Αλαλούμ για την έναρξη και την λειτουργία των σχολείων

Τραγικό σκηνικό στην εκπαίδευση. Δύο διαφορετικές ανακοινώσεις από το υπουργείο.

Αλαλούμ

για την έναρξη και την λειτουργία των σχολείων

Σε πολλά σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Αιτωλ/νίας αναμένεται τα σχολεία να έχουν πολλά κενά. Εξακόσια σχολεία του νομού θα ανοίξουν μόνο με έναν δάσκαλο.  Τι δηλώνει ο Πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Αγρινίου Θέρμου.

 

 

Ο κώδωνας του κινδύνου έχει χτυπήσει στην Διδασκαλική Ομοσπονδία και στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας κυρίως εκπαίδευσης σύμφωνα με τον Πρόεδρο των Δασκάλων και Νηπιαγωγών Αγρινίου – Θέρμου κ. Σπύρο Αδάμη. Ο κ. Αδάμης, τόνισε ότι, κάθε χρόνο από το υπουργείο ξεκινούσε μια πάγια διαδικασία για την πρόσληψη αναπληρωτών δασκάλων, νηπιαγωγών και εκπαιδευτικών ειδικοτήτων γενικότερα.

Φέτος όμως, για πρώτη φορά στα χρονικά, όπως επισήμανε ο κ. Αδάμης, δημιουργήθηκε τεράστιο πρόβλημα για ένα απλό γραφειοκρατικό ζήτημα, το οποίο δεν ήταν άλλο από το να δημοσιευθεί η εγκύκλιος πρόσληψης των αναπληρωτών στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, κάτι που αυτομάτως θα σήμαινε και την έγκριση. Σήμερα, και αφού ακολουθήθηκαν όλες οι διαδικασίες που διήρκησαν από μισό έως ένα μήνα ξεκίνησαν εκ νέου, για δεύτερη δηλαδή φορά, οι αιτήσεις των αναπληρωτών, καθυστερώντας αναγκαστικά την λειτουργία των σχολείων. Αλλά, ο μεγαλύτερος και υπαρκτός κίνδυνος είναι ότι τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά ή θα λειτουργούν μόνο με έναν δάσκαλο, ο οποίος τις περισσότερες φορές θα είναι άσχετος με το σχολείο και την περιοχή που θα βρίσκεται το εκάστοτε σχολείο.

«Την ημέρα του αγιασμού οι αναπληρωτές θα κάνουν αιτήσεις, κάτι που σημαίνει ότι θα πάρει χρόνος μέχρι την ολοκλήρωσή τους και χρόνο μέχρι και την έγκρισή τους ή όχι» σημείωσε ο κ. Αδάμης, συμπληρώνοντας ότι δεν έχουν βρεθεί ακόμη οι απαραίτητες πιστώσεις, όπως γίνονταν κάθε χρόνο, οι οποίες προέρχονται από τον τακτικό προϋπολογισμό, το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και το ΕΣΠΑ. «Δεν κατάφεραν να γνωρίζουν τα κενά της κάθε περιοχής, κάτι που είναι αποκλειστική ευθύνη των περιφερικών παραγόντων της εκπαίδευσης. Δεδομένου ότι τα κενά στο κάθε σχολείο είναι απεσταλμένα από τον Ιούνιο και επιπλέον έχουν επικυροποιηθεί» υπενθυμίζοντας ο κ. Αδάμης την προεκλογική εξαγγελία της κυβέρνησης, η οποία είναι και διεκδίκηση των εκπαιδευτικών, σχετικά με τις προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών.

Στην Αιτωλ/νία, σύμφωνα πάντα με τον Πρόεδρο των Δασκάλων τα κενά είναι πάρα πολλά, ενώ εξακόσια σχολεία αναμένεται να ανοίξουν μόνο με έναν δάσκαλο. «Μονοθέσια και διθέσια σχολεία δεν θα έχουν δάσκαλο, ενώ την ίδια στιγμή καλούν μόνιμους συναδέλφους εκπαιδευτικούς να πάνε να ανοίξουν τα σχολεία. Κοροϊδεύουν τους κατοίκους του Ξηρομέρου, του Βάλτου, του Αγίου Βλασίου, επιχειρώντας να στείλουν έναν δάσκαλο απλά και μόνο να ανοίξει την πόρτα του σχολείου. Από τις 11 Σεπτεμβρίου έως και τις 24 θα είναι αμφίβολο, με τα σημερινά δεδομένα, αν θα ανοίξουν τα σχολεία, ενώ επίσης κάνουν αποσπάσεις με το τσουβάλι χωρίς να στέλνουν αντικαταστάτες των αποσπασθέντων».

Επισήμως, σε πανελλαδικό επίπεδο γίνεται λόγος για 21.000 καταγεγραμμένα κενά έως και την 1η Σεπτεμβρίου, χωρίς ωστόσο να υπολογίζονται οι κενές θέσεις που προκύψαν στο εξής, μέχρι δηλαδή και τις 11 Σεπτεμβρίου, για διάφορους λόγους. Το υπουργείο πάντως, έχει δύο διαφορετικές προσεγγίσεις. Η υπηρεσιακή υπουργός κα. Φρόσω Κιάου μιλάει για 20.000 κενά, ενώ ο γενικός γραμματέας του υπουργείου, κ. Δημήτρης Χασάπης για 17.000. Μάλιστα, οι εκτιμήσεις αυτές αποτυπώθηκαν σε δύο διαφορετικές ανακοινώσεις. Η πρώτη ανέφερε μεταξύ άλλων: «12.000 θέσεις αναπληρωτών θα χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ, ενώ 8.000 θέσεις που ζητήθηκαν κατ’ εξαίρεση από το υπουργείο πρέπει και αναμένεται να καλυφθούν από εθνικούς πόρους».

Τα στοιχεία αυτά επανέλαβε η ΟΛΜΕ, η οποία ανέφερε σχετικά με την κα. Κιάου «μας επιβεβαίωσε ότι το σύνολο των κενών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των υπηρεσιακών παραγόντων, ανέρχονται στις 20.000 και μας ενημέρωσε ότι έχουν διασφαλιστεί 12.000 πιστώσεις αναπληρωτών από το ΕΣΠΑ». Όμως, ο κ. Χασάπης, σε ξεχωριστή ανακοίνωση, μίλησε για 17.000 κενά και συγκεκριμένα 11.000 κενά στην πρωτοβάθμια, 4.000 στη δευτεροβάθμια και 2.000 στην ειδική αγωγή. Πέραν τούτων, οι 12.000 πιστώσεις που έχουν εξασφαλισθεί πιθανολογείται πως δεν πρόκειται να αξιοποιηθούν για την κάλυψη αναγκών στο βασικό πρόγραμμα των σχολείων.

Κων/νος Χονδρός