χωρίς να ζητήσουν άδεια, εάν δε χρειασθεί να φύγουν είναι δύσκολο να βρεθούν. Εάν δε έχουν καταναλώσει αλκοόλ, η μεθόρμιση είναι αδύνατη. Κατά τον απόπλου δε, λόγω άγνοιας ναυτικών χειρισμών θα σηκώσουν τις άγκυρες γειτονικών σκαφών με αποτέλεσμα τα σκάφη, είτε να κτυπούν τα διπλανά ή τον μώλο, οπότε οι ζημιές είναι αναπόφευκτες.
Ζ) Γίνεται υδροληψία δωρεάν από βρύση από πηγή του χωριού, νερό που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σαν εφεδρική λύση σε περίπτωση βλάβης του κύριου δικτύου, που είναι παλαιό και με συχνές βλάβες. Οι τοπικές αρχές δε δεν ασχολούνται.
Σημειωτέον ότι η τιμή του κάθε κυβικού νερού που πληρώνουμε είναι 0,70 €!
Η) Χάνονται μεγάλα ποσά (μέσο όρο 50 σκάφη επί 5 μήνες) λόγω μη ύπαρξης Λιμενικού Ταμείου, αυτήν την εποχή που το κράτος ψάχνει τα σπίτια μας για μετρητά. Κράτος ανάλγητο και ανίκανο.
Θ) Και τελευταίο, ουδείς από τους αρμοδίους ασχολείται με την ρύπανση από λύματα στην περιοχή. Η ρότα των σκαφών προς ΙΘΑΚΗ που είναι ο επόμενος προορισμός, περνάει μόλις λίγα μέτρα από την κύρια παραλία του νησιού, τα δε ιστιοπλοϊκά αμέσως μετά τον απόπλου αδειάζουν τις δεξαμενές λυμάτων, με αποτέλεσμα να έχουμε αρκετά περιστατικά σταφυλόκοκκου, και μια παραλία να βρίθει ανθρώπινων περιττωμάτων.
ΖΗΤΑΜΕ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΟΠΩΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ:
1. ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥΣ ΚΑΙ ΣΕΒΑΣΜΟ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΜΑΣ.
2. ΕΠΙΣΠΕΥΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ.
3. ΣΥΧΝΟ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ, ΓΙΑ ΕΦΑΡΓΟΓΗ ΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΣΤΕ ΞΕΝΟΙ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΜΑΣ.
4. ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΓΙΑ ΑΜΕΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ MARPOL – ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΛΥΜΑΤΩΝ.
ΣΕ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΘΑ ΚΛΗΘΟΥΜΕ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΦΟΡΟ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΒΑΡΚΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΚΑΦΗ ΜΑΣ, ΕΑΝ ΣΥΝΕΧΙΣΘΕΙ ΑΥΤΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΘΑ ΑΡΝΗΘΟΥΜΕ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ.
ΟΝΟΜΑΤΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΝΤΩΝ (ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΤΙΚΩΝ/ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΚΑΦΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ).
============================================
1. ΝΗΦΟΡΟΣ ΟΡΕΣΤΗΣ – ΣΥΝΤ/ΧΟΣ ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ Ε.Ν
2. ΒΕΡΥΚΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ – ΣΥΝΤ/ΧΟΣ ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ Ε.Ν
3. ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΣ ΣΠΥΡΟΣ ΣΥΝΤ/ΧΟΣ ΝΑΤ – ΕΡΑΣΙΤΕΧ. ΑΛΙΕΥΣ
4. ΝΙΦΟΡΟΣ ΣΠΥΡΟΣ ΣΥΝΤ/ΧΟΣ ΝΑΤ – ΕΡΑΣΙΤΕΧ. ΑΛΙΕΥΣ
5. ΝΗΦΟΡΟΣ ΝΙΚΟΣ ΣΥΝΤ/ΧΟΣ ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ Ε.Ν
6. ΤΡΙΑΝΤΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ – ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΣΚΑΦΟΥΣ ΕΡΑΣΙΤΕΧ ΑΛΙΕΙΑΣ
7. ΤΡΙΑΙΝΤΗΣ ΒΥΡΩΝ – ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΣΚΑΦΟΥΣ ΕΡΑΣΙΤΕΧ ΑΛΙΕΙΑΣ
8. ΣΑΜΨΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ – ΕΠΑΓΓ. ΑΛΙΕΥΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ
9. ΚΑΡΑΒΙΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ – ΣΥΝΤ/ΧΟΣ ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ Ε.Ν
10. ΜΠΑΡΚΑΣ ΣΠΥΡΟΣ – ΣΥΝΤ/ΧΟΣ ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ Ε.Ν
11. ΤΡΙΤΣΑΡΟΛΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ – ΙΔΙΟΚΤ. Φ/Γ ΚΑΙΚΙΟΥ
12. ΜΟΥΤΖΑΛΙΑΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ – ΣΥΝΤΑΞ ΝΑΤ (ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ Γ)
13. ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΒΑΒΑΤΗ – ΕΠΑΓΓ. ΑΛΙΕΥΣ
14. ΜΟΥΤΖΑΛΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – ΣΥΝΤΑΞ ΝΑΤ (ΑΝΘ/ΧΟΣ)
15. ΒΕΡΥΚΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – ΣΥΝΤΑΞ ΝΑΤ
16. ΝΗΦΟΡΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ – ΣΥΝΤΑΞ ΝΑΤ (ΥΠΟΠ/ΧΟΣ)
17. ΣΤΡΟΥΜΠΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ ΑΛΙΕΥΣ
18. ΜΠΑΛΟΥΡΔΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΑ
19. ΝΗΦΟΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ – ΣΥΝΤΑΞ. ΝΑΤ
20. ΜΠΑΛΟΥΡΔΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ – ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ Ε.Ν
21. ΜΠΑΛΟΥΡΔΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ
22. ΚΑΛΟΓΗΡΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ – ΣΥΝΤ ΝΑΤ
23. ΚΑΡΦΑΚΗΣ ΚΟΣΜΑΣ – ΣΥΝΤ ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ Ε.Ν
Ειδυλλιακός ο Κάλαμος το χειμώνα, (όπως στην φωτογραφία), όταν οι «βάρβαροι» έχουν πια φύγει.
Σημείωση σύνταξης του ΦΟΡΤΣΑ ΛΕΥΚΑΔΑ: Προσυπογράφουμε την καταγγελία των κατοίκων του πανέμορφου νησιού μας, αφού αρκετά απ΄ τα καταγγελλόμενα είχαμε την ευκαιρία να τα διαπιστώσουμε κι οι ίδιοι και πρέπει άμεσα να ληφθούν τα μέτρα που ζητούν.